בננות - בלוגים / / שירותים באקווריום la Porte Dorée + וידוי
משוטטת
  • מאיה וינברג

    נולדתי בעיר אחת וגדלתי בעיר אחרת. עשיתי שירות צבאי מלא, למדתי, סיימתי בתואר דוקטור, התחתנתי, ילדתי. בדרך קרו דברים נוספים. כעת אני כותבת, מדברת עם חיות, מתרגלת יוגה בשיטת איינגר ומשנה את דעתי לעיתים תכופות. תמיד אני משוטטת בעולם. שוטטות הוא מושג שפותח על ידי בודלר. ה-flâneur על פי בודלר הוא אדם שמהלך בעיר כדי לחוות אותה. כעת (2012-2013) אני משוטטת בפריז . בשם העיר היפה החלטתי לפתוח את הדלת, טקסטים ותמונות.

שירותים באקווריום la Porte Dorée + וידוי

התאווה לשירותים היא תאווה ידועה לכל מי שמשוטט בעיר. מה לעשות,מספר שעות אחרי שיצאת מהבית צריך לעשות פיפי.ואחרי כוס קפה, אפילו מהר יותר.עניין השירותים סובל תמיד מיחסי ציבור נחותים.מסוג הנושאים שלא יאה לדון בהם.אבל הרי כולנו נדרשים לשם כמה פעמים ביום ואין מקום יותר סולידרי ואוניברסלי מהמקום הזה. 
תמיד יש חשש קטן כשיורדים אל השירותים ופותחים את הדלת,מה ימצא שם. אבל בפריז,שהעיצוב בה הוא לא פחות מקדוש, יש מקום של כבוד גם לחדר הקטן. ומתוך חדוות עיצוב השירותים שפגשתי החל מעצמו הנוהג, המוזר משהו, לצלם את חדר השירותים .
דבר נוסף הוא, שחדר השירותים הקטן נותן פרופורציה לחיים בעיר.כנגד הבניינים המקושטים בלי חשבון,  הצרפתית המסחררת ,המוזיאונים המתפקעים משכיות החמדה בין קירות, אלף סוגים של גבינות על פני השנה (בחיי) ויין המתאים עצמו לכל גבינה, כנגד כל האופנה, האינפוף, החמאה.כדי שלא נאבד את הראש ,נעלה את החדר הקטן על ראש שמחתינו.
פריז פריז אבל עכשיו הולכים לשירותים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות למאיה וינברג