בננות - בלוגים / / נסיבות
צמחי מעזבות
  • זהר איתן

    כותב טקסטים ומוסיקה וחוקר תפיסה מוסיקאלית. לפעמים מצלם. ספרים: שו-האי מתאמן בהטלת כידון (הליקון-ביתן, 1996); מה יש (סדרת כבר, כרמל 2007). זוכה פרס "טבע" לשירה בפסטיבל המשוררים במטולה, 2007.

נסיבות

 

 

 

"תרנגולות, ואלו המגדלים אותן, וחתולים — כולם יצורים מרושעים. מדי לילה, כשאתם לא מרגישים כי אתם ישנים, הם מייללים ישר אל השמש. אחר כך, בבוקר, הם כאילו כלום,כאילו כלום, אבל הדבר, כלומר הכל, כבר נעשה. מורעלים מהגות חדשה, אתם חושבים שהדרך שבה  אתם  מסתכלים על  זה  יכולה אולי לשנות משהו. לא כך. לא כך.”

לא  כך: הייתי בת שמונה עשרה והוא בן ארבעים ושתיים. מרוב פחד הוא לא היה מסוגל לעזוב את הבית. לכל היותר היה מגיע עד תיבת המכתבים שבקצה השדה, ואז רץ בחזרה. התרנגולות היו רצות אחריו. הוא היה בטוח שזה הסוף, אבל לא היה אכפת לו: אפילו רצה בזה. הייתי אשתו הרביעית, וחתולים הוא דווקא אהב. אחד היה לנו מתחת לספה, חתול פחדן, אף פעם לא יצא משם ואת האוכל היינו צריכים להכניס לו ישר למטה. כבד ברווזים. הכל היה רע כל כך: כמעט רווח לנו כשבאה המשטרה, ואחר כך המדבר, הגמלים, מגדלי התרנגולות. בהתחשב בנסיבות, רֶשע הוא הדבר הטוב ביותר שהיה יכול לקרות לנו.

 

 

 

 

 

 

 

5 תגובות

  1. אשתו הראשונה לא הסכימה בכלל לחתולים. היא אמרה שהם מתיישבים על ארון המטבח, שעות בלי לזוז, ובדיוק ברגע שתרשה לעצמך לחלום בהקיץ, הם יזנקו עליך, ינעצו שיניהם בבשרך או מקסימום בחביתה שסוף סוף הכנת לעצמך.
    גם עשהבית התמלא עכברים שהתרוצצו הלוך ושוב בלילות, היא לא הסכימה לחתולים. על תרנגולות לא היה מה לדבר. אבל הן בכל זאת הגיעו, ביחד עם אשתו הרביעית, והן חשבו שהוא אימא שלהן והלכו אחריו לדואר האדום שבקצה השדה הירוק (שנעלם בינתיים- כמה חבל)

  2. ספר בשתי שקל

    התבונן נפחד, מלא עיניים
    כחושש מחצר ובאיה

  3. ספר בשתי שקל

    בבוקר הביט נפחד, מלא עיניים
    וסרב, לחצות את הקו
    רק מעט קצת בינתיים
    ליטוף קל על הגב

  4. ספר בשתי שקל

    בבוקר הביט נפחד, מלא עיניים
    וסרב, לחצות את הקו
    רק מעט קצת בינתיים
    ליטוף קל על הגב

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לזהר איתן