שיר אהבה לטבח מרחוב פלורנטין
לֹא אֶחְסֹם אוֹתְךָ בַּפִינּוֹת הַקְּטַנּוֹת
הֵיכָן שֶׁתְּבַקֵּשׁ לְהַנִּיחַ ראשךָ אַנִּיחַ סַפָּה
אֲנִי יוֹדַעַת כָּעֵת עַד מָה
כְּשֶׁכֻּלָּם חוֹגְגִים אַתָּה נֶחְבָּא אֶל הַכֵּלִים
כְּשֶׁכֻּלָּם יוֹרְדִים לָרְחוֹבוֹת אַתָּה סָגוּר בְּחֶדֶר צַר
יָדֶיךָ חוֹתְכוֹת יְדֵיהֶם שׁיכּוֹרוֹת רוֹעֲדוֹת
הֵם שְׂבֵעִים וְאַתָּה לֹא נַחְתָּ מִן הַבֹּקֶר
לַמְרוֹת שֶׁיֵּשׁ מִלְחָמָה הַמִּסְעָדָה מְלֵאָה.
בגיל חמישים וחמש
בְּגִיל חֲמִשִּׁים וְחָמֵשׁ הִיא עָבְדָה בָּחֲנוּת גְּבִינוֹת
מִן הַשַּׁחַר וְעַד הַחֲשֵׁכָה
בַּעֲבוּר עֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה שְׁקָלִים לְשָׁעָה
בִּלְחָיֶיהָ הַשְּׁקוּפוֹת צָמְחוּ שִׂיחִי וְרָדִים עוֹקְצנִיוֹת
מִתַּחַת לְמַבָּט צוֹנֵן שֶׁל אִשָּׁה שֶׁנָּשְׁרוּ מִפָּנֶיהָ עֲלֵי יוֹפְיָהּ
שֶׁלֹּא נֶאֶמְרָה לָהּ מִילָה טוֹבָה
שֶׁדְּמָעוֹת נֶעֶצְרוּ בְּעֵינֶיהָ וְסרְבוּ
לְהָקֵל עַל הַמַּשָּׂא
הָיָה לָהּ מַבָּט שֶׁל מִי שֶׁוִּתְּרָה
נָשִׁים צְעִירוֹת לָחֲשׁוּ שֶׁיֵּשׁ לָהּ פַּרְצוּף מְרוּשָׁע
הֵן לֹא הֵבִינוּ אֶת פֵּשֶׁר הֱיוֹתָה אֲטוּמָה לְעַצְמָהּ
לַעֲבֹד לְפַרְנָסַת הַגּוּף שֶׁדּוֹרֵשׁ מָזוֹן
אַךְ הַנֶּפֶשׁ שֶׁבּוֹ הִשְׁתַּתְּקָה
בַּעֲלָהּ הָיָה אִישׁ קשֶׁה שסירב לנשִׁיקתהּ
הֵסִיר מֵעָלָיו זְרוֹעוֹתֶיהָ וְלֹא לָחַשׁ לָהּ אַהֲבָה
לְאַחַר שֶׁהוּא עָזַב הִיא מָצְאָה אֶת הָעֲבוֹדָה הַזֹּאת
בָּחֲנוּת הַגְבִינוֹת. בָּחָצֵר הָאֲחוֹרִית נוֹבֵחַ כֶּלֶב שָׁחֹר
בְּכָל בֹּקֶר הִיא מַגִּישָׁה לוֹ גְּבִינָה וְחָלָב
וְלוֹחֶשֶׁת אֵלָיו:
אֲהוּבִי, אֲהוּבִי.
אוקיינוס הקברניט
מהו שיר טוב? שיר הלוקח אותך למסע ברחבי הנפש ולאחר שאת מסיימת את המקטע האחרון, המילה האחרונה, המסע משאיר בבטן אבן חצץ קטנה שמתמזגת ומשפיעה על האבן הגדולה משירו של מאיר ויזלטיר- "כל אחד מאיתנו נושא את האבן בבטן בזוית קצת שונה וקורא לזווית אישיות." שירך "בגיל חמישים וחמש" לקח אותי למסע בסדר יום או בעצם בחיים שלמים של אותה אישה בת חמישים וחמש, חסרת זהות ועם זאת מזוהה עם כל-כך הרבה נשים אחרות. בעקבות השיר, כאשר אני אכנס לחנות גבינות או סתם אלך ברחוב ואראה את האישה מהשיר, אחייך לה חיוך או אף אומר לה מילה טובה שאולי במקצת תקל על המשא ותייבש לזמן מה את הדמעות שנעצרות בעיניה ועל כן תודה לך חגית על שירך שנתן לי אבן חצץ של חמלה.
תגובה כל כך יפה דורשת שם. אנא כתוב או כתבי לי את שמך.
שמי הוא יפעת
אני נושא את האבנים בכליות
–
"היה עת יבוא מועדי ללכת
בנשר שתיקתיועלי יופיה
נעמוד עירומים מול בוראנו."
–
הי גם אני בגילך יפעת , צמבל 🙂
"שטראוס זה לא רק מילקי", לא הבנתי את כוונתך בתגובתך אלי
שטראוס, גם אני לא הבנתי
חגית,
יפהפה בעיניי.
מצטרפת לתגובה זו,כי היא נהדרת, וממצה ומסבירה כל כך נפלא את מהות השיר.
יישר כוח ושבוע טוב!
חגית,לגביי השיר על הטבח,
הוא יפה בעיניי.
היטבת לתאר את צניעותו, ביישנותו, ואהבתי בייחוד את -השורה-"אניח לך ספה ,וכמובן גם את הסיומת המוחצת.
שבוע טוב,
ממיכל
יפה מאוד. לרגע קראתי את האישה ההיא כמשוררת, ואת הכלב הזה כשירתה.
אמיר, זה מעניין. נביחת הכלב כקול השירה. אתה צודק לחלוטין. יש צורך עז ללחוש אליו אהובי. להתנחם בו.
השיר השני יפה מאוד
את מתבוננת בה מבפנים בכזאת רגישות
חגית
נהדר. מאד אהבתי
השי השני פשוט נפלא! בראשון לא הסתדרתי עם חיתוך הידיים. לא הבנתי כנראה.