רופא הצעצועים
  • avishay

    מטפל בהבעה ויצירה כ 14 שנה, Lesly University Boston, פסל בוגר בצלאל ירושלים וגנן. אתר פיסול גן http://www.avishayfleisher.com/

גשר (2)

ק. נער כבן 14, נכנס לחדרי, הנמצא בבית ספר לחנוך מיוחד, ק.סובל מלקויות רבות. הוא בנם הקטן של זוג הורים מבוגרים מאוד קשי יום. כל אחיו האחרים, גדולים ממנו בשנים רבות.
הוא עובר בקיצוניות רבה ממצב של סגירות וניתוק, להתקפי זעם מפחידים. בביתו נאמר לו מפורשות מאז ומתמיד " שכל הצרות בבית התחילו, ביום שהוא נולד".
ק.נכנס לחדר, מסתובב, נוגע, מזיז עבודות שאינן שייכות לו, עד שהוא נתקל בעבודה שלו מלפני כחודש. הוא בנה אז גשר גדול ומאסיבי מחומר וחיזק אותו בתוכו בקיסמי עץ. העבודה נותרה בחדר להתייבש. כשראינו אותה שוב, חרצו סדקים רבים את הגשר.
"איך זה נשבר?" שאל ק. בהפתעה ובהבעה מאוכזבת ומתוסכלת על פניו.
"זה בעצם לא ממש נשבר" אמרתי, "זה נסדק כי החומר התייבש והתכווץ וקיסמי העץ לא מתכווצים כמו חומר, אז מערבוב שני חומרים שונים נוצרו הסדקים.
ק. מתבונן בהבעה סתומה בגשר הסדוק ופתאום אומר לי: "אתה יודע, גשר אמיתי התמוטט לפני כמה זמן בכביש גהה (מקרה אמיתי). איך זה יכול להיות, הרי מהנדסים בונים את זה, איך הוא התמוטט?"
"זה באמת מוזר" הסכמתי.
"מה, הם לא ראו שיש סדקים או משהו שבור?" שאל ק. בפליאה
"יכול להיות שהיה שם שבר פנימי שאף אחד לא ראה ולא יודע שיש אותו" ניסיתי להסביר
"שבר פנימי שלא רואים?" שאל ק." מה זה שבר פנימי?"
"זה כמו פצע פנימי שכואב מבפנים אבל בחוץ לא יודעים שיש אותו" אמרתי.
"פצע פנימי?" שאל ק. שוב "מז זה פצע פנימי?"
"תראה" אמרתי ולקחתי את המסור שהיה מונח על שולחן העבודה "אם אתה לא זהיר ונפצע ביד מהמסור, זה פצע חיצוני, יורד דם וכולם רואים, אבל אם בטעות בלעת חתיכה קטנטנה מהמסור, אז ייתכן שיהיה לך בבטן פצע פנימי כואב למרות שמבחוץ לא יידעו כלום, נכון"
" ובבטון, איך זה קורה בבטון?" שואל ק.
"כשיוצקים את הבטון הוא רך ונוזלי וממלא את התבנית, אבל לפעמים נוצר חלל פנימי קטן בלי בטון וזה חור שמחליש את כל המבנה" הסברתי.
ק. שותק וניכר בו שהוא מגלגל את המחשבה בראשו.
"לאנשים רבים" הוספתי " יש פצע פנימי שגורם להם סבל, אבל אף אחד לא יודע כמה כואב להם מבפנים , כי בחוץ לא רואים כלום".
משתררת דממה בחדר, ק. שותק ואחרי כמה דקות פונה אליי ושואל אותי:" אבישי, אני יכול להישאר איתך בחדר כל היום?".

 כלי סדוק

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל