בננות - בלוגים / / אהוד ברק – שחקן של money time
הבלוג של טל
  • טל רבינוביץ'

    ילידת 1966, אימא לארנון, לאיתמר וליונתן, חיפאית, עצמאית, מרצה (בנושאי אלימות במשפחה ואלימות כלפי נשים), סופרת ("כלה ונחרצה" הוצאת ספרית-פועלים, "עורך הדין לשירותך" הוצאת ש"י - ספרות משפטית, "בנגורו הקנגורו" הוצאת דני ספרים (אזל), "מה אוכלים הדגים" הוצאת דני ספרים, "ניעור", הוצאת קרטוב),  מ.א בחינוך מיוחד, LLBבמשפטים. עורכת דין במקצועה. לפרטים נוספים הנכם מוזמנים לאתרי האישי: לאתר האישי

אהוד ברק – שחקן של money time

 

 

 

המאמר פורסם לראשונה באתר news1:  

http://www.news1.co.il/Archive/003-D-34589-00.html?tag=06-19-15&au=True

אהוד ברק – שחקן של money time

מסתבר  שגם שמאלנים כדוגמת אהוד ברק יודעים לעשות את העבודה, כשצריך.

עוד מסתבר, שזו לא חכמה כזו גדולה לעשות את מה שצריך כשכבר אין ברירה.

למעשה, זו חכמה קטנה למדי, שהרי ישראל היא מדינה חזקה; חזקה כלכלית, חזקה צבאית, חזקה הייטקית, חזקה נקודה. יעיד על כך קיומה במזרח התיכון שהוא בבחינת הדבר המעיד בעד עצמו.


ואולם, למרות יכולותיה המשמעותיות, יש במדינת ישראל קבוצת מיעוט בעייתית, המבקשת פעם אחר פעם להחלישה.

בין אם הסיבות לכך הן נפשיות ובין אם הן אחרות – מדובר בתופעה הרסנית המביאה על ישראל צרות. זוהי קבוצה המאופיינת בתבוסתנות, בעיוורון חלקי, בתשישות נפש, בשמיעה סלקטיבית, בבוחן מציאות לקוי, בנרקיסיזם, ובתרדמת.


מזלה של מדינת ישראל הוא שברגעי האמת, ברגעים בהם דומה כי היא מתקרבת לגירוד התחתית, היא מתעשתת ועושה את הדבר הנכון. כך למשל אהוד ברק, מהנמנים על מחדלי 8 השנים האחרונות, איש אשר יודע לבצע את העבודה כשצריך, בחר ממש ברגע האחרון (ואולי אף לאחריו) לצאת למבצע/מלחמה מוצדקת מתבקשת ונכונה שהייתה יכולה להימנע לו היה חושב ונוהג אחרת ב-8 השנים האחרונות, ואף באלה השנים שקדמו להן.


במילים אחרות, החכמה היא לא לעשות את מה שצריך בדקה ה-90 כאשר אין ברירה.


החכמה היא לעשות את מה שצריך – כל רגע וכל שעה!


את זה ברק לא עשה.

גם שרון – לא עשה.

אולמרט – בוודאי שלא עשה.

גם ציפי ופרץ לא עשו ולא עשה אף פוליטיקאי ולו אחד ממפלגת קדימה ממפלגת העבודה או שמאלה מהן.

וכפועל יוצא של חוסר עשייה מדיניות השמאל היא שהביאה לנו את עופרת יצוקה.


עכשיו הכוח הוא בידיו של ציבור הבוחרים:


האם ישוב לתת לאהוד ברק ולשמאל את הקרדיט רק משום שהוא יודע להתעשת לאחר תשלום מחיר כבד?


או שמא יבחר העם בנתניהו + פייגלין + יעלון + בגין וטובים אחרים – אלה שיודעים לעשות את מה שצריך – כל רגע וכל שעה וזאת במטרה למנוע תשלומים מיותרים של מלחמות צודקות ומוצדקות?


ונסיים בכדורגל.


