בננות - בלוגים / / פתרון אנושי לבעיית ילדי העובדים הזרים ברוח ישראל סבא
כשאני לעצמי
  • שמעון ריקלין

    יליד ירושלים, למדתי ערבית, פסיכולוגיה, בימוי תיאטרון וצרפתית. כתבתי תסכיתי רדיו למבוגרים ולילדים, מחזות לילדים, תסריטים עד שנחַתִּי בפרוזה. פירסמתי ספר נובלות 'תום הילדות' בהוצאת חרגול, רומן 'צפון פרוע' בהוצאת חרגול-עם-עובד וספר ילדים 'שירה של הים' בהוצאת עם עובד. כיום אני עורך בהוצאת ספרים גדולה. נשוי לתמר.

פתרון אנושי לבעיית ילדי העובדים הזרים ברוח ישראל סבא

פתרון אנושי לבעיית ילדי העובדים הזרים ברוח ישראל סבא
 
שנת הלימודים מתקרבת לסיומה, ושוב יעלה על הפרק גירושם של ילדי העובדים הזרים. אין בדעתי לגנות את שאיפתו של שר הפנים על רצונו לסלק מן הארץ ילדי העובדים הזרים ואת הוריהם בתואנה שהדבר אכזרי. אין בדעתי להזהיר את שר הפנים, שהגירוש יעמיד אותנו בשורה אחת עם… מה פתאום אותנו? הוא יעמיד את העובדים הזרים ואת נשותיהם ואת ילדיהם בטור אחד, היישר למטוס. 
גם להזהיר מפני "מה יגידו בגויים" לא אזהיר.
מפני כל אלה מזהירים כותבי מאמרים ופרשנים, ובסך הכול הם עושים את עבודתם נאמנה.
 
ברצוני להציע לשר הפנים פתרון פשוט, יפה ואנושי, רחום וחנון ברוח ישראל סבא.
לשם כך נגדיר את הבעיה:
העובדים הזרים הם זרים. יותר מזה: הם גויים.
הם גוזלים מקומות עבודה של יהודים טובים.
אנו מחויבים לממן את חינוכם של ילדיהם הגויים (עקב חתימתנו הטפשית על אמנות בינלאומיות).
פרט נוסף, איש אינו רוצה לעבוד באותן עבודות שהזרים הגויים מוכנים לעשות.
 
כאן בא הפתרון: יחידת עוז ונציגות של הרבנות הראשית (גם נציגות של הרב עובדיה ושל הרב אלישיב תתקבל בברכה) שתכלול רבנים, מוהלים ובלניות, יסתערו על העובדים הזרים ועל בניהם, ימולו אותם מילה יהודית כשרה, ויעשו את כל הדרוש לגיור חפוז לחומרה. הנשים והילדות תושלכנה בזו אחר זו אל המקווה, תטוהרנה ותצווינה להתחייב לשמור דיני נידה ומטבח כשר. מרגע זה מי שהיו עובדים זרים הם עובדים יהודים, וילדיהם הם ילדים יהודים (שכן אימהותיהם יהודיות). וכך שום גוי לא יגזול מקום עבודה מיהודי.
ויש גם סוכריה קטנה לאלי ישי: הילדים ילמדו בבית ספר של "אל המעיין" (שהרי ל"בית יעקב" האשכנזי לא יקבלו אותם) שיתוקצב על ידי משרד החינוך, משרד הדתות והמשרד לקליטת עלייה.
בהשראת הגבעונים בספר יהושע (בטוח שהשר חשב על זה אבל התבייש לומר שזה רעיון שלו) יחויבו המתגיירים החדשים להיות חוטבי עצים, או  קוטפי עגבניות ופלפלים, ושואבי מים, שכן במצב המים של היום באמת נצטרך מישהו שישאב לנו את מעט המים שייוותרו.
אני ער לכך שחלק מהעובדים הגויים לשעבר יהיו קשי עורף וירצו להחזיק בגוֹיוּתם, שיסרבו לחיתוך עורלתם ובעיקר יסרבו שילדיהם ילמדו ב"אל המעיין". מאלה אין שר הפנים צריך לחשוש: הם ינוסו מכאן כל עוד נפשם בם, ויבקשו מקלט מדיני (על רקע רדיפות דת) בשוודיה האנטישמית.

12 תגובות

  1. הם כבר יהודים. אני מאוד שמחה שהעלית את הנושא הזה. מפני שבפורים הייתי בעדלאידע של עובדי הזרים בבית הספר ביאליק רוגוזין שברחוב העליה. זה היה קרנבל משמח כל כך ורקדתי עם בתי בכל הרחובות וכל הילדים היו מחופשים באופן מופתי והלכו בקבוצות גדולות וצבעוניות ושרו "חג פורים חג פורים חג גדול ליהודים!!!!!"
    השמחה הייתה אדירה.

    • חגית גרוסמן

      התגובה הקודמת היא שלי. ושוב תודה שהעלית את הנושא הזה מפני שהילדים האלה שייכים לפה. הם חיים כאן בצניעות מדהימה וחוגגים את חגי ישראל ומדברים עברית. גרושם משמעו תלישתם מתרבותם היחידה.

      • הבעיה היא שלו זה היה תלוי בקובעי הגורלות כאן, לא בטוח שלא היו מגרשים גם אותי ואותך.

  2. אני נגד גירוש אך בעד פיזור.
    תחנה מרכזית הישנה הפכה למקום מפחיד מאד.

    ולמה אנשים מסכנים שמתגוררים שם חייבים לחיות בפחד.
    הייתה גם הפגנה שלהם בנושא.
    אשמח אם רמת- אביב ג', רמת- השרון ותושבי צפון העיר ומרכזה יאמצו עובדים זרים.
    ישכירו להם דיור מוזל. יקבלו אותם אל בתי ספר טובים יותר. לא די בהעסקה ובהפיכתם למשרתים. תנו להם מקום בניכם!
    בקיצור שירימו כפפה.
    אבל דיבורים לחוד ומעשים לחוד.

    • צודקת אביטל.

    • נראה לי שזה מתחיל בתחושת הביטחון שתהיה להם מפני גירוש, עושק וניצול של מעסיקים.
      אני לא חושב שצריך לאמץ אותם, צריך לתת להם את האפשרות לבנות את חייהם, לתת להם אפשרות לבחור.

  3. ישראל סבתא

    את ההצעה המעולה שלך צריך גם להפיץ בקרב מדינות מפגרות כמו הולנד, בלגיה ופינלנד. גם שם הם ברשעות לב רבה, מגרשים כל מיני טיפוסים נעדרי דרכון מקומי, הם קוראים לזה "עובד לא חוקי". יתרה מכך, הם גם מאד מקשים על קבלת הדרכון הזה. ואפילו אם תתחתן ותרצה לעשות איחוד משפחות עם אישתך שהיא אזרחית, הם לא ייתנו לך, ואפילו בית הדין המדיאוולי שלהם קבע שלכל מדינה יש הרשות להגביל את ההגירה אליה. ראית דבר שכזה?

    • סבתא יקרה,
      אני שמח שאת רוצה להיות ככל הגויים במקום אור לגויים. לו רצית היית יכולה להביא דוגמאות משוויץ ומצרפת דווקא. בתיהן מוענקים לילדי העובדים הזרים והפליטים חינוך. אבל למה רק כשנוח לנו אנחנו מצטטים חוקים ש מדינות אחרות? למה אמנות בינלאומיות שאנחנו חתומים עיהן לא מחייבות אותנו? תחליטי, סבתא'לה, באיזה צד של המשוואה את רוצה להיות.
      איש אינו אומר שחייבים לתת לעובדים אזרחות או אפילו מעמד של תושבי קבע, אבל אי אפשר להביא עובדים אחרי שהם משלמים הון תועפות כדי להגיע הנה, ולמחרת להגיד להם עופו מפה ולהפוך אותם לשב"חים. אי אפשר להגיד להם תהיו פה אבל שלא תעזו להביא ילדים לעולם.
      אפשר, עד כמה שהדבר יישמע מוזר, לנהוג בצורה אנושית ומסודרת (אפילו שהיא לא נהוגה בהולנד פינלנד ובלגיה שגם בתקופת מלחמת העולם השנייה לא נהגו בעדינות יתרה ביהודים האזרחים שלהן), אפשר שכל עוד הילדים כאן ידאגו להם לחינוך מסודר ולתנאי מחיה נורמליים. ובעיקר, לא להניח להם לחיות בפחד.
      ואפשר כמובן לגייר אותם.

  4. תַּלְמָה פרויד

    את אלה מגרשים, אבל כל מיני מאפיונרים, פושעים, זונות, אנשי פשע מאורגן ושאר ליסטים באים הנה בגאון בחסות חוק השבות, כי הסבתא של האמא של אבא שלהם הייתה יהודייה, או כך הם טוענים. בעיניי, שיבוא מי שראוי – יהודי או לא.

    • אנחנו הישראלים כולנו אנשים טובים עד מאוד, ולכן, כדי למלא אחר משאלתו של ביאליק שתהיה זונה יהודי וגנב יהודי אנחנו מביאים מחו"ל.

  5. מעניין שגם אבא שלי חשב על הרעיון הזה, הוא בשיא הרצינות ונראה שגם אתה די רציני. רעיון מעולה! גם אם נסחת זאת בהומור.

    • עלי להודות שהמחשבה שלי היתה סאטירית מלכתחילה, אבל אם נמשיך את מחשבתה של תלמה, באמת מוטב שאנשים שכל כוונתם לחיות, והם די שמחים על שאפשר לעשות זאת במקום כזה, יוכלו להישאר כאן, ואפשר לוותר על בעלי המקצועות שהיא הזכירה, שמישהו העלה רעיון לתת להם זכות בחירה כאן.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשמעון ריקלין