בננות - בלוגים / / לידה בסיכון גבוה
כף האהבה
  • שוש ויג

    סופרת ומשוררת , מבקרת ספרות .  כותבת לאתרי תוכן באינטרנט ,אי-מגו, מחלקה ראשונה,  הפורטל לשיוויון ולצדק חברתי.  מנהלת האתר : ספרשת. פיוטית פרסומים: "דרך העיניים שלי" הוצאת אסטרולוג, רומאן , 2000 "חגיי ועונותיי" הוצאת אסטרולוג , רומאן , 2002 "תבואת השיגעון" הוצאת צור אות, שירים, 2006 "איפה את חיה " הוצאת צור אות שירים 2009   ספרשת

לידה בסיכון גבוה

לפני אחת עשרה שנים הייתי בהריון עם תאומים. הייתי כבר בת ארבעים וכמה חודשים, היה זה היריון בסיכון גבוה. רוב בני המשפחה חרדו לשלומי, ואני בסיוע הקרובים הלכתי לחפש טיפול אצל המומחים הכי טובים. כך היה לאורך חודשי ההיריון, וגם בעת האשפוז שלי. אושפזתי לכמה שבועות לשמירת הריון. בחרתי בבית חולים שהיו לי מראש תחושות ששם יהיה יותר בטוח.  לאחר הלידה אמרו לי בני המשפחה וגם הקרובים שהיו רגעים שדאגו באורח בלתי רגיל וחששו לחיי. היום אני בטוחה שהדאגה הייתה מציאותית, לאור הנתונים המזעזעים של הלידות האחרונות.

בעת האחרונה נודעו שני מקרים פטירתה של גלית סעדה-אופיר, לאחר שילדה תאומים ועכשיו טרגדיה נוספת – אישה אירנה יחונוביץ" בת 36 שילדה תאומות בריאות, נפטרה אתמול (ה"), יומיים לאחר הלידה, ככל הנראה מסיבוך של רעלת הריון .

 היום כשאני קוראת מה קורה היום בתחום הרפואה ובמיוחד כשאני שומעת על התאונות הללו בעקבות לידות של תאומים. תאונות שמובילות למותן של האמהות ויתמות  מיותרת של התינוקות הקטנים. אני יודעת שמשהו נורא קרה לרפואה.  

כיצד יכול להיות שאמהות צעירות לא תזכינה לטיפול מסור וכיצד יתכן שהמסקנה המרכזית היא זלזול בחיי אדם וזלזול בנשים בהריון .

אני יכולה להמשיך לכתוב על הנושא אולם קשה להתייחס לנושא בלא בדיקה מקיפה . זה מציף אותי בחרדה ובדאגה לעתיד לנו.

אני מקווה שיתנו את הדעת על אחראיות הרופאים והאחיות לשמירת חיי אדם. למניעת זלזול בחיי אדם כי יש תחושה לא מוסברת שאין מספיק התייחסות לשמירת חיי אדם. אובדנן של האמהות כנראה, משקף פאן אחד של הרפואה הנמצאת במצוקה נוראה בימים אלה. אחת הבעיות שעולות היא מחסור בכוח אדם. כנראה, היום יש מחסור עצום בכוח אדם וחייבים לחשוב על תקנים חדשים ולאייש משרות בתחום. לא יתכן שרופאים יעבדו בתנאים כל כך קשים כפי שהגיעה לידיעתנו בעת האחרונה.

 

אני רוצה לסיים באזכרת שמות האמהות אירנה ז"ל וגלית ז"ל הלוואי לא הייתי צריכה לסיים בנימה הזאת. הלוואי היה ניתן להשיב אותן לחיים להמשך החיים התקינים כאמהות גאות לתינוקות שלהן , ומקווה שלבעלים ולילדים הקטנים שנותרו בלא מסגרת משפחתית איתנה יהיו הכוחות להמשיך.

 

5 תגובות

  1. אכן ריבוי הפשלות בתחום הרפואה מעורר חרדה גדולה וחוסר אמון גדול. והלוואי ונהיה תמיד בריאים, כמה שנאמר: העיקר הבריאות!
    (-:

  2. גם לי סיפור לא נעים שילדתי את בתי השניה בזמן שביתת אחיות ורופאים, לא קיבלתי התייחסות, למעשה ילדתי לבד (בעלי היה חולה), וגם אחרי הלידה הייתי לבד עם תופעות של דימום קשה וכאבים קשים… חוסר אחריות שלמזלי נגמרה טוב. מפחיד.

  3. ולי היתה הרגשה שהרפואה משתפרת, אבל אני לא רואה טלויזיה.

  4. יש היום בדיקה חדשה, אחותי עשתה אותה ואני ממליצה לכולן. קוראים לה חלבון PP13 בדם. תחפשו בגוגל או תתקשרו לחברה הישראלית שממנה קיבלנו את הכתובת של המעבדה 04-9937722

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשוש ויג