בננות - בלוגים / / עידן לוי, לזכרו
חני שטרנברג
  • חני שטרנברג

    ילידת חיפה. כותבת שירה ופרוזה ואמנית רב תחומית. בוגרת האקדמיה למוסיקה ולמחול ע"ש רובין בירושליים. נשואה ואם לשלושה. מתגוררת בזכרון יעקב. ספרים:   שירי מעבר – שירה – ספריית פועלים, 1999 עונות – פרוזה – ספריית פועלים, 2000 עכשיו הזמן לומר אמת - שירה - הוצאת גוונים, 2009 תערוכות:   תערוכות יחיד –   במקום ספר – תיאטרון הידית, פרדס חנה, 2007 סיפורים במגירה – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2008 שירת הבית - מוזיאון העלייה הראשונה, זכרון יעקב, 2009 בדרך להוצאת הספרים - קרון הספרים, טבעון, 2010 מחסן פואם - וידאו ארט בכנס השוק השני בעין השופט, 2011  קבוצתיות –   סדק סדק תרדוף – גלרייה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2005 ארץ חמדה – בית האמנים, בית שאגאל, חיפה, 2005 אמאל''ה – יום האישה הבינלאומי, עמותת אמני נתניה, 2006 כסאות – גלריה לאמנות קיבוץ גן שמואל, 2007 יד ביד – פסטיבל החג של החגים, חיפה, 2007   מופעים:   שירים נעים שירים – מופע מחול - פסטיבל עכו, 1983 מתחת לחול – מופע מחול - - פסטיבל עכו, 1985 מופע שירים במסגרת התערוכה "במקום ספר" בתיאטרון הידית, 2007. מיצג באירוע הפתיחה של התערוכה "סיפורים במגירה" בגלרייה לאמנות בגן שמואל.2008 מפרסמת גם באתר "רשימות" – "יוצאת לאור" http://hanist.wordpress.com/  

עידן לוי, לזכרו

 

עידן לוי היה תלמיד שלי. לימדתי אותו ערבית בכיתה ז'  ובכתה ט'. בכתה ז' לימדתי אותו שעה אחת מתוך שלוש. כאשר היצעתי לתלמידים שיעורי חיזוק בספרייה עידן הופיע עם חברו אמרי. אני לא זוכרת כמה פעמים נפגשנו בספרייה, אבל אני זוכרת את רצונו העז ללמוד ולהצליח, ובעיקר אני זוכרת את עדינותו ואת טוב ליבו. עידן היה מסוג הנערים שאינם משיבים מלחמה למי שפוגע בהם, לכן נגע כל כך לליבי.

כשראיתי אתמול את תמונתו בטלוויזייה לא האמנתי שמדובר בו. שהוא הנער מקיסרייה שנפטר משפעת. בשנה שעברה לימדתי אותו בכיתה ט' בהקבצה מוגברת. הוא גבה מאוד מאז שהיה בכיתה ז', סיפר שהוא משחק כדורסל.הוא ישב בסוף טור ג' בקרבת חבריו. לפעמים הם פטפטו וצחקו. לי זה לא הפריע. בעיקר לא הפריע לי כשהוא פטפט וצחק, להיפך, שמחתי על שנפתח. הוא המשיך להתעניין בשפה והצליח בלימודיו. כשהצליח שמח בדרכו השקטה, והשמחה שלו שמחה גם אותי.     

עידן היקר, לימדתי אותך רק שנתיים, אבל לא שכחתי ואני מקווה גם לא לשכוח כמה מיוחד, עדין וטוב לב היית. העולם זכה בך, ועכשיו איבד אותך. אני בוכה עליך, תלמידי היקר, עידן. 

 

עוד על עידן כאן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4008982,00.html

© כל הזכויות שמורות לחני שטרנברג