בננות - בלוגים / / יום הולדת למשה קצב
הבלוג של טל
  • טל רבינוביץ'

    ילידת 1966, אימא לארנון, לאיתמר וליונתן, חיפאית, עצמאית, מרצה (בנושאי אלימות במשפחה ואלימות כלפי נשים), סופרת ("כלה ונחרצה" הוצאת ספרית-פועלים, "עורך הדין לשירותך" הוצאת ש"י - ספרות משפטית, "בנגורו הקנגורו" הוצאת דני ספרים (אזל), "מה אוכלים הדגים" הוצאת דני ספרים, "ניעור", הוצאת קרטוב),  מ.א בחינוך מיוחד, LLBבמשפטים. עורכת דין במקצועה. לפרטים נוספים הנכם מוזמנים לאתרי האישי: לאתר האישי

יום הולדת למשה קצב

יום הולדת למשה קצב

 

השבוע ילדים, אנו מציינים את יום הולדתו של משה קצב – שהוא נשיאה השמיני של מדינת ישראל [לתפארתה]. משה קצב, עומד בימים אלה למשפט על מעשי אונס ומעשי סדום שביצע לכאורה בנשים אשר עבדו תחתיו.

מציינים ילדים… לא חוגגים.


על פי האסטרולוגיה ילדים, משה קצב הנו בן מזל קשת. ראו ילדים, מה מצאתי באתר וואלה-אסטרולוגיה לגבי מזל זה:


"מזל קשת שייך ליסוד האש ולקבוצת המזלות המשתנים. והוא אכן כזה: מלא אש, ולא מפסיק להשתנות לרגע. מזל קשת נשלט על ידי כוכב יופיטר, שאחראי על הצמיחה ועל התרחבות הגוף והראש. הקשת אוהב להרחיב אופקים, על ידי לימודים וכמה שיותר, או על ידי נסיעות וטיולים. ואכן, בתוך כל קשת יושב טיילן בינלאומי, שתמיד מוכן לקחת את התרמיל ולנדוד לדרום אמריקה. קשתים רבים אמנם מתברגנים עם השנים, אבל בכל אחד מהם נשאר אותו ניצוץ הרפתקני, שמוכן לעזוב הכל ופשוט לנסוע והוא לא ממש משתנה עם השנים.

האופי הקשתי מאוד דומה למזלות האש: חם, ישיר, אימפולסיבי מאוד – ובולט בחוסר הטקט שלו. לפעמים נדמה שהקשת פשוט עושה כל שגיאה אפשרית שקשורה לתקשורת, ומתעקש לומר את האמת בפנים. יש כאלה שאוהבים ומעריכים זאת ויש שכועסים, אבל אי אפשר לעמוד בפני הקסם הישיר הזה, וחייבים להגיב, לטוב ולרע

הקשת אלוף בלבדוק גבולות ביחסים. הוא בודק שוב ושוב את גבולות בן הזוג שלו, ותמיד ינסה לראות כמה רחוק הוא יכול ללכת. מילת המפתח של הקשת היא חופש. מערכות היחסים שלו נוטות להיות פתוחות יותר ממערכות אחרות: הוא פשוט חייב להרגיש את החופש הזה, כדי להתחייב מחדש. כמו במקרים אחרים, זהו הקשת לטוב ולרע, ואם אתה רוצה להמשיך ולשהות במחיצת הקסם הזה – אתה חייב לקבל גם את החופש הזה…” [המקור: http://astrology.walla.co.il/?w=/2/9/0/@mazal]



עכשיו ילדים, פתחו מחברות ורשמו שאלות לשיעורי בית:


  1. בפיסקה השנייה מתואר בן מזל קשת כסובל מחוסר טקט. הביאו דוגמא לחוסר טקט בקרב מנהיגים במדינתנו

  2. באותה הפיסקה, נאמר כי הקשת יעשה "כל שגיאה אפשרית שקשורה לתקשורת"? נא להביא חמש דוגמאות מהטלוויזיה או העיתון של התנהגות תקשורתית שלילית.

  3. בפיסקה 3 נאמר על בן מזל קשת כי הוא אלוף בלבדוק גבולות ביחסים. הוא בודק שוב ושוב את גבולות בן הזוג שלו, ותמיד ינסה לראות כמה רחוק הוא יכול ללכת. מיצאו מוטיבים מקבילים בין התיאור הכללי ברשימה האסטרולוגית, לבין הנשיא לשעבר קצב.

  4. כיצד לדעתכם עלולה להתממש תכונת ההרפתקנות והשאיפה למקומות חדשים המתוארת בפיסקה הראשונה?

 

לפני צאתכם להפסקה ילדים, אבקש להזכיר כי טרם הגשתם את שיעורי הבית של השבוע שעבר. להזכירכם, בשבוע שעבר, ציינו את היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים… כן, כן, אלימות המופנית לנשים כי הן נשים, להבדיל מאלימות אחרת הקיימת בחברה שלנו כגון אלימות בכבישים, אלימות במגרשי הספורט, אלימות כלפי דתיים/חילונים/שמאלנים/ימנים/הומוסקסואלים/וסתם עוברי אורח תמימים… ייחדנו יום אחד בשנה למאבק באלימות בסחר נשים, אונס נשים, רצח נשים, הכאת נשים, הרעבת נשים, "החפצת" נשים, פורנוגרפיה ועוד.


בעוד שבוע ילדים, נחגוג את חג החנוכה, נדליק חנוכייה, ונדבר על ניצחונם של המעטים על הרבים, של בני האור על בני החושך… ועל… נסים.

 

4 תגובות

  1. מירי פליישר

    נהדר! חכם ואף שנון!

  2. בהחלט. יומולדת שמח!
    ובחנוכה אפשר לספר איך טבחו המכבים הגיבורים זקנים נשים וטף בערי הגויים ימ"ש.

  3. יעל ישראל

    גדול. מצחיק ביותר. וטראגי באותה הנשימה.

© כל הזכויות שמורות לטל רבינוביץ'