חני שטרנברג
ילידת חיפה.
כותבת שירה ופרוזה ואמנית רב תחומית.
בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושליים.
נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בזכרון יעקב.
ספרים:
שירי מעבר – שירה – ספריית פועלים, 1999
עונות – פרוזה – ספריית פועלים, 2000
עכשיו הזמן לומר אמת - שירה - הוצאת גוונים, 2009
תערוכות:
תערוכות יחיד –
במקום ספר – תיאטרון הידית, פרדס חנה, 2007
סיפורים במגירה – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2008
שירת הבית - מוזיאון העלייה הראשונה, זכרון יעקב, 2009
בדרך להוצאת הספרים - קרון הספרים, טבעון, 2010
מחסן פואם - וידאו ארט בכנס השוק השני בעין השופט, 2011
קבוצתיות –
סדק סדק תרדוף – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2005
ארץ חמדה – בית האמנים, בית שאגאל, חיפה, 2005
אמאל''ה – יום האישה הבינלאומי, עמותת אמני נתניה, 2006
כסאות – גלריה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2007
יד ביד – פסטיבל החג של החגים, חיפה, 2007
מופעים:
שירים נעים שירים – מופע מחול - פסטיבל עכו, 1983
מתחת לחול – מופע מחול - - פסטיבל עכו, 1985
מופע שירים במסגרת התערוכה "במקום ספר" בתיאטרון הידית, 2007.
מיצג באירוע הפתיחה של התערוכה "סיפורים במגירה" בגלרייה לאמנות בגן שמואל.2008
מפרסמת גם באתר "רשימות" – "יוצאת לאור"
http://hanist.wordpress.com/
חני יקרה, איזה שיר יפה… ואיזו שורה קשה: "עכשיו גם אני צועקת, אבל פי נפער פנימה." מזכיר את תמונת הצעקה של מונק… גם מזכיר לי קצת את אחד השירים שלי, נראה אולי בזכותך אעלה אותו תכף.
ליל מנוחה לכל הילדים בעולם!!!
כמובן ליל מנוחה גם לכל המבוגרים בעולם!!!
גבריאלה יקרה,
גם ימי מנוחה לכל הילדים ולכל המבוגרים.
אמן ואמן, חני יקרה!
"אין כלי מחזיק ברכה אלא שלום"!
"יהי שלום בחילך, שלווה בארמנותייך"
חני, ציפור החרדה לשלום גוזליה הרי היא דבר כביר, והשיר שלך גם הוא אינו דבר קטן כלל.
מן הצד השני קראתי היום שיר שהתפרסם בעזה, והנה שני בתים ממנו:
Every bomb that falls
Every "call for restraint"
Every blood clot etched in the sand
Calls out in vain
Calls out in pain
Calls out your name
תודה רבה, אמיר על התגובה ועל חלק השיר שציטטת.
ואני הייתי מוסיפה לו שורה: Calls out my name
כי יותר ויותר עושה רושם שבשני הצדדים אנשים רואים יותר את הדבשת של הצד השני מאשר את של עצמם.
מה שנראה לי הכי נחוץ זה דו שיח של דבשות.
חני איזה שיר כתבת! התמונה מוחשית כל כך ומייאשת, צפור הנסה להגן על קינה, גם הזעקה נבלעת פנימה
תודה רבה, חני. מצטערת שהתמונה מייאשת. הייתי מעדיפה לשמח, אבל בנסיבות שבהן היא נכתבה, כמו גם בנסיבות הנוכחיות, קשה לשמח.
חני, קראתי שוב את השיר והוא יפה ומושלם. כואב – אבל בטון מינורי, צועק – אבל בשקט, ללא קול, שהרי הצעקה נצעקת פנימה, וגם הרעש החיצוני גובר על הצעקה הפנימית, קולות המלחמה הקולקטיביים משתיקים את הצעקה הפרטית…
כתוב יפהפה. אהבתי מאוד, כמו גם את שירייך האחרים.
המון תודה גבריאלה על כל התגובות וגם על השיר שהעלית.
בתגובה הראשונה הזכרת גם לי את הציור של מונק, ציור שמיטיב לבטא את הצעקה האנושית נוכח זוועות.
פעם קראתי הגדרה למלחמה: אסון שנעשה בידי אנשים.
ובתגובה הזאת הסברת כל כך יפה את מהות הצעקה הלא נשמעת בשל רעשי המלחמה.
שיר יפה ועצוב מאוד. תודה
תודה גם לך, מירי, על התגובה הזאת.
פשוט ומדויק
שיר יפה חני , והצעקה שכיוונה פנימה
נשמעת ועוד איך
תודה ריקי,
פשטות ודיוק אלה תכונות שאני מעריכה בשירה. ואני שמחה שהצעקה נשמעת ולו באיחור.
צעקה שאינה נשמעת
היא חוויה נוראה
שיר חזק, חני
את צודקת מאוד, סמדר. זאת חווייה מאוד לא קלה. הנחמה היא שאפשר לצעוק יותר מאוחר, כמו שגם את עושה בעבודות החזקות שלך.
מעין צעקה מושהית, סובלימטיבית…
אוי, הצעקה מזכירה לי עוד שיר שלי… טוב, כבר העליתי היום שיר, אז נדחה אותו למחר… מחר בל"נ יבוא השיר על הצעקה…
מחכה לשיר, גבריאלה. 🙂
כשציפורי הברזל כובשות את השמיים, קול הגוזלים נאלם בהרעשה.
תודה על שירך, חני.
תודה לך שחר מריו. שימחת אותי מאוד 🙂
יי חני
טוב שנבראו מילים בעולם לקחת אותם מתחת לאדמה…
דגרת עליהם והם באו …
ישר ללב
שלך טובה
איזה דבר יפה כתבת, טובה:
"טוב שנבראו מילים בעולם לקחת אותם מתחת לאדמה…"
לי הן נשמעות כמו התחלה של שיר.
תודה רבה לך, טובה