בננות - בלוגים / / זעקת חוף בצת
תרועה נאלמה
  • רקפת זיו-לי

    ילידת ירושלים ומתגוררת בה כיום. עוסקת בטיפול במוסיקה, פסיכותרפיה וכתיבה למבוגרים וילדים. בוגרת פסיכולוגיה ומוסיקולוגיה, טיפול במוסיקה, פסיכותרפיה ומ.א. בספרות עברית במסלול היצירתי. רומן הביכורים "קול של פרפרים" ראה אור בהוצאת מודן (2009). ספר ילדים "בתיה לא עפה" ראה אור בהוצאת ספרית פועלים באיוריו של אביאל בסיל (2015). איזה מין חתולה את יוסף" זכה בפרס אקו"ם ע"ש דבורה עומר לספרות ילדים ונוער (2018). "רחמי ציון", סיפור קצר, היה בין הזוכים בתחרות הסיפור הקצר של "הארץ" בשנת 2005. אמא לעידו וגל.  

זעקת חוף בצת

 

חוף בצת היפה והבתולי נשקף מחלון ביתי. עכשיו הוא עומד רגע לפני חורבן ואני איני יודעת את נפשי.
אני מביאה כאן כלשונה את קריאת מטה המאבק להצלת חוף בצת. מאהל מחאה הוקם בחוף הים. לעניות דעתי זהו עניין חברתי בעל משמעות לאומית – השטחים היפים ביותר בארצנו, שמורות טבע, נמכרים לבעלי ממון למען יעשו בהם כחפץ ליבם.
אנא, מי שיכול, השמיעו גם אתם זעקתכם וסייעו במאבק החשוב הזה

בדצמבר 2008 נחרדנו לגלות את מחטף חוף בצת –מכירתם ע"י מנהל מקרקעי ישראל של 206 דונם מהחוף ליזמי נדל"ן, תוך "החייאת" תוכנית יותר גדולה שפג תוקפה, להקמת 3 כפרי נופש ומתחמי מסחר עלאחד החופים הפסטורליים והיפים בישראל, ואתר טבע ונופש עממי אהוב על תושבי הגליל המערבי בפרט ואזרחי המדינה בכלל. עצומה של למעלה מ-25 אלף חתימות, הפגנה מרובת משתתפים בחוף, חשיפה תקשורתית מכובדת – ושנה מאוחר יותר –חוף בצת עדיין בסכנה.

·מה בכל זאת קרה במהלך השנה האחרונה?
בעקבות המאבק ציבורי נסוגו היזמים מכוונתם לבנות בחוף וביקשו ממנהל מקרקעי ישראל להשתחרר ממכרז חוף בצת בתמורה לקרקע חלופית שוות-ערך במקום אחר. לאחר מו"מ מתמשך ולחצים מטעם מטה המאבק, הסכים המינהל לבצע עסקת חליפין כזו – אך חזר בו מהסכמתו בשל התערבות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אשר סבר כי צעד זה אינו ראוי. בעקבות התערבות זו נפסק המו"מ והיזמים מאיימים להתחיל לאלתר בבנייה בחוף.
עקב הפסקת המו"מ נעשו פעולות רבות ושונות ע"י הגופים השותפים למטה המאבק – החברה להגנת הטבע, אדם טבע ודין – הכוללות בין השאר פניות לשר להגנת הסביבה התומך בעמדתנו, לרשויות התכנון ולמבקר המדינה. ליזמים שזכו במכרז הועבר מטעמנו מסר ברור כי הפסקת המו"מ מבחינתנו אין משמעותה ויתור על חוף בצת ומטה המאבק ימשיך בהתנגדותו לבנייה עד ביטול המכרז וביטולה של תכנית הפיתוח.
נכון לעכשיו
איום הבנייה בחוף חוזר להיות תקף, למרות ההתנגדות האזרחית, נסיגת היזמים והיענות המינהל לפנייתנו. אנו סבורים כי השלמת המו"מ אפשרית במידה והממשלה תתערב בו ותנחה את מינהל מקרקעי ישראל להשלימו בשל האינטרס הציבורי.
·במה אתם יכולים לסייע?
כדי להביא להצלחת המאבק עלינו להשלים את המלאכה בה התחלנו, ולהפעיל לחץ נוסף על מקבלי ההחלטות. לשם כך אנו פונים אליכם, תושבי הגליל המערבי אשר חתמו על העצומה והשתתפו בהפגנה, כדי שתסייעו לנו בפעולות הבאות:
א. משלוח מכתבים או מיילים רבים ככל האפשר אל השר להגנת הסביבה גלעד ארדן (במייל sar@sviva.gov.il או בפקס 6535958 – 02 ), כדי לחזק אותו בעמדתו התומכת ולדרבן אותו להעלאת הנושא בישיבת ממשלה, ואל חבר הכנסת דוד אזולאי, יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה בכנסת (במייל dazulay@knesset.gov.il או פקס 02-6753908), להעלאת הנושא לסדר היום של הועדה.

אנא מכם – אל תדחו זאת למועד מאוחר והעבירו גם לאנשים נוספים – ילדים, נוער ומבוגרים. ככל שנציף את האישים הנ"ל כך נעזור לשמור את הנושא בעדיפות בולטת וניתן רוח גבית למאמצים נוספים הנעשים מאחורי הקלעים.
(נשמח כמובן אם תוכלו להודיע לנו, לצרכי הערכה ומעקב, לכתובת hofbetzet@gmail.com, למי, מתי, לאן וכמה שלחתם).
ב. פעילות מחאה במקרה של תחילת בנייה. אנו זקוקים למתנדבים ל"צוות כוננות", במידה ויידרש להפגין מיידית בחוף, אם וכאשר הטרקטורים והגדרות של היזמים יצוצו שם. אנא שלחו לכתובת המייל הנ"ל, (או הודיעו לאלמוג בטלפון 2166254 – 050) שם ומספר טלפון להתקשרות, במידה ואתם מוכנים להיות "מוקפצים" לפעילות מסוג זה, שתהיה מלווה כמובן בכיסוי תקשורתי ותחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי מחדש.
בתודה ובברכה,
ועד הפעולה להצלת חוף בצת

 

17 תגובות

  1. מאבק חשוב
    בעלי ההון והנכסים נוגסים בכל חלקה טובה
    הטבע נדחק הצדה

  2. רקפת זיו-לי

    מצרפת כתובת אתר עדכנית של ארגון המאבק להצלת החוף היפהפה הזה.
    http://www.hof-betzet.org/

  3. איריס אליה כהן

    יש לך קישור לפייס בוק?

  4. רקפת

    צדק חברתי

    להתראות
    טובה

  5. הי רקפת, מדהים עד כמה תאוות הכסף מעבירה את האדם על דעתו. עברתי בחוף בצת, במקרה השבוע, החוף הבראשיתי הזה מרהיב ביופיו, אין לנו עוד חוף כזה, לא שלא היו חופים דומים, הם נעלמו, הסלעים נעקרו לטובת הציבור, גם מחוף תל אביב , שהיה מסולע, לא תמצא זכר לסלעים, ובכל זאת אין מה להשוות , חוף בצת הוא כל כך ייחודי, יש די כפרי נופש בסביבה, ולמה צריך בתוך החוף, ולמה אי אפשר לא לשנות את הטבע בפיסה קטנה אחת של חוף? הכל ביזנס, "לטובת הציבור הורסים את הטבע".

    • רקפת זיו-לי

      תאוות כסף בלבד, אפילו לא עושים "כאילו" יש פה את טובת הציבור.
      המחשבה שנעמוד חסרי אונים מול הרס החוף מצמררת אותי.
      ופעם הבאה שאת בסביבה, אורה, את מוזמנת 🙂

      • באיזה ישוב את גרה, רקפת?

        • רקפת זיו-לי

          בראש הנקרה.

          • אזממש ממש מול, ממש מהחלון, איזה נוף אדיר, איזה כוחות יש לטבע. אשמח לפעם הבאה, ואת מוזמנת כשתגיעי לרחובות. את מזדמנת לאיזור?

          • רקפת זיו-לי

            ממש ממש מעל החוף היפה שנשקף מחלוני. ותודה רבה על ההזמנה, האמת שזמן רב לא ביקרתי ברחובות ואשמח לבקר.

          • welcome אפשר לעשות מפגש של כמה בנניות מהאזור,

          • רקפת זיו-לי

            רעיון נפלא. אני אמנם לא מהאזור אבל אם תודיעו לי די זמן מראש אעשה מאמץ להגיע וכמובן שאפשר גם אצלי – לשנות אווירה.

  6. רקפת זיו-לי

    כנסו וצפו בסרטון המחאה נגד הבניה בחוף בצת http://www.youtube.com/watch?v=TjbcpcsbxOE&NR=1

  7. כל הכבוד רקפת, חשוב מאד.

    עלו והצליחו.

    שבת שלום.

  8. רקפת זיו-לי

    ביום שבת ה-15.10, בין 13.00-17.00 ניצור יחד שרשרת ידיים שתהפוך לגל אנושי מראש-הנקרה ועד אכזיב מחאה על כוונות הבנייה בחוף היפה של כולנו.
    מי שנמצא בצפון מוזמן לבוא לקחת חלק ומי שנראה לו מספיק חשוב לבוא במיוחד, וזה באמת מספיק חשוב לבוא במיוחד, יש גם מוסיקה לכולם ויצירה לילדים.
    בואו.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרקפת זיו-לי