בננות - בלוגים / / על "בצלן של מלכויות" לחיים הזז
רן יגיל

על "בצלן של מלכויות" לחיים הזז

מדורי השבועי על פרוזה ישראלית "פייפר קאט" ב"אן-אר-ג'י", אתר "מעריב".

והפעם המדור מתמודד עם הפרוזה של חיים הזז.

http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/039/760.html

12 תגובות

  1. איריס אליה

    רני יקר, בדיוק קראתי את המדור במעריב, וכתבתי שם. אני חושבת שהפינה הזאת היא אחד הדברים החשובים שנעשו למען הספרות העברית. ולא לתפארת המליצה. אני כל כך מקווה שזה יהיה הקו המוביל, ושעוד מבקרים חכמים, אוהבי ויודעי ספר יעזרו לספרות העברית בשנותיה ושעותיה הקשות. בחיי. ככה אני מרגישה.יישר כוח.
    רק שאלוהים יעזור לי, מתי אתה מספיק לקרוא כל כך הרבה?!?
    טוב, קצת מקנאה. אבל קנאת סופרים תרבה חוכמה… ואולי גם אהבה.

    • איריס אליה היקרה, רק אהבה. אני שמח שאת מגיעה לקרוא את המאמרים. ניסיתי לגעת בפרוזה של הזז ולחבר אותה מעט אל הדברים שבאו אחריו עד ימינו אנו. הוא קלאסיקון נפלא בעיניי. אני מאוד אוהב לקרוא אותו משנים, כלומר איני קורא אותו רק לצורכי הביקורת. שוב תודה ולהשתמע. אשלח לך את ספרי, רני.

  2. שאלה של תם: מה מקור שם המדור "פייפר קאט"? האם זה Paper Cut? ואם כך – מה הקשר לביקורת ספרות עברית (ואני לא שואל – למה NRG למעריב ו-Ynet לידיעות)

    יוסי

  3. אהבתי את המאמר הוא יסודי ומעמיק כדרכך , אהבתי את ההשוואה לעגנון עוז ולנציגי הדור הצעיר יש לך ראיה(וידע) הוליסטית על הספרות ואתה כותב מאהבה
    כל הכבוד!
    ביקורת במיטבה

    • חנה, תודה לך שהחזרת עניין לעיקרו, ועיקרו הפרוזה של חיים הזז. זה לא מדור של רוביק רוזנטל בעניינים לשוניים. שוב קלעת בול ותיארת במילים ספורות את מה שאני מבקש לעשות ברשימה הזאת בקישור הדורות. מזל שזכיתי לקוראי מאמרים שכמוך. את לא רק כותבת אהובה, את גם קוראת נדירה.רני.

  4. לרני,
    תודה!

  5. תַּלְמָה פרויד

    כמה יפה כתבת על הזז, רני. תבורך. נוסטלגיה צנחה עליי בעקבות מדורך. אחחח, היכן הוא יודקה מן 'הדרשה'? ("שיילכו לשחק כדורגל…" הוא הציע – במקום לעסוק בהיסטוריה העגמומית של העם היהודי, אם זיכרוני אינו מטעני).
    טוב להיווכח ולהיזכר שיש בנבכי הספרות העברית מכמנים שכאלה. רק צריך להסיר מעליהם את אבק הזמן. יישר כויח, רני 🙂

  6. מי הזיז את הזז שלי?
    כל-כך מתמיהה הסתירה הזו שבין העם היהודי לעם הישראלי. בעוד זה הראשון בונה נדבך על נדבך את תרבותו כשעברו משמש לו משענת ויסוד איתן, "האחר" שוכח חיש קל את סוכני התרבות "המוקדמים" שלו ושל ראשית תחייתו. מקדש את ההווה, ושוכח.

    טוב שאתה מחזיר עטרה ליושנה, רני. טוב שאתה שולה מתהומות הנשייה את חיים הזז או אשר ברש.

    ויפה ומסקרנת הזיקה שיצרת בין הזז ליחזקאל רחמים. לא הייתי מודע לה. וזו לכשעצמה הברקה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל