בננות - בלוגים / / ארץ חדשה, עמי בארי, קובץ סיפורים חדש בהוצאת עמדה
רן יגיל

ארץ חדשה, עמי בארי, קובץ סיפורים חדש בהוצאת עמדה

"רק פנינה נשבעה לי, שברגע הישמע הירייה, נרעד העולם כולו. אז ירד שקט כבד על חצר הקיבוץ הקטן והמוכה. ועוד הוסיפה וגילתה שאחרי מספר ימים ראתה אישה לבושה בשמלת קיץ פרחונית ואוורירית יורדת לבית הקברות. איש לא החזיק בכתפה הרוטטת, איש לא הגיש לה כוס מים קרים. אבל משפנתה ללכת אל הערב היורד, צרח שלדג אחד והמריא בבהלה מעלה מעלה. ולה אין ספק כלל, שהשלדג ידע היטב מדוע צרח, אבל הם לא הבינו עוד שנים רבות".

(מתוך הסיפור "שלדג" שבקובץ).

 

סיפוריו הקצרים של עמי בארי בקובץ "ארץ חדשה" מתנדנים בין קטבים של עצב ושמחה. הספר מחולק לשני שערים: סיפורי סתיו קודרים יותר וסיפורי אביב אופטימיים יותר. בכוונה בחר בארי לתחם את סיפוריו בעונות המעבר שבין לבין, כי הגיבורים שלו, שבדרך כלל מתווים מסלול חיים שלם או מראים קריאת כיוון לאחד שכזה, תמיד מצויים במעין חיכּיון לסיכּום שיסביר את מסלול חייהם, אבל נותרים בעונת המעבר ולא בעונה המרכזית עצמה.

רן יגיל, מבקר, עורך וסופר

 

עמי בארי, בן וחבר קיבוץ עין החורש, נשוי, אב לשלושה וסב לשישה. מורה, מחנך וסוכן תרבות קיבוצית. מחפש סיפורים, מלקט אותם באיזמל רך, מחבר ומספר.

 

 

ארץ חדשה, עמי בארי, עורך: רן יגיל, עיצוב כריכה: יגאל ארקין, צילום כריכה: רונן גוטר, עימוד: רפידוגרף בע"מ, 237 עמ', 64 שקלים

 

 

צילום כריכה: רונן גוטר
עיצוב כריכה: יגאל ארקין

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל