בננות - בלוגים / / ביקור בחנות חותם ספרים
אוקיינוס
  • חגית גרוסמן

    נולדתי בשנת 1976 בעיר אחת לצד הים התיכון. בנעוריי עזבתי והלכתי מעירי. בבגרותי שבתי אליה. אינני רואה את כחול הים מחלוני או שומעת את רחשיו. יותר מכל אני רוצה עכשיו להפליג, לשבת בתא נידח, לשתות כוס יין, להצית סיגריה ולכתוב. ספריי: 2007 - תשעה שירים לשמואל, הוצאת פלונית 2010 - לויתני האפר, הוצאת קשב לשירה

ביקור בחנות חותם ספרים

היום דיברתי עם שרה, מוכרת הספרים בחנות 'חותם'. היא אמרה לי שבקרוב תיסגר החנות שלה. היא הייתה עצובה ולחשה בייאוש. היא אמרה שאינה יכולה להתחרות עם המבצעים של סטימצקי וצומת ספרים. החנות שלה נבנתה במקום שבו שכנה בעבר חנות ביצים. שרה פתחה שם את חנותה מפני שראתה שכאן היא אינה יכולה לפגוע בחנות ספרים אחרת, מפני שלא היו חנויות ספרים אחרות ברחוב שינקין באותו זמן. כעבור מספר שנים נפתח לצידה סניף של סטימצקי. כעת היא אינה יכולה להתחרות בהם. אמרתי לה שביקשתי מהסטודנטים שלי לשירה, כאג'נדה פוליטית ברורה, לא לקנות בחנויות ספרים מרושתות, אלא רק בחנויות עצמאיות. אמרתי להם שילכו אל חנות ספרים ויקנו לעצמם ספר שירה באופן קבוע. ספר הוא עולם ומלואו. ביקשתי שיתנו לעצמם פתח לעולם אחר.
לכו אל חותם ועזרו לשרה לשרוד. זה יהיה אסון עבורה אם החנות תיסגר. אין לה מקום אחר. והספרים כל כך יפים. למזלנו החנות של שרה טרם נסגרה ואפשר עדיין לשנות את רוע הגזרה. אנחנו יכולים עדיין ללכת אליה ולקנות ספרים ולעזור לה לשרוד.

6 תגובות

  1. איריס קובליו

    מצער

  2. אבנר אריה שטראוס

    חגית כל הכבוד
    … על האיכפתיות
    ואולי נסובב ביחד את כדור הארץ לכיוון השני תארי לך כמה שדוחפים אוטו להתניע ..
    תמיד מסתובב בכיוון אחד

  3. חגית גרוסמן

    תשמעו, זה עדיין לא מאוחר, אפשר להציל את החנות, אם נלך לקנות ספר.

  4. שרית זמיר-שפיר

    חגית יקרה , רגישותך נוגעת ללב . השירה במלחמת הישרדות יומיומית ואני חיה זאת בכיתות . .

  5. חגית שלום,

    עצוב מאוד לראות את זה.
    בכל פעם שאני רואה את הפרסומת 4 במאה. אני מצטערת.
    בפעם הבאה שאני מגיעה לת"א אני מבטיחה לקנות שם ספר.

    יישר כח על היוזמה
    גלית

  6. איריס אליה כהן

    אין דבר שיותר מעציב אותי בעולם הספרים מהיעלמותן של החנויות האלה, לשמחתי בטבעון יש עדיין שתיים כאלה. אני כל כך מקווה שההתארגנויות החדשות של המולים והסופרים המוכרים והוותיקים תועלנה גם לתחיית החנויות האלה, הקטנות והמרגשות. כל הכבוד שאת מתגייסת לזה, קראתי בעוד מקום על החנות הזאת, אולי אצל אסתי סגל.
    אנסה להגיע אליה מאד.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחגית גרוסמן