בננות - בלוגים / / תערוכה-כרמל שפע בגלריה ראש הנקרה
תרועה נאלמה
  • רקפת זיו-לי

    ילידת ירושלים ומתגוררת בה כיום. עוסקת בטיפול במוסיקה, פסיכותרפיה וכתיבה למבוגרים וילדים. בוגרת פסיכולוגיה ומוסיקולוגיה, טיפול במוסיקה, פסיכותרפיה ומ.א. בספרות עברית במסלול היצירתי. רומן הביכורים "קול של פרפרים" ראה אור בהוצאת מודן (2009). ספר ילדים "בתיה לא עפה" ראה אור בהוצאת ספרית פועלים באיוריו של אביאל בסיל (2015). איזה מין חתולה את יוסף" זכה בפרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר לספרות ילדים ונוער (2018). "רחמי ציון", סיפור קצר, היה בין הזוכים בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ" בשנת 2005. אמא לעידו וגל.  

תערוכה-כרמל שפע בגלריה ראש הנקרה

 

בקיבוץ ראש הנקרה, בו אני מתגוררת, פועלת כבר שנים גלריה מרשימה. את גלריה אוצרת ומנהלת רבקה סיני, הבוחרת בקפידה את האמנים שיציגו בה. חלקם ידועים יותר (כמו יאיר גרבוז שהציג לאחרונה ותערוכתו לוותה בהרצאה מעוררת מחשבה) ואחרים אמנים מוכשרים מוכרים פחות. אני לא מפספסת אף תערוכה. אני לא יכולה שלא להתפעל  מהתבונה הרבה שבה עושה רבקה שימוש בשני חללים לא גדולים. היכולת להציג את האמן ויצירתו באופן שיש בו הקשבה והבנה עמוקה, מעוררת השתעות.

בשבת הקרובה תפתח תערוכתו של כרמל שפע, שחזר להתגורר בקיבוץ ראש הנקרה בו גדל, לאחר כמה שנים בתל אביב ובירושלים, שם הספיק להשלים לימודים בבצלאל במגמת עיצוב תעשייתי.

כרמל, בעבודותיו, יוצר שילוב של מחשבות אוניברסאליות, הרהורים, חומרים וטבע.

בתערוכה יוצגו יצירות מהשנה האחרונה העוסקות ב:יסוד-אדם-אדמה-מכונה, בצמיחה ובחיבור לשורשים עתיקים, בחיפוש על פני האדמה ,הרהור עד כדי הזיה, וחיבור לחברה וגבריות.

וכדבריו של המשורר אמיר אור (בתשובתו לתגובה שלי אצלו בבלוג): בארץ שגודלה כפרבר של עיר סינית אנשים מגיעים…  אז הנה הזדמנות לעשות את הדרך בכוון ההפוך.

הפתיחה בשבת הקרובה ה- 12.2 בשעה 11.30

 

וכמה יצירות של כרמל שיעוררו את התיאבון:

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרקפת זיו-לי