בני המשחק כמגן שמאלי במכבי חיפה נוהג ללמד אותי פרקים בתורת הכדורגל. בשבת זכיתי לקצת דברי תורה מפיו ולהלן עיקריהם:


א. שחקן הקרוי "שחקן של money time ” הוא שחקן שנותן את נשמתו למשחק ומצוי במיטבו רק במשחקים קשים וחשובים. ואולם במשחקים שהניצחון בהם ידוע מראש, או במשחקים חסרי חשיבות וחסרי משמעות – הוא אינו מתאמץ ואינו מצטיין.


ב. לעומת שחקן הmoney time, ישנם שחקנים יציבים שכמעט תמיד (למעט ימים רעים במיוחד) נותנים את כל כולם למשחק ומתייחסים אל כל משחק כאילו אין חשוב ממנו. לקטגוריה זו עונה שחקן הכדורסל האגדי מייקל ג"ורדן אשר ממוצע הקליעות שלו לסל במשחק היה לא פחות מאשר – 40. כשנשאל באחד הראיונות כיצד הוא עושה זאת אמר:


כשאני עולה למגרש, אני חושב על האב והבן שהגיעו לראות אותי, מייקל ג"ורדן, משחק. אני חושב על האב, פועל קשה היום שעבד שעות נוספות כדי לממן את הכרטיסים לו ולבנו הקטן שכל כך רוצה לראות את מייקל ג"ורדן משחק וקולע 40 נקודות.”


מדינת ישראל זקוקה למנהיג כמותו, ולא למנהיג של money time כדוגמת אהוד ברק. מדינת ישראל זקוקה למי שיספק את הסחורה מדי יום ומדי שעה. אהוד ברק – אינו האיש הזה ונחוץ כי הציבור ישכיל להבין זאת. מדינת ישראל זקוקה לשחקן שעושה את מה שצריך כל הזמן ולא רק כאשר אין ברירה.

להגיע למצב של אין ברירה – זה חוסר אחריות ולא גבורה.

 

 

6 תגובות

  1. אהוד פדרמן

    טל, בלי קשר לעמדתך הפוליטית לא מוצא חן בעיני הכנסה של תעמולת הבחירות לבלוגייה. אני מציע לך ולאחרים הכותבים כאן, בלי הבדל השקפה פוליטית, להמנע מתעמולת בחירות.
    מותר ורצוי להביע דעות משמאל מימין מהמרכז מלמעלה (דוברי אלוהים) ומלמטה (דוברי המתים)- אך אנא, המנעו מתעמולה בבלוגייה הזאת. תעמולה אינה שיח. ומה שעושה את דברייך לתעמולה הוא הנחרצות באמירה שאת ואלה שאת ענינם את מנסה לקדם יודעים מה צריך לעשות!
    וגם המוטו של הבלוג שלך: עושה מה שצריך! מרתיע. עדיף מנהיגים שמתלבטים וחושבים אלף פעמים לפני שעושים ולא כאלה שיודעים בלי לשאול מה אנחנו, נתיניהם הפלבאים, צריכים!

    • ואם כבר תעמולה למען פייגלין (ישמרנו האל) ונגד ברק, אז לשיטתך, גברת יקרה, ברק הנהיג כשר בטחון הפצצת כור גרעיני בסוריה (ספטמבר 2007) וחיסול עימאד מורנייה (פברואר 2008), כך שכל התאוריה שלך קורסת, כי הוא עושה מה שצריך בזמן. לא מאוחר ולא בטיח.

  2. מה זה נתניהו יודע מה לעשות, ראינו זאת במנהרת הכותל. כל דקה ודקה האיש יודע מה לעשות, ראינו זאת בפרשת חאלד משעל, האיש פשוט לא נלחץ משום דבר ופועל תמיד נכון. עכשיו הפלסטינים, הם מפחדים, ממש משקשקים.

  3. טל אם מאמרך התכוון להיות סוג של אירוניה,דבור בלשון סגי נהור וכיו"ב הוא מה זה מוצלח.
    אם הוא סוג של תעמולת בחירות אז
    ד ח י ל ק !

  4. אז ליברמן?
    כבר אמרו שאת אישה מסוכנת

  5. כמה שטויות את מדברת אם לא ברק אז מי את רוצה? את מופז או בוגי בוגי? יאללה, אפילו אהובך נתניהו חולם בלילות שברק יהיה שר בטחון אצלו

© כל הזכויות שמורות לטל רבינוביץ'