בננות - בלוגים / / ועכשיו, מוקדש לציפי ליבני
כף האהבה
  • שוש ויג

    סופרת ומשוררת , מבקרת ספרות .  כותבת לאתרי תוכן באינטרנט ,אי-מגו, מחלקה ראשונה,  הפורטל לשיוויון ולצדק חברתי.  מנהלת האתר : ספרשת. פיוטית פרסומים: "דרך העיניים שלי" הוצאת אסטרולוג, רומאן , 2000 "חגיי ועונותיי" הוצאת אסטרולוג , רומאן , 2002 "תבואת השיגעון" הוצאת צור אות, שירים, 2006 "איפה את חיה " הוצאת צור אות שירים 2009   ספרשת

ועכשיו, מוקדש לציפי ליבני

ועכשיו

         

מוקדש לציפי ליבני  

    

שושנה ויג

 

ועכשיו כל הנהגים צועקים

גברת, איך את נוהגת

ועכשיו,כל העם עומד ורואה

נפל לך הכול מן הידיים

כולם ראו אותך

בשיא תהילתך

שיא נפילתך

 

ועכשיו על כולנו לשאת

מחיר כבד

שילומים עוד יבואו

מה שלא שילמנו כעת

נשלם מחר

 

ועכשיו

איך את מחשבת צעדייך

אישה, ראי כיצד את נוהגת

 

 

מה יהיה עלינו,

בלא הנהגה

 

אישה!

 

 

11 תגובות

  1. "גברת איך את נוהגת", אהבתי את זה…

  2. מה יהיה? מסייה אולמרט חוזר בגדול. חחחח. זה נדבק לכיסא, לא יעזוב רק אם יגרדו אותו במרית.

  3. בדיוק

    • שאלה – בעוד מספר ימים תגיש המשטרה כתב אישום כנגד אולמרט, והפרקליטות תאשר, ואז האם ציפי תהיה ראש הממשלה בממשלת המעבר?

      • אורה, המשטרה אינה יכולה להגיש כתב אישום נגד אולמרט. זה לא תפקיד המשטרה. על המשטרה מוטלת האחריות לחקור, להסיק מסקנות ולהגיש המלצה לכתב אישום. הסמכות לגבש כתב אישום ולהגישו נמצאת בידי פרקליטות המדינה ובידי גורמי תביעה נוספים. אי אפשר להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה ללא אישור היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז. למעשה, רק אישור מוקדם של מזוז מאפשר הגשת כתב אישום נגד אולמרט. מזוז מסוגל להניע את המהלך, אבל גם אם הוא עושה זאת, לאולמרט יש זכות לשימוע בפני היועץ המשפטי לממשלה. התהליך אמור להימשך שבועות אם לא למעלה מזה. אני מבין שקראת את הכותרת הראשית ב"הארץ" היום. אבל הדיווח שם אינו מדויק.

        לשאלתך, אם אולמרט מוכרז כנבצר עקב כתב האישום, ממלא מקום ראש הממשלה הופך לראש ממשלה בפועל באופן מיידי. כלומר: לבני, כממלאת מקום ראש הממשלה, תהפוך לראש ממשלה בפועל.

        ולכן – וכאן אני משיב לך, שוש – ללא כל קשר להיותה של לבני אישה, וללא כל קשר להיותי גבר – ציפי אכן לא יודעת לנהוג. לו השתמשה בנצחונה (הדחוק אמנם) בפריימריז כדי להפעיל את מלוא כובד משקל מפלגתה, קדימה, לאלץ את אולמרט להכריז על עצמו נבצר, היתה ציפי לבני ראש ממשלה בפועל. מעמדה כזו של ראש ממשלה מכהנת היה לה קל יותר לנהל מו"מ קואליציוני או להשיק תעמולת בחירות. אבל לבני דחקה באולמרט להתפטר. אחוזת חפזון, לבני המיטה על עצמה כשלון ידוע מראש. התפטרות של אולמרט "מסנדלת" אותו כראש ממשלה עד אשר קמה ממשלה חדשה (אחרי בחירות, במקרה זה) או עד אשר מוגש נגדו כתב אישום.

        לבני גם לא ידעה להתנהל נכונה מול גיל (הגמלאים),שהכריזו מיד עם זכייתה בפריימריז שהם יכנסו לקואליציה שלה ללא כל דרישות. נו? ומה היא עשתה עם זה? לא חתמה איתם על הסכם קואליציוני. למה? היא היתה עסוקה במפלגת העבודה ואהוד ברק. או-אז הבינו הגמלאים שיש כסף לחלק, וחזרו בם מדרישתם. וש"ס? זה סיפור מרתק, שקצרה היריעה מלפרטו.

        לכן, צר לי, שוש. ציפי לא יודעת לנהוג.

        • תודה שחר על המאמץ להסביר, כל החלק הראשון היה ברור, ברור שרק מני מזוז אמור לאשר ולהגיש תביעה וכו…השאלה שלי היתה למעשה מתי ציפי תנהל, ואתה קראת אותה בין השורות, כי הייתי רוצה לראות אותה כראש ממשלה, לזמן מה כדי לדעת אותה טוב יותר.
          לבני ניכשלה בהקמת הממשלה גם משום שהיא מבקשת לכונן סטנדרטים אחרים בפוליטיקה, וחוץ מזה היא מתנהלת בעצת יועציה, אנחנו אף פעם לא יודעים מתי הנבחר מתנהל בתבונתו או באי תבונה, ומתי בתבונת היועצים או בעצת אחיתופל שלהם.

          • אורה, מאז צברה התקשורת עוצמה כה גדולה (כאן ובעולם המערבי), אנו חיים בעידן של תדמיות כוזבות.

            התקשורת הפופולארית (מה שמכונה "מיינסטרים") סִמנה לעצמה את לבני כאופציה המועדפת בעיניה. לכן התקשורת משכנעת אותנו שלבני מנסה לכונן סטנדרטים אחרים, חדשים, נקיים. זו תדמית כוזבת, בעיניי.

            האם את מאמינה לדימוי שלה או למעשיה?

            מי שקראה לאולמרט להתפטר בעקבות דו"ח וינוגרד, אבל בחרה להישאר בממשלתו – האם אלה סטנדרטים נקיים?

            התפטרותו של אולמרט באה לעולם הודות למהלכיו של אהוד ברק, שאנס את אולמרט להתפטר (התקשורת, אגב, מציירת את ברק ככשלון גדול. תדמית כוזבת נוספת?)

            התקשורת מתגייסת למען הטיעון של לבני שלא "תכנע לסחטנות" של ש"ס. אבל במציאות – לבני ניהלה עם ש"ס מו"מ, שבו הסכימה לתת להם 800 מיליון שקלים. אלה סטנדרטים חדשים?

            לבני זכתה על חודם של 400 קולות בפריימריז בקדימה (על אף שהתקשורת "מכרה" לנו תדמית כוזבת של ווינרית עם פער שנע בין 15 ל – 20 אחוז לטובתה). וזאת הודות להארכה בת חצי שעה, שנתן יו"ר ועדת הבחירות ללא אישור המועמדים האחרים. האם אלה סטנדרטים חדשים?

            לבני אחראית להחלטה 1701, שמאפשרת לחיזבאללה להתחמש בלבנון בעוד יוניפיל משותק. האם אלה סטנדרטים חדשים?

            כשלבני עברה לקדימה עם שרון, היא התנגדה להצטרפות צחי הנגבי למפלגה בטיעון שהוא "מושחת". זוכרת? היום צחי הנגבי הוא יד ימינה. אלה סטנדרטים חדשים?

            לבני שירתה ומשרתת במפלגת אולמרט-הירשזון-רמון-פרידמן (הראשון חשוד בשחיתויות אינספור, השני חשוד במעילה, השלישי הורשע בהטרדה מינית, הרביעי גויס לצורך מסע צלב נגד מערכת המשפט). האם אלה סטנדרטים חדשים?

            יש תדמית, אורה, ויש מציאות. יש עדשה תקשורתית ויש עובדות. אני לא אצביע לקדימה (לא בראשות לבני, לא בראשות מופז ולא בראשות רוחמה אברהם בלילא ולא בראשות רוני בר און, היועץ המשפטי לשעבר למשך יומיים לאחר התפוצצותפרשת בר-און – חברון). את מוזמנת לעשות כן אם את חושבת שלבני מביאה לנו פוליטיקה נקייה וחדשה. אשרי המאמין.

          • הכל נכון שחר, אבל בוא תן ספיטש כזה על ברק, מנה את כל ההחולשות שלו, ועשה כן עם נתניהו, לפחות למען ההגינות, אני לא בטוחה שלא תמצא אולי עוד יותר מפחי נפש.

          • אני בעד ציפי ליבני כי היא אישה וכי היא לא ימנית מידי ולא שמאלנית מידי. הגיע הזמן לתת לה צ"אנס . בעיני היא מנהיגה . והשמאל – חד"ש יחכה לי לפעם אחרת.

          • 🙂

            אורה, אורתי.

            יש לי בטן מלאה על נתניהו, ויש לי בטן מלאה על ברק. הביקורת שלי על לבני – אין בה כדי להכשיר את המתמודדים האחרים. וזו גם היתה בקורת שכוונה יותר לעבר עידן התדמיות הכוזבות, שמאביסה אותנו בהן התקשורת.

            אשלח לך מייל פרטי, ואתן לך ספיץ" לגבי האחרים. את בקשת. אני מסיר אחריות.
            🙂

  4. גבריאלה דותן

    מדוע באמת לא רצתה ש,ס להצטרף לממשלה? כי תעמוד בראשה אשה וזאת אין הם יכולים לסבול

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשוש ויג