(בהשראת הפוסט של מיכל)
בימים ההם היתה יושבת לה בירושלים רבנית אחת שלא נטלה חלק אם מרצון או מבלי דעת
בעול קיום תורה ומצוות.
ואותה הרבנית בטלה היתה מפרנסה במשך שלוש כשנים ואחר כך מצאה לה משלח יד
חלקי לטוות חוטים בפלך הרשת מביתה אשר בפאתי הקרת.
אותה רבנית הלכה וקנתה לה שם בכישורי לימוד סבך רשת ההפקר ופיתוליה
לאנשים מלומדים וזקנים מופלגים בחוכמה ובמצוות אשר עדיין לא קנו להם בינה בתורה זו.
על כן נשלחת היתה מבית לבית ומרביצה תורה בסבלנות והתמדה בזקנים המלומדים,
וחביבים היו המורה והתלמידים זה על נפשה של זו.
(המשך יבוא).
נפלא!!!!!!!!!!!!
תודה, מירי.
נכתב בדקה כהשראה מפוסט בבא מציעה של מיכל.
יש המשך אבל זה יבוא בחלקים נראה לי.
שיעכלו אחד אחד ויתפלפלו בין לבין…
מעולה! אה גרוייסע מציעא באמת!
ואותה מטרוניתא היתה יושבת בקרת וטווה מילותיה ברשת.
והייתה מספרת סיפורי אותה הקרת שהייתה אותה מטרוניתא בבחינת תינוקת שנשבתה בין לובשי השחורין והיא מסרבת לרדת למדינות הים שם יושבים מרעיה ונערים נאים יוצאים לקחובה של עיר ומתבשמין ומלבושיהם נאים .
לרחובה של עיר – התכוונתי
:))))))))))))
אל תזכירי לי נערים נאים ומבושמין 🙂
רמשא טבא ושבת חלום, מט-רוניתא! ומה?הדא רבנית דאזלה ולימדה אורייתא דרישתא, מאי נפקא מיניה?
יצתה וביקשה גורלה ברחובות העיר הגדולה.
דא עקא, שנערים נאים ומבושמין בלבלו עליה את חושיה עד נשתכחה ממנה תכליתה וגברו מחושיה.
והשבת בפתח… (המשך יבוא?)
מחכה להמשך!!!
יצרת ממש מדרש{חילוני אולי} מחכה לנמשך!
נו, תמשיכי!
עכשיו שהתודענו לגרויסע מציעא ממתין לקרוא על הקליינע קמא ועל השוועסטער בתרא. קא משמע לן
מסקרן
רונית הרבנית – זה גם חרוז וגם שם טוב לפזמון להיט.
מחכה להמשך.
איזה מתוקים כולכם !!
ועוד איזה המשך שהכנתי לכם, אתם תצטערו שביקשתם ….
וסחטיין על הארמית המלומדה, עבור חלק אני צריכה לפתוח מילון, שהרי אינני בקיאה ברזי השפה.
איפכא מיסתברא.