בננות - בלוגים / / השסק טעים במיוחד השנה
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

השסק טעים במיוחד השנה

 

לעדולה

 

השנה הם קטנים במיוחד, אבל גם טעימים במיוחד. כל העצים בגינה מאחור מלאים בו, ואף אחד לא קוטף. הם נושרים ומדשנים את האדמה, והפרי רק הולך ומשתבח משנה לשנה.

 

בשנה שעברה הם היו הרבה יותר גדולים, אבל חלקם היו חמוצים. השנה הם נורא קטנים, כנראה בגלל שהיה פחות גשם, אבל משום מה הם טעימים כל כך. וכולם מתוקים. אחד אחד. אני יכולה לחסל קערה שלמה לבדי. כמו גרעינים. מסטולית מהמתיקות, מהפיצוח של הקליפה העדינה ומהעסיס שנשפך על הסנטר.

 

ואף אחד לא קוטף. מעדיפים לקנות את הפרי החמוץ ונטול הטעם בסופר, בהון עתק. מדי שנה אני מקוננת על הזלזול הנוראי הזה בפרי המצוין שגדל בגינות השכונה, שאיש לא חפץ בו, איך הוא נושר מבויש על האדמה, לא מבצע את המטרה שלשמה נשתל – לאכול מפריו וליהנות מהטעם הכי טבעי, בלי חומרי הדברה, בלי כל מיני הינדוסים שירחם השם.

 

אצלנו בגינה מאחור יש שטח נרחב ששייך לכל ששת הבניינים, שבהם גרים 144 משפחות, שזה אולי 400 איש, אולי יותר. ואף אחד לא יורד וקוטף. חוץ ממני. טוב, ככה אני זוכה לרוב הפרי, ובכל זאת מדי שנה אני לא מבינה מדוע משהו שלא עולה כסף הפך אצלנו לחסר ערך. למה הכול נמדד בכסף, ואפילו דיירי הווילות ממול מתעצלים ולא קוטפים גויאבות ולימונים, תפוזים ותות שחור ורימונים בעונתם, ובמקום זה קונים פירות תפלים אצל הירקן היקרן בשכונה.

 

לך תבין בני אדם. אפילו פירות ועצים אני כבר יותר מבינה.

  

 

 

 

7 תגובות

  1. יעל, תודה על השסק. אז קודם כל אני מבינה שזו תופעה כללית. קצת קשה להאמין שזה קורה. אבל החכמים בינינו יכולים ממש לחיות על זה! אין עונה בלי פרי וכמו שאמרת הוא שווה זהב בהיותו אורגני לחלוטין!

    השנה היתה לי רשות לקטוף משני עצי שסק, הם היו טובים אך נגמרו מהר. לא שמישהו קטף, פשוט התקלקלו.

    עוד יבוא היום שבכל מגרש בעיר יגדלו ירקות ופירות.

  2. איריס קובליו

    יעלה, גם אני היא המחסלת הסדרתית של עצי השסק הבודדים שעוד מציצים בהרצליה. אצלנו בשכונה יש גם בתים עם גינות. ובגינה אחת עץ עם לימונים מדהימים. הם כבר תלויים שם חודשיים. שלושה. מיום ליום פחות מבריקים. וזה לא יאומן. ראיתי את בעלת הוילה קונה במכולת השכונתית לימונים. שילמה הון, כי המכולת השכונתית מוכר פירות במחיר של זהב. אז קטפתי לה לימון כדי לראות למה היא לא משתמשת בלימוניה. הלימון שלה היה מדהים. היא כנראה קבלה אמנזיה של עשירי הרצליה החדשים.
    תשמרי לי שסק?

  3. מירי פליישר

    את כל כך צודקת . מוזר וכואב הבזבוז של פרי האדמה.

  4. יוסף עוזר

    כמה נשמה יש בשיח הזה שנכתב על פירות.
    יש בו את הביקורת על האוילות של האדם המודרני
    יש בו רגישות וחושניות וארוטיות.
    יש בו כל מה שנוגע ללב. בלי שום דבר מיותר ועם ציפיה לעוד דברים נקיי מבט ונקיי חוש. התפעלתי. אהבתי.

  5. אני באה לקטוף פירות אצלכם בשכונה.
    איפה בדיוק נמצא הגן הבוסתני הזה?..

  6. אולי עם המיתון אנשים יחזרו לקטוף מפירות השכונה (שסק וגואיבה ופיטנגו וכו'). כמו הסיפורים מימי הצנע, על גרגרי החוביזה.

  7. יפה כתבת. אני קבלתי פעם לימונים "אמיתיים" ! התרחקנו מאוד מהקטיף ישר מהמקור. יש לעכשיו נענע, טימין, בזיליקום כאלה שטויות והיו לי תפוזון ננסי ממנו הכנתי ריבה אמיתית ומקווה שהשנה יהיו תאנים.
    אבל יש איזה ביטחון בלקנות בסופר. לא עניין של כסף. כאילו שהם יודעים איך עושים…עברו בדיקות וכו'. טוב, זו מחשבה של פרנואידים כמוני…

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל