הַאִם פֶּרֶא נִצְמָד אֵלַי?
לֹא נָגַע בִּי,
שְׂעָרוֹ כִּסָּה אֶת פָּנָיו.
"מַה אַתְּ מְחַפֶּשֶׂת כָּאן
חָרָא בֵּית סֵפֶר
אֲנִי אַרְבִּיץ לָךְ מַכּוֹת
אִם תָּבוֹאִי לַעֲבֹד כָּאן."
"כָּאן רֵאָיוֹן עֲבוֹדָה" אָמַרְתִּי בְּשֶׁקֶט
בּוֹא תַּרְבִּיץ לִי מַכּוֹת
אֲנִי מוּכָנָה
רַק כְּדֵי לְמַלֵּט מִמְּךָ אֶת הַכַּעַס.
בּוֹא יֶלֶד
אֲנִי רוֹצָה לְגָרֵשׁ לְךָ
אֶת הַפַּחַד הַזֶּה.
יָצָאתִי מִבַּעַד לַפִּשְׁפֵּשׁ
יָשַׁבְתָּ עַל הָרִצְפָּה לְיַד הַשּׁוֹמֵר
פֹּה בֵּית סֵפֶר חָרָא
אַל תָּבוֹאִי לְכָאן
אִם תָּבוֹאִי אֲנִי אַרְבִּיץ לָךְ.
אֲנִי בָּאָה
בּוֹא תַּרְבִּיץ לִי.
היי שוש,
מקווה מאוד שזה כך רק בשיר…
אסתי, שימי לב שהילד מדבר כך על בית הספר, זו אנלוגיה להרגשתו הרעה בקשר לחייו. הלוואי יהיה אפשר לעזור לו.
שוש
עצוב מאוד שכך מרגיש התלמיד.
בית הספר אינו יכול לרפא את כל
החוליים. מדבריו ברור שהוא מתייחס גם כך לחייו הפרטיים.
כל-כך נוגע בלב,ממש קורע לי אותו.
תודה על השיר
השיר קרע אותי מבפנים.
כאב אמיתי!!!
תודה
שיר חודר כליות ולב
חזק מאוד.
תודה
יוכבד ויפה, כשפוגשים ילד כזה בסך הכל בן 12 או 13 שמבטא בצורה כזאת את נקודת מבטו על העולם יש לך שתי ברירות אחת להישאר המומה והשנייה לענות לו וליצור איתו קשר, אני מקווה שאני מבינה אותו.
יוכבד השיר נבע מהנקודה הזו שלא רציתי לשכוח אותו, בכל פעם כשאקרא את השיר אזכר בו, ורציתי שיחשבו עליו.
שוש
מרגש, איך שקראת את המצוקה של הילד שהיא מתבטאת כביכול במשהו חיצוני לו, אבל באה מהמעיים…הבית השני מלא כוח, כוח נתינה, כוח הכלה.
יפה.
בילדותי, ביה"ס היה כמעט מקודש. המורים והמנהל היו משולים לבני אלים. עמדנו לכבודם כשנכנסו לכיתה ורעדנו מהתרגשות כאשר נתקלנו בהם מחוץ לביה"ס. המילה בת שלוש האותיות, בה השתמש התלמיד, לא הייתה במילון המילים המקובלות.
מסתבר ש"התקדמנו" מאז לאין ערוך. התלמיד המאיים, אינו מפחיד כתופעת יחיד. האיום קיים בזילות הכללית, שחלה עם השנים, במעמד החינוך והגופים המייצגים אותו.
מעניין מה הייתה תגובתו של השומר.
חיה
שיר כואב, שוש, הוא מעין דוקומנט של מציאות עגומה מאוד
דרוש מזון אחר בבית הספר
המזון הנלעס הזה לבגרויות נס ליחו
בעצם מעולם לא היה בו ליח ולחלוחית .
דרוש שינוי, כדי שגם ילדים כאלה יקלטו וירגישו שבית הספר אינו רק בית של הספר אלא גם בית שלהם
נגעת בי
התגובה למעלה שלי עכשיו שמתי לב שאינשם
לחנה, אין זה ילד רגיל בבית ספר רגיל. זהו חינוך מיוחד אך בוודאי גם בחינוך הרגיל יש שמרגישים כמותו.
כתבתי באופן כללי על המגמה הכללית
בחינוך
מי שסובל הן החוליות החלשות
או רטלין ותשתוק
או חוסר אונים
למערכת אין כלים
חנה גם במערכת הרגילה המצב "חולני" קראי כאן
http://news.walla.co.il/?w=/1/1701436&m=1&mid=94029f
בדיוק סיימתי לקרוא את הכתבה לפני שהגבתי למעלה
דברי מכוונים למערכת בכללותה שהפכה לחרושת של ציונים
וחבל , שהרי נפש הילד הולכת לאיבוד בדרך
באתי מהמערכת ואני מכירה מקרוב את חולשותיה