בננות - בלוגים / / שיר אהבה לטבח מרחוב פלורנטין ועוד אחד
אוקיינוס
  • חגית גרוסמן

    נולדתי בשנת 1976 בעיר אחת לצד הים התיכון. בנעוריי עזבתי והלכתי מעירי. בבגרותי שבתי אליה. אינני רואה את כחול הים מחלוני או שומעת את רחשיו. יותר מכל אני רוצה עכשיו להפליג, לשבת בתא נידח, לשתות כוס יין, להצית סיגריה ולכתוב. ספריי: 2007 - תשעה שירים לשמואל, הוצאת פלונית 2010 - לויתני האפר, הוצאת קשב לשירה

שיר אהבה לטבח מרחוב פלורנטין ועוד אחד

 

שיר אהבה לטבח מרחוב פלורנטין

 

 

לֹא אֶחְסֹם אוֹתְךָ בַּפִינּוֹת הַקְּטַנּוֹת

הֵיכָן שֶׁתְּבַקֵּשׁ לְהַנִּיחַ ראשךָ אַנִּיחַ סַפָּה

אֲנִי יוֹדַעַת כָּעֵת עַד מָה

כְּשֶׁכֻּלָּם חוֹגְגִים אַתָּה נֶחְבָּא אֶל הַכֵּלִים

 

כְּשֶׁכֻּלָּם יוֹרְדִים לָרְחוֹבוֹת אַתָּה סָגוּר בְּחֶדֶר צַר

יָדֶיךָ חוֹתְכוֹת יְדֵיהֶם שׁיכּוֹרוֹת רוֹעֲדוֹת

הֵם שְׂבֵעִים וְאַתָּה לֹא נַחְתָּ מִן הַבֹּקֶר

לַמְרוֹת שֶׁיֵּשׁ מִלְחָמָה הַמִּסְעָדָה מְלֵאָה.

בגיל חמישים וחמש

  

 

 

בְּגִיל חֲמִשִּׁים וְחָמֵשׁ הִיא עָבְדָה בָּחֲנוּת גְּבִינוֹת

מִן הַשַּׁחַר וְעַד הַחֲשֵׁכָה

בַּעֲבוּר עֶשְׂרִים וּשְׁלֹשָׁה שְׁקָלִים לְשָׁעָה

בִּלְחָיֶיהָ הַשְּׁקוּפוֹת צָמְחוּ שִׂיחִי וְרָדִים עוֹקְצנִיוֹת

מִתַּחַת לְמַבָּט צוֹנֵן שֶׁל אִשָּׁה שֶׁנָּשְׁרוּ מִפָּנֶיהָ עֲלֵי יוֹפְיָהּ

שֶׁלֹּא נֶאֶמְרָה לָהּ מִילָה טוֹבָה

שֶׁדְּמָעוֹת נֶעֶצְרוּ בְּעֵינֶיהָ וְסרְבוּ

לְהָקֵל עַל הַמַּשָּׂא

הָיָה לָהּ מַבָּט שֶׁל מִי שֶׁוִּתְּרָה

נָשִׁים צְעִירוֹת לָחֲשׁוּ שֶׁיֵּשׁ לָהּ פַּרְצוּף מְרוּשָׁע

הֵן לֹא הֵבִינוּ אֶת פֵּשֶׁר הֱיוֹתָה אֲטוּמָה לְעַצְמָהּ

לַעֲבֹד לְפַרְנָסַת הַגּוּף שֶׁדּוֹרֵשׁ מָזוֹן

אַךְ הַנֶּפֶשׁ שֶׁבּוֹ הִשְׁתַּתְּקָה

בַּעֲלָהּ הָיָה אִישׁ קשֶׁה שסירב לנשִׁיקתהּ

הֵסִיר מֵעָלָיו זְרוֹעוֹתֶיהָ וְלֹא לָחַשׁ לָהּ אַהֲבָה

לְאַחַר שֶׁהוּא עָזַב הִיא מָצְאָה אֶת הָעֲבוֹדָה הַזֹּאת

בָּחֲנוּת הַגְבִינוֹת. בָּחָצֵר הָאֲחוֹרִית נוֹבֵחַ כֶּלֶב שָׁחֹר

בְּכָל בֹּקֶר הִיא מַגִּישָׁה לוֹ גְּבִינָה וְחָלָב

וְלוֹחֶשֶׁת אֵלָיו:

אֲהוּבִי, אֲהוּבִי.

 

13 תגובות

  1. מהו שיר טוב? שיר הלוקח אותך למסע ברחבי הנפש ולאחר שאת מסיימת את המקטע האחרון, המילה האחרונה, המסע משאיר בבטן אבן חצץ קטנה שמתמזגת ומשפיעה על האבן הגדולה משירו של מאיר ויזלטיר- "כל אחד מאיתנו נושא את האבן בבטן בזוית קצת שונה וקורא לזווית אישיות." שירך "בגיל חמישים וחמש" לקח אותי למסע בסדר יום או בעצם בחיים שלמים של אותה אישה בת חמישים וחמש, חסרת זהות ועם זאת מזוהה עם כל-כך הרבה נשים אחרות. בעקבות השיר, כאשר אני אכנס לחנות גבינות או סתם אלך ברחוב ואראה את האישה מהשיר, אחייך לה חיוך או אף אומר לה מילה טובה שאולי במקצת תקל על המשא ותייבש לזמן מה את הדמעות שנעצרות בעיניה ועל כן תודה לך חגית על שירך שנתן לי אבן חצץ של חמלה.

  2. אמיר אור

    יפה מאוד. לרגע קראתי את האישה ההיא כמשוררת, ואת הכלב הזה כשירתה.

    • חגית גרוסמן

      אמיר, זה מעניין. נביחת הכלב כקול השירה. אתה צודק לחלוטין. יש צורך עז ללחוש אליו אהובי. להתנחם בו.

  3. חנה טואג

    השיר השני יפה מאוד
    את מתבוננת בה מבפנים בכזאת רגישות

  4. תמי כץ לוריא

    חגית
    נהדר. מאד אהבתי

  5. מירי פליישר

    השי השני פשוט נפלא! בראשון לא הסתדרתי עם חיתוך הידיים. לא הבנתי כנראה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחגית גרוסמן