בננות - בלוגים / / לא טובת לב
פחות ממושלמת
  • תמר דרסלר

    מי אני? כבר בת יותר מ40 ועדיין כותבת מלים, במגזין של מעריב וגם באחת הסוכניות הזרות. אני מספרת להם בעיקר על פליטים (לא רק סודנים) ונזקקים אחרים. והרבה על הזונות איתן אני מתנדבת, וכל מיני סיפורים אחרים..... מנסה לכתוב פרוזה קצרה וארוכה. לא מסוגלת לדמיין את החיים בלי בעלי חיים לצידי. פתוחה להצעות. תמיד.

לא טובת לב

 זה בדיוק  אמצע היום כשפזית גוררת את עצמה במורד המדרגות, אני רואה בעיה, היא נראית כמו משהו שמישהו גרר מערימת הזבל הקרובה, לבושה בחזיה, תחתונים וחגורת בד מעליהם וקבקבים, הצלעות שלה בולטות, העיניים אדומות ובמצח פצע ענק פעור שהיא מגרדת בלי הפסקה.

אני רוצה לאכול, היא מרסקת הברות, מתיישבת.

אני ניגשת  לסירים על השיש אבל היא מתרגזת, מתלקחת בשניה ולא מוכנה שאתקרב, לא מוכנה שאשה תכין לה אוכל, רק דייב.

אני חוזרת לסדר את מחסן הבגדים, אנחנו מחליפים חורף בקיץ ואני אורזת כל מיני בגדים שלא ילבשו עוד לעולם, גם לא אצלנו, מהוהים, מוכתמים וחסרי תועלת. 

אפילו לנו יש גבולות. אני יודעת שהתורמים שלנו בטוחים שכל בגד מתקבל בברכה אבל לעתים אני תוהה מי אלו שהעבירו לנו גופיה קרועה מנומרת באקונומיקה או חלוק בית מצחין מנפטלין, גם לתרום צריך בלב שלם, אנחנו לא חלופה לפח הזבל.

בזווית העין אני רואה את פזית צורחת בקפיטריה, היא דורשת מדייב עוד אוכל, לא מבקשת, דורשת בצרחות שימלא את הצלחת, לא אכלתי מיום ראשון, והיום כבר יום רביעי ואני חושבת שהיא לא משקרת כי הצלעות שלה כל כך בולטות והגירוד כל כך חזק, שברור שאין שום דבר שיעצור את הקריסטל ששט לה בורידים.

אני לא טובת לב בכלל היום, דייב מסתכל עלי ואני עושה לו סימנים של תבעט אותה החוצה. אבל הוא מתגבר ומוותר לה. אני לא הייתי מוותרת, אני רוטנת מול הקולבים. כלבה. 

אחר כך היא משוטטת במקלט, באיזור של המתנדבים, התיקים שלנו שם וברור לי שהיא מחפשת מה לקחת, מה תוכל למכור שיאפשר לה לוותר על לקוח או שניים מתוך העשרים ומשהו שהיא תאלץ לארח הלילה. דייב מרחיק אותה בשקט. אחר כך היא מתכרבלת באחת המיטות ונרדמת. 

בא לי לבעוט בה. מזמן לא רציתי כל כך לבעוט במשהו חי. שתעוף לי מהעיניים היא והתחתונים הורודים שלה שנמתחים על עצמות אגן בולטות כמו ילדה בת 10 בערך.  והשיער שלה המתולתל בחמצן והעינים האלו. שתעוף החוצה לערימת הזבל שבה בטח ישנה מאז שבוע שעבר, מאז הפעם האחרונה שהיתה כאן.

נטלי מודדת בגדים במחסן, אני מתנדבת לעזור לה, אנחנו פותחות ארגזים והיא מודדת, דווקא יש לה טעם טוב בבגדים , זאת אומרת, ממש, ממש טוב. היא מתאימה חצאית שחורה ארוכה לגופיה ומגפיים ולרגע מרחוק, אם לא רואים את השיניים החסרות והלחיים השקועות והשיער, לרגע.  מרחוק. 

אחר כך היא הולכת ואני עוברת עוד פעם לראות אם פזית חיה במיטה שלה, ועכשיו קצת פחות בא לי לבעוט בה, אולי בגלל שהיא מתכרבלת כמו ילדה ונאנחת מתוך הסיוטים שלה. אני מכירה סיוטים. אולי לא את של פזית.
אולי לא את הסיוטים שבגללם היא לא מוכנה שאני אתקרב אליה.

ובחוץ אור יום עדיין כשאני יוצאת.

5 תגובות

  1. מונולוג חזק ואמין
    תמונה עצובה מאוד, תמר
    ומעוררת הרבה שאלות
    על מורכבות האדם.

  2. חזק, מדי.

  3. אהבתי את כתיבת הסטקאטו . מונולוג חזק ויפה.

    (שלחתי אליך מייל מענה)

  4. אהלן תמר,
    שלחתי לך מייל מהכתובת החדשה לפני כשבוע, יתכן והוא לא הגיע.
    רציתי שנתאם מפגש, מתי שמתאפשר לך.

    אודה לך אם תוכלי לחזור אלי .

    בברכה,
    אילה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לתמר דרסלר