.
.
הזוֹנוֹת והגנים התלויים של בבילוניה
(זיכרונות או חלומות?)
(כֵּיצַד חוֹלְמִים עַל הַגַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיָה
בְּאֵין יוֹדְעִים: הָיוּ גַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיַה?)
מקהלה:
הָא
אָה
בַּגַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיָה
קול אישה מְסַפֵּר:
בָּאָה הַזּוֹנָה הַגְּדוֹלָה מִבָּבֵל
לַגַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיָה, אוֹמֶרֶת:
אֲנִי גְּדוֹלַת הַזּוֹנוֹת שֶׁל בָּבֶל, זוֹכֶרֶת
אֶת פְּנֵי הַיַּלְדָּה
שֶׁזָּנְתָה, דּוֹבֶרֶת
בְּאִמָּהּ
הַזּוֹנָה
(הַזּוֹנָה הַקְּטַנָּה בְּעִירָהּ
אוֹמֶרֶת:
לְבָּבִּילוֹנְיָה לֹא הָיְתָה
בַּת זוֹנָה)
מקהלה:
הָא
אָה
בַּגַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיָה
(כֵּיצַד זוֹכְרִים אֶת הַגַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיָה
בְּאֵין יוֹדְעִים: הָיוּ גַּנִּים שֶׁל בַּבִּילוֹנְיַה?)
—–
[פרגמנט]
/ © רבקה ירון
—
בין שתי הרשויות שתי מוֹלדוֹת ומה שביניהן
הי רבקה, זהו פרגמנט של הצגה? בלחי לי על הבורות!
אומי, תודה על השאלה. באמת.
זה פרגמנט של יצירה רחבה יותר דומָה למחזה.
אולי בסופו של דבר יהיה מחזה. עכשיו זה בעיבוד.
תודה שוב, אומי, ולילה טוב לך.
מרתק
כמובן, מזכיר בנושא את המחזה המפורסם של חנוך לוין, והאזכור מהברית החדשה.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%91%D7%91%D7%9C_%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%94בהצלחה
תודה!, גיורא. משַׂמח אותי שנזכרת בברית החדשה ואזכרת אותה.
ותודה על המחמאה :).