בננות - בלוגים / / עד שיום אחד…
החיים בצמד...
  • יעל בר שם

    ברוכים הבאים לתוך העולם הצנוע שלי נולדתי בשנת 1969 בעיר ליון בדרום צרפת קרוב-רחוק לרכס האלפים. בשנת1981 עלינו ארצה, הוריי, האחים שלי, אני והמלפורמציה הוסקולארית שלי. בין אישפוז לאישפוז בביתי החולים זכיתי להוציא תעודת בגרות, תעודת הנדסאית בנין, ואפילו לשרת את מלוא השנתיים בצבא. עבדתי כהנדסאית בנין בתוך הבוץ, הבטון והטיח במהלך עשר שנים עד שיום אחד נפרדנו בלחיצת יד חמה. הבעיה הרפואית שלי החריפה. סבלתי מכאבים קשים מנשוא.   זה כבר שלוש שנים שאני שוהה בפריז בתקווה למציאת פיתרון למחלה חשוך-מרפא שממנה אני סובלת מאז אני קטנה. הכתיבה היא כל חיי. בזכותה אני נושמת, מתקיימת וזאת מאז למדתי קרוא וכתוב. לפני חמש שנים הגשמתי חלום מתוק הוצאתי את הספר הראשון שלי ''''''''''''''''הקמיע'''''''''''''''' - שמספר בגוף שלישי על חלק לא קטן מחיי.  כיום אני ממשיכה לכתוב בקצב איטי יותר. בזכות ניסיון חיי אני מסייעת לאחרים כתרפיסטית, ומיכוון שקיבלתי חופשי-חודשי בכל בתי החולים של פריז אולי יום אחד אכתוב סיפור מעניין על כל הרופאים. נשואה טריה. מתגוררת בז'נבה בה נדבקתי בוירוס עופות המים ובשיט. את מרבית הזמן אני משוטטת בנמל לאכיל את הברבורים, הברווזים והשחפים. פעמים בחודש אני נוסעת לפריז לארבעה ימים כל פעם, לטפל בפצינטים שלי ולבדיקות רפואיות. מתגעגעת לארץ, למשפחתי, ולחבריי משכבר הימים. אך מכיוון שהחיים קצרים ועוברים מהר, אני לוקחת את כל מה שהם מעניקים לי בסבר פנים יפות ובאהבה.  yael rozen-bar shem

עד שיום אחד…

 

  עד שיום אחד…
  קרה את אשר היה אמור לקרות,
      הגורל סיבב את ההגה של חיי אל מחוץ לחומות השגרה.
   הרגע המכריע צץ לו בתוכי, תפס עלי שליטה מלאה והכריח אותי לנטוש את המסגרת החמה והביטחונית של שבלונת חיי כדי לצעוד אל הלא-נודע, אל ארץ אחרת למצוא מעט מנוחה. אני החיילת של גורלי, מצדיעה לכל מה שמחליט למעני מבלי לנסות להבין למה זה קורה לי. כי עם זה נולדתי ועם זה אחייה.

  לפעמים אני מנסה להיזכר, איזו מחשבה חלפה בראשי ברגע ובו יד ימיני פסקה לתפקד?  
 כשאני מביטה לאחור מגיל תשע ועד היום, אינני יכולה אלא להודות שהמלפורמציה הוסקולארית, עיוות כלי-הדם, התדרדרה קצת בכל שנה עד לשיתוק מסוימת. ידעתי שחובתי להמשיך לחיות, להתקדם הלאה, אך עוצמת הכאב שתפסה פיקוד בכל רמ"ח איברי הניאה אותי מלזוז. חשתי רע. חשתי את גופי רוטט אולי גם מפחד, ואת מוחי נשחקת אט-אט. עד היום, בהתקפים נוראים, אני מרגישה כחייה-מתה. מתהלכת לי בלילות ולקראת הבוקר נרדמת מתשישות ומכמות הכדורים שטרפתי. 

   זאת רופאת נגד כאבים בעזרת המחטים הסינים וטיפול תרופתי שתרמה רבות לשיפור הלך-רוחי. למדתי מחדש לראות בעיניים משמחות את יופיים של החיים, להעביר את התפקיד של יד ימין ליד שמאל, ליהנות ולטייל. אך לא היה בכוחי להשלים עם המציאות הקיימת להיות משותקת, כי אז בהתחלה חשבתי, לפני חמש שנים, לפני שהכול התחיל, שאחרי מנוחה של כמה ימים אוכל להמשיך לחיות כרגיל.
      עד שיום אחד…
   אחרי ארבע שנים די מתוסכלות, אחרי שהבנתי שכל ניסיונותיי לסירוב עולים על שרטון, שזהו זה אני מכריזה על הפסקת אש. אינני קונה יותר קופסאות שימורים או צנצנות שאינני מסוגלת לפתוח. אינני מחפשת יותר דרכים משונות להעניש את עצמי. למרות שהשיתוק תפס אותי לא מוכנה, החלטתי שמהיום והילך אאמץ אותו לחיקי ואהפוך אותו לחלק בלתי נפרד מחיי היום-יום שלי.

 עוטפים אותי רופאים נחמדים ומקצוענים, שרואים בהתפתחות של המלפורמציה שלי עניין רב. במהרה נהפכתי לנושא מסקרן של הרפואה. אחרי שלושים שנה, התגלה לנו במפתיעה שהמלפורמציה הספציפית שלי די מורכבת ונדירה. הסתבר שהם שמעו על הנושא של מלפורמציה מנוגדת לכל מלפורמציה שהאחרים במצב שלי סובלים. אחרי החגים אבצע עוד כמה בדיקות מתקדמות – ואז יוחלט על ניתוח אחד או שניים לשיפור המצב ולהפחתת הכאבים העזים, ששינויי מזג האוויר בפריז לא תורמים לשיפורם.
      עד שיום אחד…
      קרה לי את אשר היה אמור לקרות,
      כנפיהם הגמלוניים של החיים החדשים הקבילו את פני בברכה. 

יעל בר שם   

 

 

6 תגובות

  1. את נישמעת אשה אמיצה וחכמה.תודה

  2. את נהדרת יעל, אני שמחה שהכרנו.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ליעל בר שם