בננות - בלוגים / / שוב (פחד)
מה שהיה מותר
  • רונן אלטמן קידר

    רונן אלטמן קידר נולד בתל אביב ב-1972. הוא סיים תואר ראשון במתטיקה ובפיזיקה ותואר שני בפילוסופיה והיסטוריה של המדעים באוניברסיטת תל-אביב. הרומן הראשון שלו, "פרפרי כאוס" ראה אור בשנת 2000 בהוצאת שופרא, וספר השירים הראשון, "סימני נשיכה" הופיע בהוצאת הליקון בקיץ 2007. כמו-כן פרסם שירה ופרוזה בכתבי-עת רבים ובמספר אנתולוגיות, והיה מעורכי ערבי השירה ב'מרתף 10' בחיפה והמפיק בפועל של הפסטיבל הבינלאומי 'שער' לשירה, שנערך בתל-אביב-יפו. שיריו תורגמו לערבית, אנגלית ורוסית, וכמה מהם הולחנו ובוצעו בפסטיבל הבינלאומי "מוסיקה נשכחת" בגרליץ, גרמניה בשנת 2006. רונן אלטמן קידר הוא גם מיוזמי "הנונסלט - בשליגזין הוליסטי", עיתון נונסנס קצר-מועד שראה אור ב-1995; ממקימי צוות 'פעמון הזכוכית' של מופע הקולנוע של רוקי ודמות בולטת בקהילת 'רוקי' בישראל; חבר ותיק בקהילת 'עין הדג', שם כתב מספר ביקורות קולנוע מושחזות תחת השם 'נונין'; תורם ותיק לוויקיפדיה העברית; ובלוגר מתחיל. כמו-כן הופיע על במות שונות במסגרת פרוייקט תיאטרון-השירה "בני שחר ובנות לילית", היה ממקימי קבוצות המשוררים "קסת" ו"און" וכתב (יחד עם ענבר גלבוע) את סרט הסטודנטים "איפור" (Make-up) שזכה להצלחה בפסטיבלים שונים בארה"ב.

שוב (פחד)

מתוך החוברת החדשה של 'הליקון', בנושא פחד – שיר שנכתב לפני שנים, מתוך חלום חוזר ועתיק אף יותר.

Normal
0

false
false
false

MicrosoftInternetExplorer4


/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Table Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:"Times New Roman";
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}

שוּב
                 

בְּכִתָּה מְסֻדֶּרֶת

יַלְקוּט בֵּית-סֶפֶר מֻשְׁלָךְ עַל הַשֻׁלְחָן.

אֲנִי

לְבַד

מֻנָּח עַל הַשֻלְחָן.

הֵם מְחַפְּשִׂים לִי בַּבְּגָדִים.

בְּתוֹך הַבְּגָדִים. נוֹגְעִים בִּי – אֲנִי

רוֹעֵד מִפַּחַד מַגַּעָם

הַמְלַטֵף. נוֹשֵׁם בְּקֹשִׁי. כִּמְעַט

מְאַבֵּד אֶת הַהֶגֶה.

נוֹפֵל –

5 תגובות

  1. מה זה – תיאור אונס קבוצתי-הומוארוטי ( או מעורב?) האם זה הפחד מהעונג שזה גורם? פחד מעצמו? פחד להיות קרבן לאלמנטים חסרי-פרצוץ, המון סוער? קרבן הכלל? קרבן אין-אונות, אין-יכולת לשלוט במצב.
    בקיצור, הענין נראה לי דו-ערכי וחשוד?

    • ענבל כהנסקי

      הרי כל קורא/ת יכול לפרש את השיר כרצונו. ומדוע אפילו דו ערכיות, שאני לא רואה כאן אבל שוין.. לא יכולה להיות בשיר??!! הדבר היחיד שלא ברור לי הוא האם המילה "ההגה" היא במשמעות של דיבור?? כי אם היא במשמעות של נהיגה זה ממש מוזר..
      חוץ מזה השיר מלא אימה משתקת ומחיית חושים כאחד.

      • ההגה – במקור במשמעות של נהיגה, במובן של אובדן השליטה (המתבטאת בהיגוי), אבל כמובן שמתקשר גם לאובדן ההגייה, היכולת לדבר.

  2. יעל ישראל

    חזק וחונק.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונן אלטמן קידר