בננות - בלוגים / / התאווה לנעליים
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

התאווה לנעליים

 

הרשימה של מרדכי גלדמן על בגדים מותגיים הזכירה לי את הפטיש האישי שלי, שנשים רבות חוטאות בו: תאוות נעליים.

 

יש משהו מטופש אך מפתה מאוד בצבירת נעליים. אני נדבקתי במחלה בגיל העשרה, ומאז אני עוסקת בצבירת נעליים. כיום יש באוסף שלי רק 50 זוגות, שאת רובן לא נעלתי ולא אנעל, קרוב לוודאי. בתקופות חמורות יותר היו לי קרוב ל-100 זוגות. מזל שמדי פעם אני מסוגלת להיפרד מכמה זוגות ולתת אותן או לזרוק.

 

אני לא עומדת בפני צורה ומבנה של נעל. ישנן זוגות נעליים שהן כה יפות בעיני, שלפעמים בא לי לתלות אותן על הקיר או לפאר בהן את השידה. רבק, זה רק נעליים, אני אומרת לעצמי, אך החמדה אל המוצרים האלה, הפרקטיים על פי יעודם המקורי, לא עוברת לי.

 

פעם חזרתי מאיטליה עם תשע זוגות נעליים שקניתי במכה. לו יכולתי כספית ואיכסונית הייתי צוברת בוודאי אלפי זוגות. ועל אף שאני מודעת לנטייה הצרכנית המסריחה שטמונה בשאיפה הנזולה והקפיטליסטית הזו, אני נוטה לקבל אותה, כפי שאינני מוכנה לקבל אספנות כפייתית של מוצרי צריכה אחרים.

 

את הסיבה לכך אינני מבינה. זאת אומרת את הרקע הפסיכולוגי. מה גורם לכל כך הרבה נשים להשתעבד לנעליים ולרכוש אותן בהגזמה, גם כשהן לא נועלות אותן. פשוט לייצר מוזיאון פרטי לנעליים. אנדרטה ביתית ליצירות הנעלה.

 

לי גם לא אכפת כן מותגים, לא מותגים, העיקר שהנעל יפה. אני מודה שאני חושקת בלפחות 30 אחוז מהנעליים בחנויות, זולות ויקרות באחד. אני גם מודה בטקט פטישיסטי ביזארי וסוטה במיוחד, והוא זה: לפעמים אני נזכרת בצבא נעליי, פורשת אותן בשורות, זוג ליד זוג, ומביטה עליהן בחמדה. כולן שלי, כולן אהובותיי. יש בזה סיפוק שקשה לתאר.

 

עוד אני מודה, שנעלי עקב הן החביבות עלי מכל, בעיקר אלו בעלות העקב הדק, זה שאפשר לחסל איתו ג'וקים. הן כל כך יפות וסקסיות בעיני, שאני מסוגלת להביט בהן ארוכות. יש שיאמרו שמדובר באיזה פטיש מיני. אולי הם צודקים, ואולי לא. אינני בטוחה שמסתתר כאן משהו מיני בהכרח. מכל מקום, אני רואה בנעל יצירה פיסולית בעלת ערך מוסף פרקטי. זה לא רק יפה, אפשר גם להשתמש בזה, להתייפות בעזרתן.

 

אספנות איננה תופעה אנושית נדירה, אך מדוע נשים מתעקשות דווקא על נעליים? מה יש בהן שמפתה אותן כל כך? אני מכירה את הטענה בדבר יעילותה של הנעל לכל מצב, את שמנה, את רזה – נעליים מתאימות לך תמיד. אני לא בטוחה שהיא זו העומדת בבסיס אספנות הנעליים. הייתי ועודי מכורה לנעליים בכל משקל ובכל גיל ובכל מצב, מאז גיל 14. אני אוהבת בגדים ותיקים ותכשיטים ואביזרים נלווים, אבל דבר לא משתווה לעונג מנעליים חדשות.

 

ומה הן התובנות האישיות שלכם לגבי תאוות נעליים?

 

 

 

13 תגובות

  1. אימלדה מרקוס את!
    (-;

  2. אני? רק תנו לי לללכת יחפה!

  3. פעם שמעתי תיאוריה שקושרת את כף הרגל בצורך או ביכולת להתקדמות בחיים…אפשר להתפלסף שעות אם נשענים על התאוריה הזו על הצורך של נשים להתקדם ולשאוף ולגדול ולהשתכלל ולהיות יצירתיות יותר ויותר ויוקרתיות- צורך נשי מובהק בהתחשב בדיכויין המתמשך וכמעט את כל התכונות אפשר למצוא גלומות בזוג נעליים. ולך יעל, כשאת מתבוננת בנעל השפיצית הסקסית והמאיימת הזו- את רואה את עצמך בתוכה? האם בדמיונך היא משנה אותך באופן כלשהוא?
    ואולי לשם את רוצה להתקדם?
    חח אני נשמעת כמו גורו- אבל אל דאגה אני בדרך לחזור לנעלי-הבית שלי.

    • נטע,
      אני גם נועלת אותן, לא רק מביטה. לא יודעת אם אני רוצה להתקדם, ןאם כן לאן. ומה זה קשור לנעליים. אני כן יודעת שנעילתן מסבה לי עונג. לא יודעת למה באמת. וגם אוהבת להביט בנעליים שטוחות. כל נעל יפה אני אוהבת להביט בה ולנעול אותה.

  4. אצלי – לא תאווה ולא נעליים… רק שיהיה זוג אחד של נעלי ספורט, נוח, וללכת אתו עד שיתבלה לגמרי.
    לא מזמן ראיתי בסדרה אנג"ל קטע מקסים, אנג"ל מסביר לדויל את טיבה של חבורת הבנות העשירות והמקובלות בתיכון, שהן קובעות מי ישרוד חברתית ומי לא: "כמו המשטרה החשאית הרוסית, אם היה אכפת לה מאוד מנעליים".

  5. גם אני לוקה בתסמונת!

  6. הנעליים בתמונות חינניות. מהאוסף שלך?
    לי מספיקים 2-3 זוגות של של נייק, גם היו נותנים לי חינם 100 זוגות.

  7. יעל ישראל.יפה הפוסט הזה עם האיורים. אני מרשה לעצמי להשתעשע בסגנון לאקאני. הנעל היא מסמן של נעילה כלשהי,ו/או של נטיה להינעל על דברים,ו/או של געגוע לנעלה או לגבוה מתוך מפלס הקרקע, או אולי מסמן של אובססיה רווית אמביוולנציה כלפי האב המופנם – ינעל אביך. וכו"

  8. רונית בר-לביא

    הלוואי שכל העולם הזה היה נעליים במקום בני אדם.

    גם אני אוהבת.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל