בננות - בלוגים / / מגדלים: פרק חמישי
צמחי מעזבות
  • זהר איתן

    כותב טקסטים ומוסיקה וחוקר תפיסה מוסיקאלית. לפעמים מצלם. ספרים: שו-האי מתאמן בהטלת כידון (הליקון-ביתן, 1996); מה יש (סדרת כבר, כרמל 2007). זוכה פרס "טבע" לשירה בפסטיבל המשוררים במטולה, 2007.

מגדלים: פרק חמישי

 

 

5: העפלה
אוקטובר 2019, נובמבר 2015: מאה תשעים ושבעה אלף ניצולי הרעש מעפילים מגדלי התאומים-אבו-דאבי בנושאות מטוסים אמריקניות הנושאות שמות מנדטוריים
 
עכשיו, ב2019, הילה ובבר לבד בקומה G314, וכנראה באזור G כולו. לא תמיד, אומר בבר לשום איש, ממשיך להקיש את הקצב בצינור השירותים אף ששירתו דממה כבר לפני דקות רבות, לא תמיד הרעיש כאן השקט ככה. מלמטה הוא שומע את הילה נגררת ממדרגה למדרגה בדרך ל312, כיסויי הגדמים — "הפקקים", היא קוראת להם, במלעיל — נוקשים: במפ, במפ. הפסקה. במפ.
כשהגיעו למגדלים, ארבע שנים קודם, באו אתם עוד מאה תשעים ושבעה אלף: כולם הועלו על נושאות המטוסים ג'ורג' ה. וו בוש, ג'רלד ר. פורד, וג'והן פ. קנדי – או "חיים ארלוזורוב" "ברל כצנלסון" ו"חנה סנש",* כפי שכונו בידי כמה מזקני הפליטים, שאף טרחו לרסס בליל ההפלגה הראשון את השמות המחודשים על חרטומיהן וירכתיהן — והובלו אל חופי דובאי. שבעה עשר סבבים עשו שלושת ספינות המעפילים הנפיליות, ובסיומם נדחסו בסוויטות הפאר, במזללות הריקות, ואף באולמות התצוגה המוחשכים של הגוגנהיים-דובאי החדש, כל אלו – מאשקלון ועד בנימינה — שלא התאדו או נשרפו ברעש ולא זכו לחותמת הסגולה NA — Nominally Alive, התיוג לחיוביים ולבעלי התסמינים — בכרטיסי הזיהוי הוירטואליים של שלטונות החירום מוושינגטון די-סי.
היה זה דניס ב. רוס, היו"ר החדש של איפאק, שהצביע בפני הנשיא ראיין על ההזדמנות הבלתי חוזרת שיצרה נחיתתו המביכה של זנג צ'אומינג במנהטן החדשה. שהרי כבר שבוע לאחר הרעש התברר שרמת הרדיואקטיביות והטוקסינים בשטח שהיה פעם ישראל תדרוש את פינוייו מכל אדם לפחות עד מחצית המאה. אולם למפונים, שבחדשים הראשונים רוכזו בערבה הדרומית — שאף בה כבר נמדדו באוגוסט יותר מ1000 ראד — נדרשו גם בידוד וניטור, שכן לא ניתן היה לדעת בוודאות אילו מהם נשאו בחובם חיידקי אנתרקס, נגיפי אבעבועות, או מרכיבים אחרים של הקוקטייל שנמזג מן המזוודות השחורות אל אוויר הארץ המובטחת, ומי מאלו האחרונים ינסה להשתמש בגופו הגווע כמיכל נקמה מתנייד בגויים שהכזיבו, שהכזיבו שוב, כאז. המגדלים, הסביר רוס לנשיא, והסביר למחרת הנשיא ליושבת הראש הרותחת גו, המגדלים הם שייפדו את בני ישראל המעונים, ויחד עם זאת יגנו על כולנו מעונשם. מאתיים ועשרה אלפי הניצולים, שכשיצאו הפורד-ברל, הקנדי-סנש, והבוש-ארלוזורוב לסבב האחרון שלהן פחת מספרם כבר למאה תשעים ושבעה אלפים, יוכלו, הסביר רוס, לשכון בבטחה ובבידוד מאובטח היטב, ואפילו במידה של נוחות ופאר — אם כי בצפיפות מה – בשני מיליון ושבע מאות אלף המטרים הרבועים הפרוסים על ארבע מאות ושישים הקומות של שני מגדלי המגה-התאומים שלחוף דובאי.
 
* גם שמות של ספינות מעפילים
 

 

 

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לזהר איתן