בננות - בלוגים / / חלק מגופי, חלק מנשמתי
החיים בצמד...
  • יעל בר שם

    ברוכים הבאים לתוך העולם הצנוע שלי נולדתי בשנת 1969 בעיר ליון בדרום צרפת קרוב-רחוק לרכס האלפים. בשנת1981 עלינו ארצה, הוריי, האחים שלי, אני והמלפורמציה הוסקולארית שלי. בין אישפוז לאישפוז בביתי החולים זכיתי להוציא תעודת בגרות, תעודת הנדסאית בנין, ואפילו לשרת את מלוא השנתיים בצבא. עבדתי כהנדסאית בנין בתוך הבוץ, הבטון והטיח במהלך עשר שנים עד שיום אחד נפרדנו בלחיצת יד חמה. הבעיה הרפואית שלי החריפה. סבלתי מכאבים קשים מנשוא.   זה כבר שלוש שנים שאני שוהה בפריז בתקווה למציאת פיתרון למחלה חשוך-מרפא שממנה אני סובלת מאז אני קטנה. הכתיבה היא כל חיי. בזכותה אני נושמת, מתקיימת וזאת מאז למדתי קרוא וכתוב. לפני חמש שנים הגשמתי חלום מתוק הוצאתי את הספר הראשון שלי ''''''''''''''''הקמיע'''''''''''''''' - שמספר בגוף שלישי על חלק לא קטן מחיי.  כיום אני ממשיכה לכתוב בקצב איטי יותר. בזכות ניסיון חיי אני מסייעת לאחרים כתרפיסטית, ומיכוון שקיבלתי חופשי-חודשי בכל בתי החולים של פריז אולי יום אחד אכתוב סיפור מעניין על כל הרופאים. נשואה טריה. מתגוררת בז'נבה בה נדבקתי בוירוס עופות המים ובשיט. את מרבית הזמן אני משוטטת בנמל לאכיל את הברבורים, הברווזים והשחפים. פעמים בחודש אני נוסעת לפריז לארבעה ימים כל פעם, לטפל בפצינטים שלי ולבדיקות רפואיות. מתגעגעת לארץ, למשפחתי, ולחבריי משכבר הימים. אך מכיוון שהחיים קצרים ועוברים מהר, אני לוקחת את כל מה שהם מעניקים לי בסבר פנים יפות ובאהבה.  yael rozen-bar shem

חלק מגופי, חלק מנשמתי

 

 

 

 
סליחה לכל הכותבים אם לפעמים אינני מסוגלת להגיב על הפוסטים שלכם במידי.
 
   שעות ארוכות אני בוהה מול הדף הריק של המחשב, וכותשת במוחי איך לכתוב את מה שמעיק עלי. ביום שישי הזה יש לי טור בבית חולים, ואולי נצליח לגבש דעה על מה נעשה או לא נעשה על פי הבדיקה האחרונה שביצעתי בקשר לבעיה הרפואית, אם בכלל יש מה לעשות.   
   
   בחוץ קר מאוד, אפס מעלות והחלון לאורכו של הקיר רועד כמו גופי. לא בית החולים מפחיד אותי, כי עם השנים למדתי למצוא בו כבית שני, אלא מה יאמרו הרופאים. הפגישה העתידית הזו מעוררת בתוכי זיכרונות אפלוליים, לא רצויים, שדחקתי אי שם באחד התאים של תת-המודע עמוס מעל ומעבר, אך עם זאת לא גרועים עד כדי כך.
   
   במהלך כל שנות חיי, התרגלתי לשמוע בפיהם של הרופאים שאין פיתרון לבעיה חשוך-מרפא, שלחו איתי מפרופסור אחד לפרופסור אחר, בלא תוצאות. אני עדיין רואה את עצמי יורדת בגרם המדרגות הרחבות של בית חולים תל השומר, פניי מושפלות בקרקע, דמעות שוטפות את לחיי החיוורות. מאוכזבת וקצת עצובה על משהו שכבר הכנתי את עצמי אליו, אין רפואה. בכל זאת, חשבתי שאולי… אולי בכל אופן משהו טוב יצא מהפגישות אילו.   
  
   לא ידעתי מה לעשות עם עצמי, עם אותה הבעיה שהציעו לי הרופאים לחיות אותה כמות שהיא. יד מנופחת ומכוערת, שכיום כפפת לחץ בצבע עור עוטפת אותה בחום ואהבה. יד שהפחידה את מי שמבט עיניו נפל עליה, כבר לא מותירה אותי נבוכה ובאי-מנוחה כמו חייה מוזרה שמסתובבת בכלוב שלה. כי למדתי, על כורחי, בטוב וברע, לקבל את היד שלי כפי שהיא, את מגבלותיה, את כיעורה ואת כל מה שהיא מציגה בשבילי.   
  
    כי זו היד שלי, חלק מגופי, חלק מנשמתי, חלק בלתי נפרד ממני. לחצתי את היד בידידות, ואיחלתי לה את הברוכה הבאה אל תוך עולמי.    
 
יעל בר שם
 

 

 

 

30 תגובות

  1. יעל, החולשה הפיזית של גופנו, או איבר אחד בתוכו, הופכת אותנו לטובים יותר ומלאי חמלה כלפי חולשות הזולת. זה לא מנחם את הגוף הכואב, אבל נותן מקום לראות בחסרון- יתרון,מעלה. ניחמתי אותך במשהו?

  2. אני מעריצה את הכנות והכוח שלך כאחת. ומאחלת שהכל יסתדר לטוב. תרגישי טוב. אומי.

  3. סופרת ותירפיסטית. איזה שילוב מנצח.

  4. עזבי אותך מהיד ושימי לב לנשמה.קיבלת מלמעלה מתנה אחרת .

    • אביטל, כבר מהתגובה הראשונה שלך בבלוג הלפני האחרון הבנתי שקלטת אותי. הנשמה של שתינו יודעות על מה אנחנו מדברות. הקב"ה נותן את הכוח להתמודד בכל המצבים, גם עם הכאבים שלי שהם כרגע חלק בלתי נפרד מחיי. וכפי שאמרת לי בפוסט הקודם, תבוא הישוע, יום אחד, מאיזשהו מקום ולו לא ציפינו כלל.

  5. למרות שלא ראיתי אותה, היד שלך הכי יפה בעולם, וכך תתייחסי אליה כעוד דרך
    למרפא.

    • איציק היקר. תודה רבה, זה מאוד מעודד ויפה. אהבתי "היא הכי יפה בעולם". צחקתי. אתה כזה מצחיק.

  6. מרדכי גלדמן

    אחד מידי הכי טובים הוא צייר שאני אוהב במיוחד – פסח סלבוסקי. לפסח קטעו
    כתף בהיותו בן 16 בגלל סרטן עצמות. הוא מפליא לעשות ביד אחת. לעתים אני חושב שגם אם היו לי 4 ידיים לא הייתי מצליח ליצור לציוריי קונסטרוקציות- מסגרת מורכבות ומקוריות מעין אלה שהוא יוצר דרך קבע. הוא אוהב להזכיר שבעצם מציירים ביד אחת.

    • תודה רבה מרדכי הדוגמא שהבאת מאוד מעודדת ונגעה לליבי. נזכרתי עכשיו, אחרי שקראתי את דברייך, שראיתי אנשים שמסוגלים לצייר בכפות רגליהם אחרי שקטעו את שני הידיים שלהם.
      אין גבול לאומנות.

  7. יעל יקרה, הרגישות והכנות שלך מדהימות אותי בכל פעם מחדש. אני מקווה שתרגישי טוב במהרה.

    • תודה רבה אליענה היקרה שלי על המילים היפות ועל העידוד שלך. נוגע לליבי.

      • יעלי יקרה,
        אני מושיטה לך יד ומחזקת את שתי ידייך. את מושיטה ידיים לחיים באופן שמעורר בי התפעלות על האומץ והגבורה שלך. אני מתפללת שהכוחות שלך ימשיכו כך, בתום ובאמונה.

        • תודה רבה מיכלי. ללא האמונה שלי בהקב"ה סביר להניח שאני לא הייתי כותבת על מה שעובר עלי בתקופה האחרונה.
          צץ לי רעיון פתאום לפוסט הבא שלי. הכול יהיה טוב ובסדר.

  8. היי יעל, אני חושבת שאת מאוד אמיצה. גם שאת כותבת פה וחושפת את עצמך וגם בגלל שלמרות הכל את לא מוכנה לקבל ש"ככה זה וצריך להתמודד עם זה". רואים שיש בך רוח לחימה בוערת ואני מאוד מאוד מקווה שעם התקדמות המדע, ימצאו תרופה למטרד שלך. תרגישי טוב.

  9. היי יעל
    מה שלומך היום, כמה את חכמה שמצאת לך חברות כמונו, התפקיד שלנו כמו מקהלה יונית להזכיר מה שאת יודעת, שאת מיוחדת, , שאת יחידה במינך, ובטוח שמשהו טוב יקרה…
    כי ככה יש ניסים בעולם
    אני מצטרפת, הערב לשיר לך בקולי הצרוד, בקולי האנרגטי, משהו טוב חל
    חייב לקרה…
    כי המשהו הזה הוא שלך, הוא בדרך…
    שימרי על עצמך
    להתראות באהבה טובה

    • טובה מתוקה, התרגשתי מתגובתך, על המילים היפות, העידוד ועל שירתך כדי שארגיש טוב יותר.
      עם איחולים כמו שלך, חמודה, לא רק אני ארגיש טוב יותר אלא גם עם ישראל.
      תודה רבה, תודה על הכול.
      דרך הגב יעל ישראל היא זו שביקשה ממני להצטרף לבלוגיה. ואני מודה לה מקרב לב בזכותה זכיתי לתמיכה של כול הנשמות הטובות בבלוג.

  10. תודה יקירתי: על לבך הגדול, על עוצמתך, על רכותך, על תבונתך, על שאת משתפת אותנו.

    וכמה הטקסטים האלה שאת כותבת על המחלה הם יפים ונוגעים ומרגשים ומכילים.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ליעל בר שם