בננות - בלוגים / / ספר הרובוטים
רופא הצעצועים
  • avishay

    מטפל בהבעה ויצירה כ 14 שנה, Lesly University Boston, פסל בוגר בצלאל ירושלים וגנן. אתר פיסול גן http://www.avishayfleisher.com/

ספר הרובוטים

 
"היום נתחיל לעשות ספר רובוטים", הודיע לי ד. עם כניסתו לחדר הטיפולי. קדמה לכך הכנתו של "ספר החייזרים" עליו עבד תקופה ממשוכת והפיק מכך הנאה וספוק רב. בכל פעם הוסיף ציור של חייזר נוסף לספר שהלך והפך לעב כרס.
ד. הינו ילד מיוחד, מוכשר להפליא ואינטליגנטי בצורה יוצאת דופן, אך ממעט להתרועע עם חברים ומעדיף את חברת המבוגרים שמעריצה אותו, על חברתם של ילדים, אותם הוא חווה כנראה כלא מספיק מבינים וכלא יודעים.
כל ציור חייזר שנוסף לספר, קיבל ממנו שם של סוג החייזר (שם ארוך מאוד עם המון אותיות) וכן מאיזה כוכב רחוק הגיע, מהם תנאי האקלים והגיאוגרפיה של אותו כוכב וכיצד החייזר מותאם פיזית לתנאי הקיום המיוחדים בו, ממה הוא ניזון, איזה מין הם(זכר, נקבה, אפשרות אחרת) וכן מי האויבים שלהם ומי בני הברית.
הכנת ספר החייזרים הממושכת, לא נמאסה על ד. ולא הפחיתה את התלהבותו. הוא השקיע מחשבה רבה בציור החייזרים ובהמצאת שמות הכוכבים, סוגי האקלים והגיאוגרפיה שלהם והתייחס ברצינות רבה לכל אחד מהם. הוא זכר גם באורח פלא עשרות שמות ארוכים ומוזרים שהמציא בעצמו ודמה בעיניי לגיאוגרף המתעד ברצינות ובאחריות מדעית, שבטים נידחים שהתגלו ביבשת רחוקה.
"היום נתחיל ספר חדש, ספר רובוטים "אמר
"איזה מים רובוטים הם יהיו?" שאלתי
"כל רובוט, יתאים לסוג משימה מסוימת ובהתאם למשימה שנקבעה לו כך ייראה" השיב.
מרגע זה החלה עבודת ציור ארוכה וממושכת בה בכל פגישה מוסיף ד. ציור רובוט או שניים חדשים. אני מביא כאן רשימה חלקית בלבד, כי היו הרבה יותר ו ד. הוסיף להם עוד ועוד ולא נלאה.
"רובוט טבח" שמכין כל סוג מאכל ומשקה אפשריים, צולה, מטגן, אופה ומבשל  הכול לפי הקלדת הבקשה לסוג האוכל ואופן ההכנה. היה זה רובוט עגול ושמן עם ידיים מרובות אצבעות, שכל אצבע היא למעשה כלי בישול או חיתוך. סכין, כף, מזלג, מצקת וכדומה.
"רובוט ניקוי" שעושה את כל פעולות הניקוי: מטאטא שוטף רצפה, מסדר את הבית וכדומה. הרובוט נראה כמו שואב אבק גדול ומורכב, עם זרועות ארוכות ומפותלות שמסתיימות במטאטא, מגב, מטלית ניקוי, שואב אבק וכדומה.
"רובוט מוזיקה" שנראה כמו שילוב של הרבה כלי נגינה יחד, תוף, גיטרה, חצוצרה, כינור וכדומה והוא משמיע, על פי בקשה, כל שיר, או קטע מוזיקלי, בכול כלי נגינה אפשרי, או בשלוב ביניהם.
"רובוט מספר ספורים" המספר לילד כל ספור מבוקש בכל ז'אנר ספרותי, סיפורי מתח, סיפורי הרפתקאות, אגדות לילדים וכדומה, אך מסוגל גם להמציא ולספר ספורים חדשים המותאמים בדיוק לבקשת הילד.
כך נוספו עוד ועוד רובוטים לספר (זו כאמור רשימה חלקית בלבד) עד שהנושא פחות או יותר מיצה את עצמו וחשתי שד. מאבד בהדרגה את ההתלהבות וההנאה מהעבודה.
אמרתי לו שכבר עשה המון רובוטים, כמעט בכול תחום אפשרי ושלמעשה כנראה סיים ועליו לחפש נושא אחר וחדש לעבודה.
ד. הסכים עמי, אך משהו כנראה עוד ישב לו בנפש. " יש עוד שני רובוטים חשובים מאוד שצריך לעשות" אמר.
הוא ישב והחל לצייר ולעיניי קמו והתממשו שני רובוטים נוספים, שאכן היו כנראה חשובים.
הראשון היה "רובוט החלומות", המאפשר לילד לחלום כל חלום רצוי ולבקש כל חלום בבנייה אישית המותאמת לבקשה ספציפית ולא פחות חשוב, הרובוט הזה מבטל לחלוטין חלומות רעים.
השני "רובוט מעביר מחשבות", המאפשר העברת מחשבות ומסרים באופן טלפאתי  לאחרים.
"אבל זה רק לאנשים קרובים" הוסיף.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל