בננות - בלוגים / / קשה כאן בעיר הזאת
אני והעיר הקדושה
  • רונית בר-לביא

    חוזה השכירות שלי מצביע על כך שאני מתגוררת כרגע בירושלים. זה אומר שחם לי בקיץ אבל נסבל, שאני מוצאת את עצמי חלק ממיעוט קיצוני ומסוכן שהולך ונכחד בעיר הזו, שאני מעדיפה שקט כפרי ופסטורלי על פני צפיפות ורעש של עיר, שאין לי יותר מושג ממקומות חדשים לבילוי בעיר הזו, כי הפסקתי לחלוטין לצאת בה, ושבאופן כללי אני עדיין מעדיפה כאן על פני שם, אולי כי שם יותר פיח ויותר לחות ויותר רעש וצפיפות ולחץ, ונכון שגם הרבה יותר בנים שהם סינגלים ושווים לכאורה וכל זה, אבל כשיש הרבה ממילא לא מוצאים, אז מה רע לי פה בינתיים עם כל הנזירים המורמוניים,  הנוצרים-אוהדי-ישראל, המשיחיים למיניהם מכל קצוות תבל, ונציגי העיתונות-העוכרת-ישראל מכל אירופה רבתי ?? אחרי הכל, כשאת יורדת לך בכפכפים לקנות לחמנייה ושוקו בפיצוציה בתל אביב, איזה מיזוג אתני  כבר נכון לך ? מקסימום פועל רומני דלוח לרפואה. אבל בירושלים, כל גיחת סרק לרחוב מניבה מיזוג גלויות שלם שמהווה עילה לועידת פסגה אזורית לפחות. אז מי אני שאוותר על כובד אחריות שכזה, שלא להזכיר, על ההנאה המשונה שבזכות לגור במקום הדומה ביותר לעזה, בתחומי הקו הירוק ?? ובכן, לא אני. לא ולא. על כך ועוד, בטורים הבאים.

קשה כאן בעיר הזאת

 

 

 

 
קשה כאן, קשה כאן, קשה כאן זוועה.

אני עכשיו בסיבוב האחרון בזירת ההתגוששות.
השקעתי ולמדתי ממש ממש טוב במשך שבועיים-שלושה והבאתי את עצמי לרמה טובה מספיק
בתוכנה שבה אני מציעה עצמי, כך שעברתי מבחן מזורגג בן 4 (!) שעות שכולו תיאורטי,
בגוף ציבורי מזורגג עוד הרבה יותר.
אחרי שעברתי את המבחן, מה שלא קורה שם הרבה, זומנתי לריאיון, ונאמר לי במפורש לפני,
שהריאיון ייארך לא יותר משעה (!!), למודת סבל שאלתי שוב אם להתכונן לריאיון בלבד
ולשעה בלבד ונאמר לי שכן.
הגעתי, רואיינתי בחוצפה תוך כדי ההבחנה השקרית ש "לא היית אצלנו כבר איזה 3-4 פעמים ?",
משעברתי על ידם די בלית ברירה גם את הריאיון,
הם ביקשו, ככה על המקום, שאבחן מ-ע-ש-י-ת במחשב בבנייה של כל מיני דברים ועניינים,
כיוון ש"היה כבר אחד שעבר את המבחן והריאיון והתגלה כחתול בשק, מאז אנחנו נותנים
גם את המבחן הזה". נגנבתי.
נשארתי במקום שעה כמו שהובטח לי, שוב, קרוב ל 4 שעות מזיעות ומעיקות,
בהן אני צריכה לסבול אווירת שכונה ירודה במיוחד ששוררת במקום,
מבטי שימפנזים של העוברים והשבים כלפי (אתם לא עובדים במחשבים, הלווו ??),
וסביבה רעועה שלא עומדת בתנאי המבחן אפילו.

להרגשתי ביצעתי כהלכה, וניחשתם נכון, עוד לא קיבלתי שום תשובה, לא כל שכן התייחסות
כלשהי, אחרי כל המאמצים הפסיכיים האלה.
וכל התיאור הזה מדבר על מקום אחד בלבד.

עוד מקום, שמשלם ממש גרוע, אבל בוחן את האנשים כמו מחבלים בכניסה לקניון,
כנראה הוצף בכל כך הרבה מועמדים קשיי-יום, שהרשה לעצמו לא לתדרך אותי לפני,
וככה הגעתי לשלוש שעות מבחנים בנושא שאני אפילו אינני מכירה, על אף כל זאת עשיתי
את המבחן, והיטב.
עד עכשיו לא שמעתי מהם.

עד רמת בית שמש העפלתי בניסיונותיי האחרונים, נחושה, שזהו הסיבוב האחרון בזירה.
מי שינצח עכשיו, הוא המנצח האחרון והסופי.

מי שיפסיד, יעזוב את הזירה.

אני רואה גם רואה מי שאר המתמודדים שלצידי במירוץ הבלתי אפשרי אחר המשרה:
עדרים על עדרים של נשים חרדיות עתירות ילדים, דתיות ש"ס במטפחות הדוקות,
כאלה שמוכנות לרדת במחיר, והמון, כאלה שעובדות מצויין בדר"כ ובקפדנות,
ובדר"כ ללא הכשרה כמו תואר או  שנות אקדמיה, אלא בעיקר: היעדר מוחלט של אופציות תעסוקה
ועל כן נכונות אינסופית לוויתורים למעסיק וליכולת לסבול יחס מחפיר מצידם כלפיהן.
אם לא הן, אז מדובר כאן על כמה בוגרי תואר טריים שעדיין מנסים באופטימיות למצוא
תעסוקה בעיר המזורגגת הזאת, ולא יודעים שבדיוק בעוד 3 חודשים גג הם יארזו יפה יפה
את כל הפאקלאות ויעברו למרכז, כמה שהם שונאים את גוש דן  ולא יכולים לנשום בה.

אלה המתמודדים שלי על משרות כאן, והשמחה רבה.

בירושלים נכון להיום וכנראה גם ל5 השנים הבאות לפחות, אין שום רכבת שיכולה להביא
את תושביה הנאנקים לאיזשהו מקום במרכז בזמן סביר בבוקר של פחות משעתיים
לחוצות, וככה אנחנו נמצאים תקועים.
בין הפטיש לסדן.

אוהבים את האויר ואת הדירות לשכירות שעוד יחסית יש כאן, את הירוק שמסביב, את השקט
והיעדר הלחץ, את אוירת הכפריות, אבל לא מצליחים להרוויח כאן לירה.

אלא אם כן אתה כמובן איש חינוך או ממקצועות הסיעוד שמהן דווקא יש אינפלציה בעיר הזו:
רוב תושבי העיר נכון להיום הם או משוגעים בליווי צמוד או סתם חוסים מכל שכבות ההגדרה
של המלה חוסה, או מוגבלים אחרים שממילא לא יחפשו כאן תעסוקה לכן גם פחות יצעקו,
או כמובן התושבים הטבעיים של העיר: חרדים וחרדיות וברוקלינים וברוקליניות
ובכלל אנגלוסכסים וצרפתים שקנו כאן בתים אותם הם מאיישים בערך חודש בשנה.
עוד קבוצה היא כמובן המטפלים של כל החוסים למיניהם,
החל מעובדים סוציאליים דרך כל סוגי ה"מטפל ב- " שקיימים ועד לעובדים שיקומיים
ופסיכולוגים בכל צבעי הקשת והסגנון הידועים והלא ידועים, וכלה בכל מקצועות השאנטי
האלטרנטיביים שגם בהם נעזרים חלכאי העיר ונדכאיה בבואם לנסות להצליח לעשות כאן משהו,
כל דבר כלשהו למעשה, שקשור לחיים.

מלבד אלו, לופוליאנסקי וניר ברקת, שכל הכבוד לו שעוד יש לו עצבים לנסות כאן משהו,
אפילו ההורים שלנו עוזבים, סבתות שלנו אומרות: "יוק, זו עיר זו??".


זוהי עיר שמזמן מזמן נטשוה קברניטיה,
ולפעמים נדמה שאפילו מאמצי החייאה כבר מזמן לא נעשים,

יש חולים סופניים שנותנים להם פשוט למות,
כי אין יותר מה לעשות.

 

 

 

 

 

 

53 תגובות

  1. סבינה מסג

    איזה דיכאון! איזה תיאור חי! ושאני אספר לך על הכנרת?

    • רונית בר-לביא

      אכן, תיאור חי מעומק הקישקע.

      למזלי אני כן מטיילת הרבה, בעיקר במדבר,
      אבל גם אזור הצפון וכנרת.

      את במיקום מצויין,
      למרות שאנשי מחשבים באזור הכנרת יש להם גם בעיה ..

  2. יעל ישראל

    נכון, באמת שמעתי שהדוסיות כבשו את העסק. שמשלמים להן גרושים והן עובדות חרוצות. איזה דחיכאון!!!!! או: איזי דיכי.

    • רונית בר-לביא

      אני כועסת גם עליהן שמסכימות לכל תנאי,
      והורידו את תנאי השוק בטירוף ולא השאירו לנו מקומות עבודה,
      ועוד יותר על המעסיקים שמנצלים אותן ואת תמימותן ואת היעדר האופציות שלהן.

      אני כל כך כועסת שעדיף שלא אמשיך.

      • אין להן הרבה ברירות. אל תשכחי שבחינוך העצמאי הן מרויחות גרושים ולא שמעו על שביתות.יש מורות שעבדו כחצי שנה ללא שכר.
        המנטליות שם אחרת . הן יותר כנועות ומצד שני פחות אגרסיביות ודורסניות.אין טוב בלי רע.

        כרגיל יש מי שמנצל חולשות של הזולת ולא בהן האשם.

        בהצלחה!

        • רונית בר-לביא

          ואביטל, את כל זה כתבתי אני בפוסט.

          אני עדיין כועסת עליהן שהן לא יודעות לדרוש מחיר סביר, ובכך מורידות את כל מצב השוק מטה מטה.

          מן צאן לטבח כזה.

          אני מאמינה שהתנהגות כזו צדקנית לא מביאה טוב לאף אחד.

          אדם צריך לדעת לדרוש, יפה, בלי צעקות, את מה שהוא שווה.

  3. אין לי מושג למה אני אומרת את זה אבל בסוף יהיה טוב, למה לא???
    שלך טובה

  4. יודית שחר

    אל תמחקי את הפוסט הזה, הצעקה שלו אמיתית, אוטנטית ונוגעת.
    זה נשמע סיוט, לבי לבי איתך.
    היתה תקופה שלימור לבנת פטרה מורים, ואני בדיוק סיימתי הסבה לחינוך מיוחד, ועשיתי שרשרת בלתי אפשרית של עבודות טלמרקטינג, מזכירות, מה לא, רק בשביל לקיים אותי ואת הילדים.
    אני ממש מתחברת לרגשות שלך.
    אני זוכרת שאת אוהבת את העיר, אז אולי תעשי משהו מהבית, משהו באינטרנט, אולי משהו עצמאי.
    ועוד משהו, לא יודעת אם קראת, אבל בפוסט של יעל ממש ממש לא תכננתי לפגוע בך, זה חוסר האינטונציה ברשת שגורם לעיתים לאי הבנות.
    בכל אופן חזקי ואימצי.

    • תנאים מעליבים ודוחים
      אני איתך
      יש לך מה להציע ובגדול שלא יערערו את בטחונך .
      את הכי אחותי.
      בי בי ירושלים . אם היית מטפלת ב…היית בטח מוצאת אבל את אשת מחשבים ולא דוסית. תל אביביבית טיפוסית כולל הבגדים . את תחגגי בתל אביב ולו רק בגלל שינוי האוירה. יאללה שינוי.
      יומטוב
      מירי

      • רונית בר-לביא

        מירילה, את צודקת.

        רק מה אעשה שאני לא סובלת את המרכז.

        נראה, אחרי סיבוב ההתגוששות הנוכחי אעבור לשם, מעסיקים, ראו הוזהרתם.

    • רונית בר-לביא

      לא מוחקת בינתיים, אולי בערב ….
      תודה יודית.

  5. תיאור מזעזע!

    • תיארת היטב איך ירושלים הופכת לאט לאט למשוללת חילונים. זה כדור שלג שאי אפשר לעצור והסטטיסטיקה מראה את זה… ירושלים של זהב…

      • רונית בר-לביא

        שירה, אני גם תוהה מה יהיה הסוף,
        כי או שסוגרים את העיר הענייה והמסכנה הזו או ששינוי חייב לבוא, שעת השין כבר היתה.

        • אני לא זוכרת באיזו תוכנית טלוויזיה זה היה, אבל הראו תחזית לפיה בעוד 20 שנה (לא כל כך רחוק) ירושלים תהיה עם רוב מוחץ של דתיים. הגירה מסיבית של חילוניים כבר מתרחשת שם בימים אלה, כך שצפויה לנו מדינת ירושלים בתוך מדינת ישראל. יהיו לה חוקים משלה כנראה.

          לא יודעת, אני אוהבת את העיר הזאת. גרתי שם שנה בילדותי ויש לי כמעט רק זכרונות טובים מרחביה, ניות והסביבה. יש בה כוח שאין בשום מקום אחר. אבל כנראה אין ברירה – צריך לוותר.

          ולראייה – הורים של חברה טובה שלי (ירושלמים ותיקים), שגרו בשכונה חילונית למהדרין, מצאו את עצמם יום אחד, מוקפים בישיבה, בי"ס תורני, וסנקציות בשבת. הם לא רצו לעזוב, ולאחרונה נכנעו ורכשו
          דירה בתל אביב. לא היתה להם ברירה. על אחת כמה וכמה כששמדובר בעבודה. אז זה ממש מלחמת קיום.

          חברה אחרת, שחזרה בתשובה וחיה בירושלים בשכונה מעורבת, באה לבקר אותי באיזה יום בתל אביב, אמרה לי – אני כבר לא רגילה לראות כל כך הרבה חילונים…

          • רונית בר-לביא

            בדיוק.

            כשאני מגיעה לתל אביב אני בשוק מכמות החילוניים, זה מרגיש יותר מוזר ושונה מלהיות בחו"ל.

            כי מדברים עברית, וחילוניים כמעט כולם.
            עיר מוזרה …

          • מה שנקרא – ביזאר קשה!

            את באה?

    • רונית בר-לביא

      אכן, רונן.

  6. קודם כל עוד לא קיבלת תשובה, אז חכי, הרי את מתאימה לתפקיד.

    והעיקר, אחרי הקטע החזק הזה, מה הבעיה לעזוב את המקום שמתאנה לך ולו לשנים מספר. בסופי שבוע תמיד תוכלי לעלות לציון. מימי קדם ועד היום, משפחות ובודדים עקרו ממקום הולדתם לצורך פרנסה.

    אין כמו תל-אביב.

    והכי חשוב תתעודדי.

    • רונית בר-לביא

      איציק,
      אני לא חושבת שאין כמו תל אביב,
      לא סובלת את תל אביב,
      את האויר הלחץ הדאווינים, היעדר הטבע.

      אבל אולי לא תהיה ברירה.

      • רונית, את מאחרוני שומרי החומות. כבר לפני חמש עשרה שנה הבנתי שהלך על העיר המדהימה הזאת. כמה חבל.

        • רונית בר-לביא

          אמיר,
          לא בטוחה שהלך עליה,
          עם העיר הזאת, אף פעם אי אפשר לדעת כלום.

          וגם לא עם כל הארץ כרגע …

  7. היי רונית,

    איזה דיכאון! אף פעם לא באמת הבנתי את העיר הזאת. הוספת לבלבול שלי…

    • רונית בר-לביא

      עיר מאתגרת, שירי.

      מה שכן, יפה יפה אללה ירחמהה.

      ומיוחדת, אירופה לעניים.

      • אני לא יודעת. עיר מוזרה לגמרי. כל פעם שאני שם אני מבולבלת. כל כך הרבה שוני ויופי. עיר ענקית עם מגוון תרבויות אבל עדיין לא כל כך מתקדמת. שאנן סטריט קרא לה עיר בתולה, לעומת תל אביב שהיא עיר זונה:)

        • רונית בר-לביא

          איזה קטע,
          אני בכל פעם שאני בתל אביב,
          אני מבולבלת…..
          מרגישה שם מן סוג של שזה הגיהנום או משהו כזה ….

          לא יודעת, הכיעור הארכיטקטוני, חוסר הטבע, הלחץ באויר, הפיח,
          וזה שאני תיירת שם עם תיק גדול,
          עושה לי רע.

          בירושלים אין הרבה מה להתבלבל,
          יש חרדים ודתיים וזה קצת גם כמו עזה,
          והמון המון תיירים ונזירים
          ומעט מאד חילוניים ישראלים אם בכלל.

          • יוסף עוזר

            אם אני אגיב אני אקרע פה לחתיכות כמה אנטישמים.
            ההשתלחות בבני אדם בעלי דעות ואורח חיים שאינו לרוח מישהו יש לה טעם מזוהם.
            עדיף שלא אחזור מי מהמגיבים לוקה בנגע הזה.
            אני מוחה בכל תוקף.
            זה שכאן זה "בלוג" אין זה אומר שיורדו העכבות המוסריות , [בכל אופן… אלה שיכולות להקרא כאן מוסריות.] באירופה התרגזו שיהודים מהסוג שעדיין רואים בירושלים ינכחו בכל מקום ויצרו "תחום מושב". לשמוע מיפהפיה ישראלית שכותבת בעברית שהעיר מליאה "חרדים…והיא כמו בעזה" זו תת תרבות ואינני חושש לנזוף ברדידות התרבותית של הנאמר כאן. בעזה חיים בני אדם! חרדים הם בני אדם? בזה נותר לכם להרהר ולהסתפק… אחרי השואה. מירי הפעם אני בוש ונכלם מהמלצתך לעזוב את ירושלים מסיבות שהוזכרו בפוסט הזה.
            סיבות רדודות רוח. מותר לפוץ לכל רוח לחפש עבודה. אבל שינאה??? מירי פליישר??? את אומנית, לא?

          • יוסף עוזר הנכבד והאהוב,
            האם זה הגיוני שחרדים ודתיים קונים שכונות שלמות בירושלים? האם זה הגיוני שהוריי גרו שנים בשכונה שעכשיו הם לא יכולים לנסוע בה בשבת? וצועקים להם מתחת לחלון שיכבו את האורות, דופקים להם על הדלת ומציעים להם איך לחיות את חייהם בדלת אמותיהם!!! אין לך מושג איך זה מרגיש. זו לא אנטישמיות. קוראים לזה כפייה דתית! הרי בבני ברק או במאה שערים בחיים לא ימכרו דירות (או ישכירו) לחילונים. אז לפני שאתה צועק "אנטישמים" תנסה להבין!

            לא מעוניינת להזדהות.

          • את האמת, בנושא הזה את צודקת. גם הדוד שלי וגם הדודה שלי גדלו בירושלים ונאלצו לעזוב מאחר וחרדים "המליצו" להם לעזוב. וזאת על ידי אלימות. השכונה עצמה לא הייתה חרדית עד שחרדים החלו לקנות שם המון נכסים וגירשו את החילוניים.

          • יוסף,
            האם ידועות לך העובדות?
            האלימות הדתית הפנאטית שמופנית כלפיי חילונים?
            אלו לא תסריטים דימיוניים, ולאנטישמיות אין דבר וחצי דבר עם זה.

            זה לא ה"נוף הדתי". זו הכפייה הבלתי מתקבלת על הדעת.

          • רונית בר-לביא

            כן, גם זה.

            למרות שעל זה אני אפילו כבר לא מתלוננת.

            אני מתלוננת על הישרדות פרקטית: מקום עבודה, לחם.

            כפייה דתית:
            כמה פעמים פנה אליי חרדי, תמיד גבר אגב, ברחוב וצעק עליי על הלבוש שלי ?
            למורת רוחו הוא נתקל בי, שאני אומרת את דעתי ובנעימות ותקיפות,
            אומרת לו שזכותי להתלבש איך שאני רוצה ושמה שהוא עושה הוא לא ממש מעוגן בתורה ….. וגם לא ממש דרך ארץ ….
            בדרך כלל או שהבחור נוחר בבוז מתנשא או ששאר הציבור באזור או באוטובוס מצדד בו כי אני הרי משוקצת.

          • יוסף עוזר

            שתהיי בריאה!!!
            שימי לב איך נאמרו כאן דברי נבָלָה!
            יש בארץ מאבק מכאיב על זהותה התרבותית של החברה. אין זה אומר שאנו צריכים להעביר את הדברים לפסים של שינאה והם עברו לפסי שינאה. אומנים אמיתיים [יש אומנים מזוייפים] אמורים לראות את האדם, את השינויים בין אורחות חיים כדבר שראוי לכיבוד, גם אם לא לקבלה.
            אף אחד אינו כופה בארץ על איש לאכול חתול טעים בביתו. לאחרונה אמר … שמעון פרס מהוד כסאו הנשיאותי שזו מסקנתו החשובה לעתיד העם היושב בציון: ללמוד לחיות בלי השנאה הבין חברתית.
            את הזכרת חרדים ועזה באותה נשימה וזה מביש מכל כיוון. גם עזה שורצת בני אדם שבוכים וכואבים. חרדים כבר הושוו לעכברים. מירי פליישר אמרה "את לא דוסית" ללא הסמן החרדי אין שום ערך לתרבות הישראלית. את החרדים לא ישנה איש. אנו מעדיפים לצטט הוגה סיני, גם בשירה. מעט יצטטו את הילל הזקן שאמר כמה מילים בעלות ערך.
            הפרימיטיביות של הישראלי חוגגת. חוגגת הפרימיטיביות. חוגגת.

          • הפרימיטיביות חוגגת ואיתה גם הכפייה הדתית (ומי יודע, לפעמים שתיהן ביחד חוגגות)

          • צר לי להגיד לך, אבל דווקא המילים שלך מלאות שנאה וזלזול, יוסף. "דברי נבלה", "אומנים מזוייפים"…
            זה שאני חילונית לא אומר שאני אוכלת חתולים. אני דווקא אוהבת בעלי חיים. אבל זה שהמשפחה שלי נאלצה לעבור מירושלים בשל כפייה, זו לא מדינה דמוקרטית. עולם הדת לא זר לי, אבל אני מאמינה בחופש הבחירה ולא באלימות.

          • אני חושבת שיוסף מגיב מתוך פגיעות.
            באמת הייתי מצפה להגיב ביותר נועם ולהתחשב שיש כאן כל מיני אנשים. ואנחנו לא רוצים להפוך לאי של חילונים צודקים ונאורים בכאילו.
            מי שנאור רגיש לזולת.
            אני לעולם לא אומר שאני חיה בעיר של חשפניות וכדומה.
            אלה ססמאות נבובות ומקומן אינו בבלוג של אנשי ספר.

            ליבי עם יוסף שכאחד מול כולם מרגיש פגיעה, נלחץ לקיר ומצפים ממנו להגיב באצילות נפש.
            נסו להיות במקומו!

          • רונית בר-לביא

            אביטל, עם כל הרצון הטוב שלך,
            את משווה אמירה של "עיר של חשפניות" לאמירה "עיר שהרוב בה חרדים".

            האם חרדים היא מילת גנאי בעינייך ???

            אני חושבת שכתבתי ענייני,
            ומדובר בעובדות, לא בגזענות.

            אני לא מסיקה על אופי של אדם או האיכויות שלו על פי המגזר שלו.

            גם לצעוק על כל דבר "גזענות",
            הוא לא הדבר הכי נאור לעשות ….

            אין לי דבר נגד דתיים וחרדים,
            בוודאי לא כמות שהם כאנשים.

            יש לי בעיה עם ההשלכות של המגמה הדמוגרפית בירושלים ולאן שזה מוליך את מחפשי העבודה לפחות בהייטק בעיר,
            שזה: מחוץ לה.

            גם "קברניטי" העיר מודאגים בדיוק מזה,
            והם יודעים ואומרים בגלוי שמדובר בעיר הענייה ביותר בארץ.

            מי שבוחר להיעלב מזה, זו בעיה שלו.

          • כתבתי לך פוסט תגובה ואת מוזמנת לקרוא.

            אני דנה אותך לחיוב כי את במצוקה , אבל גם אניואני לא משליכה את זה על ציבורים שלמים.
            זכותך לכתוב כאן מה שאת רוצה, אני פשוט לא חושבת שאת עושה נכון.

          • רונית בר-לביא

            קראתי,
            ואני אגיד לך את האמת, אביטל.

            אני נמנעת מלקרוא פוסטים שלך בנושאים "כאלה", כי הם מרגישים לי לא מקדמים אלא מלאי זעם ועושים הפרדות.

            מציעה לשמאלנים לחבור עם חרדים, כי שניהם נגד המדינה, ועוד כל מיני פנינות כאלה….

            גם הפוסט הנוכחי שלי זועם ומלא כעס ואולי עושה הכללות,
            אבל החלטתי שמותר לי פעם אחת.
            זה עשה טוב בהתחלה, ואחר כך ממש רע.

            למזלי האנרגיה הזו עברה לי ואני בטוב.

            הרבה יותר יצרני בשבילי לשתף פעולה ולאהוב מאשר לקלל,
            אבל אני מאמינה וגם לגבייך אגב שפעם בכמה זמן לשחרר קיטור זה מותר ואפילו רצוי.

            ומההתבטאויות שלך בפוסטים שלך, אני ממש לא קונה את זה שאת באה בחיוביות, אני מרגישה שם אנרגיות לא פשוטות בכלל שבאות ממך,
            ותסלחי לי על האבחון …..

            בכל מקרה, הכוונות טובות אני בטוחה, משני הצדדים,
            והלוואי ונצליח לממש גם.

          • בסדר , כמעט עפתי. קצת קשה להיות חיובים שמותקפים על כל שטות. וכנראה שלא רק לי. אבל אעבוד על ההבחנות שלך ומקבלת את זה שצריך לשאוף לטוב.

            חוץ מזה שהפוסט על החיבור בין חרדים לשמאחלנים היה בהומור.

            וגם את כותבת כאן לפעמים בהומור ומקבלים את זה.
            לצפות ממני שחזרתי בתשובה ועוד עובדת על עצמי קשות למושלמות ..מה אומר לך?

            אני פשוט כותבת שצריך לחשוב שחיים כאן כל מיני אומנים ואם הייתי אז לא נחמדה זה כי חשתי כמו יוסף.כל עוד הנר דולק יש מה לתקן.
            רק טוב.

          • רונית בר-לביא

            יש מלא מה לתקן,
            ואני מעידה על עצמי בלבד.

            מצד שני אנחנו טובים גם ככה.

            :))

            ומעוד צד, אין לך וליוסף מה להרגיש מותקפים ולנסות לייצג את כל הצד של הדתיים-חרדים מול כל שאר הבלוגייה,
            יש הרגשה חדה עם שניכם,
            אולי עוד יותר איתך, שאתם בעמדת המותקף עוד לפני שמישהו התקיף :))

            חכו להתקפה אמיתית ואז תירו,
            יותר יעיל, לא 🙂

            בשלום ואין על הדיונים האלה.

          • רונית בר-לביא

            כן, יש לי דימויים.

            אני גם משווה את תל אביב לסוג של גיהנום לפעמים.

            מקווה שהתל אביבים לא נעלבים.

            החרדיות יותר מושווית לאיראן מבחינתי מאשר לעזה.

            אבל עוני לצערי הרבה, יכול להיות מושווה לעזה, לא בגלל שבעזה אין בני אדם, אלא בגלל שזה המצב שם,
            זו האמת והמציאות.

            עכשיו, אתה בהתכחשות למה שקורה בירושלים או שיש לך הפתרונות שלך להסתדר בה ?

          • רונית בר-לביא

            יוסף,
            לפני שאתה ממשיך להתרגז, הנה כמה עובדות בשבילך:

            ירושלים היא קצת כמו עזה,
            ולא בגלל החרדים.

            ירושלים היא עיר ענייה,
            היא העיר הענייה ביותר בארץ.

            הלכלוך הפיזי ברחובות הולך וגואה.

            ירושלים היא עיר מתחרדת עם כל המשתמע מזה.
            רוב החילוניים שהיו בה עזבו.
            למה ??
            כי הולכים ואוזלים בה מקומות התעסוקה.

            מאז ימי טדי קולק המקום רק מתדרדר.

            ואין לי דבר נגד קבוצות אחרות ממני,
            נהפוכו, עם החרדים אפילו ניהלתי הידברות,
            וניסיתי לעשות קירוב בין הקבוצות.

            אני גם לא בטוחה שאני בהכרח אסתדר טוב יותר עם חילוניות מתלהמת תל אביבית
            מאשר עם חרדים מסתגרים בירושלים.

            אבל במה שקשור בשוק ההייטק:
            אין לי בעיה לומר שהמון החרדיות שהצטרף למעגל העבודה של ההייטק בירושלים רבתי הוריד פלאים את המחיר ואת היחס שאנחנו מקבלים מהמעסיקים.

            האשם הוא בעיקר במעסיקים הנצלנים ובמכונה הקפיטליסטית,
            אבל גם בתחלואי החברה החרדית,
            שמאפשרת לגברי המשפחה ללמוד תורה בלבד ולנשות המשפחה (ואני מכירה אישית הרבה) לשאת בעול המשפחה והפרנסה כאחד.

            לפני שאתה צועק ומתלהם,
            תבין.
            תבין על מה כתבתי כאן פוסט,
            למה העיר הזו קשה לחילוניים וקשה עד מאד גם לדתיים ליברלים.

            בכוונה אני כותבת את הדברים בגלוי,
            מכבסת מילים לא תעזור באף מקום.

            וכן, יש לי כעס על המגזר החרדי,
            ועוד הרבה יותר מזה:
            על קברניטי העיר והמדינה ששכחו את עיר הבירה שלהם, שלנו.

          • רונית בר-לביא

            מעניין שלזה אתה לא מגיב, יוסף,
            אלא רק לאלמונים שמגיבים כאן.

          • רונית יקרה!
            יש לך ראיה שלילית בעניין תל-אביב, והיא מקור הבעיה הגדולה. זו ראייה מאוד אופיינית לירושלמים – גם אני חשבתי כך בעבר.
            העניין הוא, רונית, שתל אביב אינה עיר של "חילוניות מתלהמת" – היא עיר חילונית, חופשית, רגועה (כן! אני משווה בין הערים כל שבוע מחדש), פלורליסטית (כמעט, יש קצת דחייה לערבים), תוססת ותרבותית.
            היא גם יפה – "כיעור ארכיטקטוני"? על טעם ועל ריח… מה שבטוח, ירושלים מתברכת רק בעברה, בהקשר זה. אין חדש כבר שנים.
            ת"א גם ירוקה יותר – בדקי את המפות והנתונים… טיילי בשדרות, קחי את הכלב לגן (ויש יותר מגן כלבים יחיד!).
            ת"א היא העיר היחידה בישראל, בעיניי – ועיניי לא ראוה ככזו בתקופה בה הייתי ירושלמי. ולכן אני מניח שנותר לך לתת לה צ"אנס.
            אגב, אני חוזר עכשיו לירושלים לתקופה מסויימת, וכולי תקווה שזו תהיה תקופה ארוכה. אבל משהו אומר לי שהעיר תישאר מקום נחות ובלתי נסבל.

  8. אנשים שזועמים ברמות שלך הופכים להיות עובדים עצמאיים – מרימים את עצמם למעלה מתוך המציאות המכוערת.

    • רונית בר-לביא

      זה אחד הכיוונים כבר הרבה זמן.

    • יוסף עוזר

      יוסף עוזר הנכבד והאהוב,
      האם זה הגיוני שחרדים ודתיים קונים שכונות שלמות בירושלים?
      יוסף עוזר עונה:
      תשובה: כן. מי שיש לו כסף שיקנה במבה או בית. לזה קוראים שוק חופשי. למה שאת מכוונת קוראים גזענות.

