בננות - בלוגים / / גוויות של מטריות
חייבת ללדת סיפורים
  • נטלי שוחט

    ילידת 1967, נשואה באושר + 2; גרה במתן. ארכיונאית, מידענית ועורכת לשון; עובדת בשרות המדינה, עורכת וכותבת לעת מצוא (המותג שלי הוא "ערוך ומוכן"). הוצאתי עד כה לאור שני ספרי ילדים מתוקים : " מסיבה בעיר העיגולים" (הוצאת סער) ו"בלבולי חיות"(הוצאת רימונים), ואני שוקדת עתה על קובץ סיפורים למבוגרים ועל ספר לבנות הנעורים. מתעניינת בהמון נושאים, קוראת המון, בעלת רקע נרחב בתחום המיסטיקה וההילינג וגם , להבדיל, בנושאי השקעות באינטרנט; קלרניטנית לשעבר. אני אישה שהחיים זמנו לה הרבה אתגרים לא קלים, אבל האופטימיות והתמימות שלי (כך אומרים) עוזרים לי להתגבר ולצמוח, ועל כך אספר מדי פעם בבלוג החדש שלי.

גוויות של מטריות

גוויות של מטריות

אוי, הישראלים…

בהתחלה כולם מבסוטים: "הנה גשם הגיע סוף סוף, התפילות נענו כפל כפליים, הכנרת מתמלאת, איזה ירוק מסביב, ממש חוצלארץ…"; אחרי יום- יומיים של גשם המלווה ברוחות, בברקים ורעמים, כשבחוץ "חָרְב וּדָארְב"*, כבר מתחילים לשמוע מסביב טרוניה מהוססת:     "אוי, כמה קר, הגשם רטוב (ברור, אלא מה, … יבש?). מישהו אפילו שאל אותי אם איזה צ'ק ששלח לי בדואר הגיע "למרות מזג האוויר", ואני עניתי בבדיחותה שכולי תקווה שהוא יגיע יבש…(אפשר לחשוב שהצ'ק נשלח עם יונת דואר).

בימים האחרונים כבר התחלתי לשמוע טענות כעוסות של ממש:   כלפי איתני הטבע, בורא עולם, השמיים ובכלל ש:"הגיעו מים עד נפש", ש"אני כבר מיציתי את החורף הזה!!", ש"מה זה פה, סיביר?", ועוד כהנה וכהנה אמרות של חוסר שביעות רצון מהמצב הרטוב-גשום-בוצי הזה.

השיא היה שמישהו ממכריי בעבודה נכנס מלב הסערה אל המשרד היבש, ובעודו מנער עצמו ואת מעילו מטיפות הגשם, הביא אותה ביציאה ציורית והזויה לחלוטין: "בחיים שלי לא נתקלתי בכל כך הרבה גוויות של מטריות". וואלה, צודק! גם אני נתקלתי בימים האחרונים בשרידי מטריות, בשבריהן ובחלקיהן תקועים בפוזות מעוררות פלצות וגרוטסקיות על גדרות, בתוך שיחים או "שתולים" באדמה כפטריות מוזרות. האמת, יש בדימוי הזה משהו עצוב, לא?

ערבית: מלחמה*

 

 מתוך:

http://www.news1.co.il/Archive/003-D-68952-00.html

 

ואני?

אני כפטרייה ביער שהחורף רק מעיר אותה מתרדמתה. אני פורחת בחורף. מאושרת, מאוששת, מזנקת לבוקר הקר בתודה. האוויר הצונן הפורץ לראות ממלא אותי עזוז ושמחה; עוד רגע ואפרוץ בריקוד הגשם, עם או בלי מטרייה. העור נראה טוב; הבריאות בסיידר, תודה לאל; אין הזעות של גיל המעבר ומרעין בישין כגון דה שאני סובלת מהם בקיץ; אפשר ללבוש בגדים נוחים ולהתקלף כבצל כשחמים ונעים. מה רע?

הכול טוב… אלא אם כן אתה נתקע באיזו שלולית ענק או על גג בית, כשיחידת החילוץ/מכבי אש/ המשטרה/הג"א באים עליך לחלצך. אבל זה כבר נושא לפוסט אחר…

אז למי שנהנה מהפוזה החורפית, וגם למי שלא

מאחלת חורף חמים ונעים,

וכמו שאומרים ביידיש: א- גֶזִינְטֶע וינְטֶר*

שלכם, נטלי

 

 

*חורף בריא

 

7 תגובות

  1. פוסט מקסים וכתוב יפה אני במעצר בית בגין דלקת עיניים כותבת מבעד לדמעות…
    חורף נעים לך נטלי ובפייס אצרף לך את שיר אשיר בגשם

  2. כאוהבת חורף, אני יודעת על מה את מדברת… כבר מזמן הפסקתי ללכת עם מטריות…

  3. פוסט חמוד. אף אני מאוהבי החורף, למרות שאני סובלת מהקור אך לצערי פי אלך יותר מהחום, בעיקר בגלל עיניי שרגישות מאד לשמש, ואז הרגישות גורמת לתשישות איומה, הקור מאפשר לי לצאת אליו. אבל גם בכלל.

    גשמי ברכה. צר לי לא ראיתי שלג. אבי זכה לראות שלג בת"א שהיה ילד. מה איתנו?

    שיהיה אפילו יותר.

    חודש טוב ושבת שלום.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל