בננות - בלוגים / / תגובות ( על מקור השם "מפיסטופלס"): "הארץ" מהיום
בוסתן הפירות
  • משה גנן

    נולדתי בבודפסט. השואה עברה עלי בגיטו. הוריי נספו במחנות. עליתי ארצה במסגרת עליית הנוער. הגעתי לקיבוץ חפצי בה בעמק יזרעאל. עם חברת הנוער עימה עליתי התגייסנו לפלמ"ח. אחרי הצבא עליתי לירושלים ללמוד. הייתי מורה. למדתי באוניברסיטה. תואריי: מ. א. בספרות עברית, ספרות כללית ובספרות גרמנית – שלש ספרויות שאחר 3X3=9 שנות לימוד אינני יודע בהם כדבעי, לצערי. באוניברסיטה מלמדים על, ולא את, הספרות. אני אלמן, עם שני ילדים, אחר הצבא, תלמידי אוניברסיטאות שונות, הבן בירושלים, הבת בבאר שבע. אני מפרסם שירים, סיפורים, מסות, ביקורות, תרגומים משומרית, מגרמנית מאנגלית ומהונגרית ( רק מה שמוצא חן בעיני ומתחשק לי לתרגם): לאחרונה גליתי את האפשרויות הנרחבות שבפרסום קיברנטי. דוא"ל: ganan1@bezeqint.net

תגובות ( על מקור השם "מפיסטופלס"): "הארץ" מהיום

 

לעתים נדירות קורה שמישהו מעלה  שני פוסטים באותו יום ( זה נגד התקנות).

אבל קורה. קרה לאחרים. 

זה איננו רצוי. אבל אם למישהו סיבה רצינית לעשות זאת – הלא לא יעמידו אותו  לקיר והאיש לא יוּצָא להורג.

 

אני עשיתי זאת עד כה רק פעם, אם זכרוני איננו מטעני –   בטעות. פרסמתי באותו יום  – מיועד למחרת.

קיבלתי הערות לא נעימות.  מן הסתם הגיעו לי. (אינני יודע אם אחרים, כשעשו זאת, קיבלו גם). אבל הרי ההערות האלה  נבלעו בעוד הערות שקיבלתי.

 

עתה אני מתעתד אף על פי כן לפרסם שני טורים בו ביום, והפעם במודע ולא במקרה.

הסיבה: כי זו חדשה, וכל חדשה טובה  רק ליום בו היא מתרחשת. למחרת היא אולי מתיישנת.

סיבה אחרת ותירוץ טוב אחר לפרסום הכפול – כמה ימים נמנעתי מלפרסם.  יהיו שיבינו מדוע.

ענינו של הפרסום דהיום הוא  המכתב הבא למערכת "הארץ", שהתפרסם היום, יום ו" , 26.12.2008:

 

היו שטענו כי במאמריי – שנכתבו כולם כמובן בעקבות כותבים אחרים  באתר טורים זה –  אין בהם חידוש   והם אקדמיים מדי כי  מצורפים אליהם הערות ואינם אקדמיים  מספיק כי אין בהם דיוק – טענות שנשמעו בלא הוכחות והצבעה על הפגם  הראוי בהם לתוכחתם –  זכו אף על פי כן שב"הארץ" לא חשבו אותם  נטולי חידוש שאינם ראויים לבוא לפני קהל קוראים ובלתי ראויים לפרסום. רק ב"בבננות" הם זוכים לקיתונות של נאצה. (והרי היו לי עוד פרסומים בבמות ראויות. העורכים ראוי בדבריי די חידוש וענין והדברים זכו  לראות אור ולא חשכה).

  מעיד אני עליהם שהם נכתבו בלא כל תלות או אפילו זיקה לדבר כלשהו שנכתב על ידי אחרים – הדברים היו נכתבים גם בלעדיהם, ובכיף.  אינני  ממש זקוק לאחרים כדי לכתוב – אולי  ראיתם ביתר פרסומיי שאף אחד מהם לא נשען על דברי אחרים-  מלבד  שקרה שדברי אחרים שימשו מעין מאיץ או עילה להיכתבם, מעין דו-שיח או נסיון לדו-שיח, לעתים קלוקל. (דהיינו נסיון שהתקלקל, שלא עלה יפה).

זה נראה לי אז טבעי – אך אולי עוולתי, כי הגיעוני התקפות  בוטות גם מכיוון זה.

 בלוג כזה  – במקרה הטוב – עשוי לשמש כר לחילופי דעות ודיון רציני בנושאים שונים. אצלנו הדיון הרציני מתמצה בקללות, עלבונות והאשמות בהטרדות למיניהן כו".  

 

כמובן, שמחתי על הפרסום   – וההוכחה בו כי ראויים דבריי – הביאוני לפרסום כפול זה להיום – ואלה הרואים ללבב יישאו לי, ואחרים –  שישמחו בצדקתם.

 
נ. ב:

אגב, יש בקטע גם תשובה לדברי המנוול  שטען שדבריי מסורבלים וארכניים. זה סגנוני בדרך כלל – מעט המכיל מרובה, סגנון מאד תמציתי.  אלא שיש לי לעתים לא מעט לומר – מן ההכרח שהדברים תופסים מקום. המתעייף מהם, יחדל.  ישפטו נא על פי הקטע הנ"ל, מי שבא לו לעשות כן. וד"ל.

 

 

14 תגובות

  1. הנחבא אל הכלים

    שלום משה
    ברוך שובך
    הפסק עם ההתנצלויות ועם ההתקפות. פרסם מה שיש לך ושמח בחלקך.
    לא היית זוכה לכל כך הרבה התקפות לולא התחינות והאשמות שלך בקשר להתייחסות אליך ולמספר הכניסות אליך לאתר.
    לכן אני חוזר ומפציר בך:
    פרסם מגנך (במידה) והנח לקהל האנונימי כאן את זכות הבחירה.
    בהצלחה
    הרבה בריאות ופרות.
    שלך
    הנחבא אל הכלים

  2. תודה על קבלת הפנים.
    וזאת לידיעתך: כשייפסקו ההתקפות שלא ממש מגיעות לי, ייפסקו מצדי ההתנצלויות והתקפות הנגד. בינתיים קבל נא את התנצלותי על התנצלויותיי – אני משתדל להיות פייר ולהודות גם במה שאין בי. זרקו לכלבים עצם – אולי יירגעו קצת.
    מודיע שמעדיף משום מה תגובות חיוביות לפרסומיי מאשר התקפות עליהם מכל סוג. אבל אולי אצל אחרים זה להיפך – מי יודע.
    ושוב תודה על האיחולים ועל קבלת הפנים החיובית מצדך, שאני מעריך.
    מ. גנן

  3. חן חן גם לך משה.
    כנראה לעולם כבר לא תבין.
    שבת שלום וחג שמח.

    המנוול

  4. למנוול החמוד
    הנה מתברר שאתה עוד קיים ולא אבדת בערפילי האינטרנט.
    כבר פחדתי שיהיה לי משעמם.
    שמח שהזדהית נכון.
    אני, כפי שאתה קובע, באמת מקרה אבוד בשבילך. אולי תלמד מזה ותפסיק לבלבל בקצב. אני לא אלמד ואין לי מה ללמוד ממך ואין טעם שתנסה ללמדני, איני משלם לך דמי הוראה ולא כדאי לך. כמו שגם אני כנראה לא אוכל ללמדך דבר – לא ראייה נכונה, לא דרך ארץ, לא טעם טוב והבנה. בבלוג הזה ביקשו ממני לא להתחנן, אז פשוט שקבה.

    אדון נחבא, ראה למה התכוונתי. ואולי תצליח להוריד את המורסה הזאת מעל גבי.או שאתה בעצם מצדיק אותו – דבריי מסורבלים. על כל פנים – לעניננו – הם התפרסמו וכל הקורא בהם לא ימצאם "מסורבלים". ולא מפי כל מיני כאלה אנו חיים.
    אם בהמשך יהיה לי עוד מה להגיד – אגיד.

  5. לא היה עולה על דעתי שלהתחקות על מקור של שם יכול להיות כל כך מעניין. תודה.

  6. למגיב: "לא היה עולה על דעתי שלהתחקות על מקור של שם יכול להיות כל כך מעניין. תודה".
    תודה לך.
    האם יהיה זה במקום (ולתועלת) להפנותך למלוא הפוסט, מאמר ממנו גם הפרסום בה"הארץ" מהווה רק חלק? והנה המאמר, כפי שהתפרסם כאן בבלוג:

    השטן מאחורי כותלנו (על שמות השטן) 15/09/2008 12:51
    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=7230&blogID=240

    (למה בלי כל כינוי או שם…?)
    בברכות
    משה גנן

  7. משה, מרתק הקשר בין מפיבשת ואחיתופל למפיסטופלס.
    תודה על הסבר מאיר עיניים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למשה גנן