בננות - בלוגים / / על היש המושלם
בין שתי הרשויות
  • רבקה ירון

    לידת קורדובה, ארגנטינה. בישראל מ-1961; ירושלמית מ-1966. מוסמכת האוניברסיטה העברית בירושלים. דו-לשונית – כותבת ומפרסמת בעברית ובספרדית (שירה, סיפורת, מסות)

על היש המושלם

 

 

 

.
.

על היש המושלם* / ©רבקה ירון      

   

 The ball I threw while playing in the park
.Has not yet reached the ground

Dylan Thomas, Should Lanterns Shine 

 

שְׁמוּעוֹת מִלִּים שֵׁמוֹת סְפָרִים

וְקָרוּסֶלָה וּפַּארְק שַׁעֲשׁוּעִים

רַק הַתַּפְאוּרָה מִשְׁתַּנָּה

 

 

[בִּתִּי בַּת שְׁנָתַיִם-פְּלוּס מְשׂוֹחַחַת עִם בֻּבָּתָהּ. אֶחַד מֵחַכְמֵי הַדּוֹר מֵעִיר בְּלַעַג,
הִיא בְּ-טוּ-חָה שֶׁהַבֻּבָּה מְבִינָה. בִּתִּי שׁוֹמַעַת וְאוֹמֶרֶת לוֹ, מַה אַתָּה יוֹדֵעַ? אַתָּה
אַף פַּעַם לֹא הָיִיתָ בֻּבָּה.]

 

 

שְׁמוּעוֹת

מִלִּים

שֵׁמוֹת  

עַל הַיֵּש הַמֻּשְׁלָם

עַל הַנֶּצַח עַל לוּחַ הַשַּחְמָט עַל הַמָּוֶת –

נִסְיוֹנוֹת וְחִפּוּשׂ אַחַר הַמֵּמַד

הָרְבִיעִי

 

 

בַּפַּארְק עִם נֶכְדָּתִי מוּל הַמַּרְאוֹת, אֲרֻכּוֹת יוֹתֵר

(אֲחוֹתִי אוֹחֶזֶת בְּיָדִי, צוֹחֶקֶת), קְצָרוֹת יוֹתֵר

(אֲנִי אוֹחֶזֶת בְּיָד אִמָּא, מֻפְתַּעַת)

וְעַכְשָׁו לַקָּרוּסֶלָה

(אוּלַי זֹאת הַמַּרְאָה)

 

 

עוֹד אֲנַחְנוּ בַּפַּארְק

נֶכְדָּתִי וַאֲנִי מְטַפְּסוֹת

עַד

לְרֹאשׁ הַמַּגְלֵשָׁה

וְ      הִנֶּה

אֲנִי רוֹאָה

כַּדּוּר מִתְעוֹפֵף

גָּבוֹהָּ, גָּבוֹהָּ

 

 

אוֹר הַצֵּל שֶׁל הָאוֹר

(הַמֵּמַד הָרְבִיעִי?)

כְּעֵדוּת מַמָּשִׁית

לַיֵּשׁ  

(רַק הַתַּפְאוּרָה מִשְׁתַּנָּה)

 

 

——————————————————————

* כותרת סִפְרָהּ של פפיטה האזרחי, "על היש המושלם", 1964.

 

12 תגובות

  1. ומה ענתה הבובה לאותו "חכם"?

    • מענה/תגובת הבובה:
      <בלי להשמיע קול, בלי להניע שפתיים>
      "איתךָ, אדוני, אני לא מדברת."

      תודה על הביקור, גיא, ותודה על החיוך.

  2. רק התפאורות משנות אבל המהויות ממשיכות לחוות יפה תאר את הילדות השלישית המתזמרת באופן בו זמני עם הילדות השניה.סבתאות ואמהות והמימד הרביעי
    בזמן אחר לא ליניארי
    שבת יפה
    שיר יפה ומענינת הפואטיקה שלו

    • צ"ל: רק תפאורות משתנות

    • חנה יקרה,
      נהניתי מאוד לקרוא אֶת תגובתך המלאה שהגיעה אלַי ברֶגֶש ובדיוק אינטואיטיבי.

      שמחתי מאוד לשמוע שלדעתך, השיר והפואטיקה שלו מעניינים.
      תודה רבה-רבה לך
      ושבת יפה-יפה.

  3. אהבתי את מקצב השיר,את המונולוגים הפנימיים ואת התמונה ששרטטת.שיר יפה ומרגש.

    עפרה

    • תודה, עופרה!
      איזה פירוט יפה (ומחמיא) של פרטי הטקסט שאהבתְ.
      המשך שבת נעימה ושבוע טוב.

  4. היש המושלם קיים רק לרגעים, וכך גם בשיר. בד"כ אנחנו פוגשים את האין.

    • ברוכה הבאה, גליה :)).
      ותודה על ההרהור שהעלית.
      נראה לי שקשה מאוד לפגוש את האַין, אבל הבנתי לְמה התכוונת.
      תודה שוב
      ושבוע טוב.

  5. אומי לייסנר

    אהבתי את המעבר בין הדמויות השונות. תודה, אומי.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרבקה ירון