      האם זה הגיוני שהוריי גרו שנים בשכונה שעכשיו הם לא יכולים לנסוע בה בשבת? וצועקים להם מתחת לחלון שיכבו את האורות, דופקים להם על הדלת ומציעים להם איך לחיות את חייהם בדלת אמותיהם!!!

      תשובה: לא. יש קיצוניים ופראים.עם החמס רוצים שלום. תעשי שלום עם בני העם שלך.

      אין לך מושג איך זה מרגיש.

      יוסף עוזר: יש לי מושג. אין לך מושג מי אני..

      זו לא אנטישמיות.
      יוסף עוזר: זה כן.כאשר מזכירים חוסר לגיטימיות של הזולת על רקע תרבותי זו אנטישמיות. קראי את הספר של אלבר ממי "גזענות". [בני תרבות נשענים על מידע ולא על דחפים בלבד]

      קוראים לזה כפייה דתית! הרי בבני ברק או במאה שערים בחיים לא ימכרו דירות (או ישכירו) לחילונים.

      יוסף עוזר: גם בקיבוצים שמאלניים לא יתנו לערבים לבנות בית…

      אז לפני שאתה צועק "אנטישמים" תנסה להבין!

      יוסף עוזר: אני בטוח שלא הבנת והפערים נשארו כפי ש..יהיו.

      לא מעוניינת להזדהות.

      יוסף עוזר: כי זו בושה להזדהות עם דעות כאלה.

      • יודית שחר

        יוסף, נחמד שאתה נכנס פה בכולם, יפה ללחום, אבל למרבה הצער ירושלים באמת מטונפת כמו עזה.
        וזה התחיל בסוף ימי קולק, התחזק בימי אולמרט, והיום חלקים מסויימים בעיר מתפקדים על תקן של מיזבלה.
        ואני מאוהבי וכואבי ירושלים.
        ואני לא זוכרת מתי חילוני הטריד חרדי על אורח חייו, אבל חרדים עושים זאת יום יום, באלימות ובכפיה, אז מגוחך שאתה מאשים דווקא את החילונים בגזענות.
        כשחילוני בא לגור בשכונה חדשה הוא לא יגרור אל כל השכונה לחיות על פי אמונתו.
        יתרה מזאת, אפילו בפתח תקווה האפרורית, עצרו אותי היום שתי חרדיות להטיף לי על לבושי, ועל המצווה של הדלקת נרות, רק שהן עשו טעות, כי כשאני מסיימת לדבר איתן, הן תמיד מבוהלות, ולא בגלל שהרמתי את קולי, בגלל שהן מגלות שלחילונים יש אמונה חזקה משלהם.

        • יודית אני מחבבת אותך, אבל הייתי מצפה שכמורה תזהיי מצב שבו הופכים חריג לקורבן ומתלהמים כנגדו.וכשהוא מגיב לא יפה קוראים לו רע ואלים.
          הרי אנחנו נתקלות בזה השכם והערב.
          אז איך זה נעלם מעינייך.

          אני לא הייתי עושה את זה לך.

  9. רונית בר-לביא

    אני מציעה שננמיך את הטונים.

    אם לא נעשה שלום עם עצמנו,
    לא נעשה עם אף אחד אחר.

    אני עצבנית ומגעיל לי בעיר הזאת כרגע.

    ואני אומרת את דעתי,
    ושלחתי את הפוסט הזה גם לניר ברקת.

    מוזמן להגיב כל מי שרוצה,
    אני אישית עוד מעט הולכת להתאוורר.

    • אז גם אני לא מזדהה

      ממתי ניר ברקת הוא ירמיהו הנביא?

      http://www.02net.co.il/Site/templates/inPage.asp?catID=1&subID=14&docID=25370

      בקישור תמצאי:

      אורי לופוליאנסקי מתלונן, כי שלח מייל לאתר האינטרנט של ניר ברקת עם תמונות של מודעות בחירות מלכלכות, אך שם, העדיפו שלא לפרסם את התמונות.

      ראש העיר שלח את התמונות לאתר האינטרנט של יו"ר האופוזיציה ברקת, בו הוא מבקש מהציבור, לשלוח תמונות של לכלוך ברחבי ירושלים, כדי להציג את אוזלת ידה של העירייה בעניין העדר הניקיון.

      ברקת הוא זה שעמד בראש מטה הבחירות של תנועת "קדימה" בירושלים בבחירות לכנסת שנערכו השבוע, ומכאן, שהוא האחראי ל-98 דו"חות שרשמו בפיקוח העירוני על הצבת שלטים שלא כחוק, של "קדימה"…

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונית בר-לביא