בננות - בלוגים / / נאים השכנים בעיני
תרועה נאלמה
  • רקפת זיו-לי

    ילידת ירושלים ומתגוררת בה כיום. עוסקת בטיפול במוסיקה, פסיכותרפיה וכתיבה למבוגרים וילדים. בוגרת פסיכולוגיה ומוסיקולוגיה, טיפול במוסיקה, פסיכותרפיה ומ.א. בספרות עברית במסלול היצירתי. רומן הביכורים "קול של פרפרים" ראה אור בהוצאת מודן (2009). ספר ילדים "בתיה לא עפה" ראה אור בהוצאת ספרית פועלים באיוריו של אביאל בסיל (2015). איזה מין חתולה את יוסף" זכה בפרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר לספרות ילדים ונוער (2018). "רחמי ציון", סיפור קצר, היה בין הזוכים בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ" בשנת 2005. אמא לעידו וגל.  

נאים השכנים בעיני

 

לפני שבועות אחדים חגגנו לבני הבכור בר מצווה. ביחד איתו הוחלט שיעלה לתורה בבית דניאל, בית הכנסת של הקהילה הרפורמית בתל-אביב, החלטה שהתבררה כמוצלחת ביותר – טקס העלייה לתורה היה מהנה, מעניין ומרגש. אבל זו רק הקדמה למה שאני רוצה לספר. שם, בבית דניאל, מצאתי סטיקר מיוחד. לרוב אני לא חסידה של סטיקרים. יש לי על ידית המכונית סרט צהוב כדי להזכיר לי יום אחר יום אבל האוטו נקי מסטיקרים.  היתה לי תחושה, והשיר של דויד גרוסמן והדג נחש ביטא אותה היטב, שאנחנו צריכים כאן קצת להתנקות מסטיקרים, סוג של גמילה מלצעוק את ה"אני מאמין" בסיסמאות ניידות. אבל שוב אני סוטה מהעיקר. כך או כך, בבית דניאל מצאתי סטיקר ששבר אצלי התנגדות של שנים. בעברית, בערבית ובצבעים נכתב בו "נאים השכנים בעיני" ו"עוצרים את הגזענות". ובעיני באמת נאים השכנים, לא אלו שמעבר לגבול אלא אלו שגרים בשכנות לי, בכפרים הדרוזים והבדוואים והערבים ורוכשים כמוני השכלה וחינוך ומקצוע בתוך מדינת ישראל ועובדים קשה לפרנסתם ומגדלים ילדים ו… חווים את הגזענות המבעבעת בחברה שלנו וגזענות היא, לדעתי, הסכנה הקיומית הגדולה ביותר שלנו כעם. כל כך הרבה אמירות גזעניות אני שומעת סביבי שרציתי קצת לנפנף ב"נאים השכנים בעיני" זה הכל. כבר כמה שבועות נחה לה המדבקה על אחורי המכונית שלי, זוכה למעט מאד תגובות, אבל שם. בסוף השבוע האחרון נסענו לבקר בירושלים, יצאנו לאכול ביקרנו במוזיאון וכשחזרנו למכונית גיליתי שמישהו/י ניסה בכל כוחו לגרד את המדבקה מהמכונית. כל כך לא נאים השכנים בעיניך אני שואלת? ומה איכפת אם בעיני נאים? ואיך אפשר בכלל לצאת נגד "עוצרים את הגזענות" אפילו אם השכנים לא כל כך נאים בעיניך, כשרק לפני ימים אחדים זכרנו את שעוללה לנו הגזענות הנוראה?
נכון, זה רק סטיקר אבל גרד אותו מישהו שחשב ש"עוצרים את הגזענות" זה רע וזה מטריד, מטריד מאד!

 

6 תגובות

  1. נאה הסטיקר בעיני גם במשמעותו הפרטית וגם במשמעותו האוניברסלית
    נתחיל ביחס לשכנינו דלת מול דלת נמשיך לשכנינו עיר מול עיר
    ולאום מול לאום
    ונקנח ביחס נאות לשכנינו אדם מול אדם בכל רחבי העולם ללא הבדל דת גזע ומין
    לכן יפה הסטיקר בעיני ובאשר להורדת הסטיקר
    אולי…. מי ששרט אותו פשוט לא אוהב את לאה גולדברג :))
    או שהשכנה מלמעלה דופקת לו על הראש:)
    מעשה מכוער !
    מכל מקום סבלנות וסובלנות והכלת האחר הם מסימני ההיכר שלנו כבני אדם

  2. אבנר אריה שטראוס

    לעיתים שיר או שורה
    הם סטיקר בראש.
    לא מרפים.
    _
    תודה 🙂

  3. ריקי דסקל

    אין ספק שלאה גולדברג יכולה היתה לפרנס עוד אי אלו סטיקרים פצצה
    גם אני רוצה אחד וההוא שקילף גם הוא רצה

    אגב, אתמול ראינו ש : כשנעים השכנים לכיווננו זה לא כל כך נאים 🙂

    • רקפת זיו-לי

      חה, שעשעת אותי.
      להבי ה'אגב' – שכנים, ריקי צרכים להקיש בדלת ולבקש רשות להכנס ולא להתפרץ ככה פנימה, כמו אצל הייקים, שידעו כמה דברים מסתבר.

  4. טובה גרטנר

    היי רקפת
    טוב ששמת לב לזה.
    שלא חמק.
    כמה משפט ידוע מקבל משמעות חדשה
    להתראות טובה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרקפת זיו-לי