בננות - בלוגים / / התור: 11.07
רן יגיל

התור: 11.07

11.07

בינתיים הכבאים למטה אינם אומרים נואש. זו גם שאלה של יוקרה. לא יעלה על הדעת שמכבי האש והמשטרה לא יוכלו להשתלט על שריפה גדולה ככל שתהא, ויצטרכו את עזרת חיל האוויר של עזר ויצמן. אויה, שוב ויצמן יצטייר כגיבור.

הכבאים מנסים להציב סולם-גלגלת גדול במקום שבו נכשלו קודם לכן. מטרתם היא לנסות ולהוריד את כל אותם אנשים התלויים להם בין שמיים וארץ מחוץ לחלונות. הלהבות גוברות.

הליקופטר נוסף נוחת ואוסף אנשים מן הגג, אחריו – עוד אחד ואחריו אחד נוסף. רכבת אווירית של ניצולים למאנשייה. ענן עשן אדיר פורץ מן הקומה החמישית העליונה. בחדר פינתי קיצוני שבקומה זו לכודים כמה אנשים. הם דופקים חזק על החלון הגדול, אבל מתקשים לשבור אותו.

סביר מחליט לנטוש את הגג המתרוקן. הוא בקושי חוצה את המעקה. "תיזהר, אתה תיפול!" צועק לו מישהו שנמצא כעת ממש מתחתיו, נאחז בגנוגנת האסבסט, "המרזב הזה צר. הוא לא יחזיק אותך." סביר נאחז היטב בידיו. הוא מודע לכך שרגליו יכולות לבגוד בו. השריטה לאורך הרגל צורבת. הוא מתקדם לאט לאט לעבר אותו חדר קיצוני בבניין משם נשמעו הצרחות. הוא מגיע אל החלון ובמכת מרפק נוראה תוך שהוא צועק "יש תור, יש תור!" הוא שובר אותו, ממש מבקע את הזכוכית העבה לשניים ודם רב זורם מן המרפק.

האנשים יוצאים אחד-אחד מתוך החדר העשן. הם נראים לסביר המסוחרר כרוחות רפאים, אפורים לגמרי. לכל אחד מהם הוא מושיט את ידו המדממת ועוזר לו. כעת הם תלויים על גנוגנות האסבסט ככל השאר.

סביר עושה חשבון קצר ותכליתי שכוחו לא יעמוד לו להגיע בחזרה אל הנקודה שבה עבר את המעקה. הוא מטפס על פני שלוש גנוגנות ועוד אחת שבורה. רגלו הפצועה נתקעת באסבסט השבור, אבל הוא מחלץ אותה בקריאה עצבנית "לעזאזל איתָךְ, יש תור." מעליו מרחפים המסוקים של ויצמן. הוא מגלגל את גופו במאמץ עילאי אל מעבר למעקה ונדמה לו כי הגג אפוף העשן ריק מאנשים.

התור: 10:59

4 תגובות

  1. רני יקר, קראתי מההתחלה לסוף, ומהסוף להתחלה. שלחת אותי בעקבות הזמן הבוער ונדלקתי. איזכור הדקות והשעות גאוני בעיני. תמונה אפוקליפסית של האש האוכלת. עצמה תאורית ואנושית, ואין תור כאשר אדם מעמיק אל תוככי עצמו. האריה שבתוך הגיבור נאבק על עצמיותו מציל את הנשרפים, העלילה מרתקת, ואני מקווה שיהיו הרבה ניצולים מהאש, והגיבור שהוא גיבור אמיתי ינצל. חיה אסתר

    • מצטרפת לתגובתך הנלהבת חיה אסתר כמי שמכירה כבר את השלם
      רן יודע ליצור מתח וסקרנות
      ויודע לשרטט מלאות ראליסטית עם נגיעות של סוראליזם

      • חנה היקרה שלמי-תודה לך על שאת עוקבת קטע אחר קטע. אני חושב, שוב, שאפיינת במילים ספרות ומדויקות את הסיפור כאן. רני.

    • חיה אסתר היקרה, תודה לך. יפה שיחקת עם השם אריה בהקשר הזה והתיקון, התיקון המסתמן. אצור קשר בקרוב. רני

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל