בננות - בלוגים / / מתוך מסכת א גרוייסע מציעא, פ"ה וש"ם ואעפ"י כ"ן
אני והעיר הקדושה
  • רונית בר-לביא

    חוזה השכירות שלי מצביע על כך שאני מתגוררת כרגע בירושלים. זה אומר שחם לי בקיץ אבל נסבל, שאני מוצאת את עצמי חלק ממיעוט קיצוני ומסוכן שהולך ונכחד בעיר הזו, שאני מעדיפה שקט כפרי ופסטורלי על פני צפיפות ורעש של עיר, שאין לי יותר מושג ממקומות חדשים לבילוי בעיר הזו, כי הפסקתי לחלוטין לצאת בה, ושבאופן כללי אני עדיין מעדיפה כאן על פני שם, אולי כי שם יותר פיח ויותר לחות ויותר רעש וצפיפות ולחץ, ונכון שגם הרבה יותר בנים שהם סינגלים ושווים לכאורה וכל זה, אבל כשיש הרבה ממילא לא מוצאים, אז מה רע לי פה בינתיים עם כל הנזירים המורמוניים,  הנוצרים-אוהדי-ישראל, המשיחיים למיניהם מכל קצוות תבל, ונציגי העיתונות-העוכרת-ישראל מכל אירופה רבתי ?? אחרי הכל, כשאת יורדת לך בכפכפים לקנות לחמנייה ושוקו בפיצוציה בתל אביב, איזה מיזוג אתני  כבר נכון לך ? מקסימום פועל רומני דלוח לרפואה. אבל בירושלים, כל גיחת סרק לרחוב מניבה מיזוג גלויות שלם שמהווה עילה לועידת פסגה אזורית לפחות. אז מי אני שאוותר על כובד אחריות שכזה, שלא להזכיר, על ההנאה המשונה שבזכות לגור במקום הדומה ביותר לעזה, בתחומי הקו הירוק ?? ובכן, לא אני. לא ולא. על כך ועוד, בטורים הבאים.

מתוך מסכת א גרוייסע מציעא, פ"ה וש"ם ואעפ"י כ"ן

 

 (בהשראת הפוסט של מיכל) 

 

בימים ההם היתה יושבת לה בירושלים רבנית אחת שלא נטלה חלק אם מרצון או מבלי דעת
בעול קיום תורה ומצוות.

ואותה הרבנית בטלה היתה מפרנסה במשך שלוש כשנים ואחר כך מצאה לה משלח יד
חלקי לטוות חוטים בפלך הרשת מביתה אשר בפאתי הקרת.

אותה רבנית הלכה וקנתה לה שם בכישורי לימוד סבך רשת ההפקר ופיתוליה
לאנשים מלומדים וזקנים מופלגים בחוכמה ובמצוות אשר עדיין לא קנו להם בינה בתורה זו.

על כן נשלחת היתה מבית לבית ומרביצה תורה בסבלנות והתמדה בזקנים המלומדים,
וחביבים היו המורה והתלמידים זה על נפשה של זו.

(המשך יבוא).

 

 

 

 

 

12 תגובות

  1. מירי פליישר

    נפלא!!!!!!!!!!!!

    • רונית בר-לביא

      תודה, מירי.

      נכתב בדקה כהשראה מפוסט בבא מציעה של מיכל.

      יש המשך אבל זה יבוא בחלקים נראה לי.

      שיעכלו אחד אחד ויתפלפלו בין לבין…

      • מיכל ברגמן

        מעולה! אה גרוייסע מציעא באמת!
        ואותה מטרוניתא היתה יושבת בקרת וטווה מילותיה ברשת.
        והייתה מספרת סיפורי אותה הקרת שהייתה אותה מטרוניתא בבחינת תינוקת שנשבתה בין לובשי השחורין והיא מסרבת לרדת למדינות הים שם יושבים מרעיה ונערים נאים יוצאים לקחובה של עיר ומתבשמין ומלבושיהם נאים .

  2. רמשא טבא ושבת חלום, מט-רוניתא! ומה?הדא רבנית דאזלה ולימדה אורייתא דרישתא, מאי נפקא מיניה?

    יצתה וביקשה גורלה ברחובות העיר הגדולה.
    דא עקא, שנערים נאים ומבושמין בלבלו עליה את חושיה עד נשתכחה ממנה תכליתה וגברו מחושיה.

    והשבת בפתח… (המשך יבוא?)

  3. יצרת ממש מדרש{חילוני אולי} מחכה לנמשך!

  4. משה יצחקי

    עכשיו שהתודענו לגרויסע מציעא ממתין לקרוא על הקליינע קמא ועל השוועסטער בתרא. קא משמע לן
    מסקרן

  5. רונית הרבנית – זה גם חרוז וגם שם טוב לפזמון להיט.
    מחכה להמשך.

    • רונית בר-לביא

      איזה מתוקים כולכם !!

      ועוד איזה המשך שהכנתי לכם, אתם תצטערו שביקשתם ….

      וסחטיין על הארמית המלומדה, עבור חלק אני צריכה לפתוח מילון, שהרי אינני בקיאה ברזי השפה.

      איפכא מיסתברא.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונית בר-לביא