בננות - בלוגים / / שנת שלום, אחווה ואהבה
יעל ישראל עושה אהבה
  • יעל ישראל

    סופרת, עורכת ספרים, מבקרת ספרות וקולנוע, מנחת סדנאות כתיבה, מייסדת ומנהלת את "בננות בלוגס". זוכת פרס אס"י של איגוד סופרי ישראל לשנת 2009 על הרומן "אני ואימא בבית המשוגעות"

שנת שלום, אחווה ואהבה

 

לכבוד החג, אני מעלה פוסט ישן מלפני שלוש שנים מ"רשימות", כי הוא תמיד מזכיר לי שאפשר לחיות בדו קיום עם כולם.

הרומן שלי עם שלמה
לפני שבוע עבר לגור אצלי גמל שלמה. הוא נכנס בלילה בחשש, עופף בעדינות ממקום למקום בעזרת כנפיו הדקיקות, מצא מקום גבוה על

הקיר ובדק אם נעים לו לשבת שם, ונדמה לי שכבר התכונן למנוחת לילה. עד שחתוליי תאבי הדם, עבדה ומוטל, גילו את נוכחותו הירקרקת, והתיישבו למארב צמוד. 

בדרך כלל, החבר'ה לא זזים מהקורבן עד שיש וידוא הריגה, אבל הפעם שלמה הקשה עליהם את מלאכת הציד, מפני שהחל לעופף בהיסטריה מצד לצד. באיזשהו שלב הוא נחת באזור אסטרטגי רע מאוד מבחינתו, קרוב למלתעותיו של מוטל, הג'ינגי האימתני שלי, אז כדי להרחיקו מהמפגע ניסיתי להניס אותו משם בעזרת מקל של מטאטא. נראה שפגעתי בו יותר משהועלתי. 

נראה שגמלי הירוק נפגע קצת ברגלו מן המקל, הביט בי בצער על סכלותי האנושית, ומייד העביר את רגלו האחורית קדימה, וליקק אותה עד שבוודאי החלימה מנזילת דם ירוק. כשסיים את מלאכת הריפוי, ניקה היטב את פיו באמצעות ידו הקדמית, ושב להביט בי במבט נוקב.

זה שבוע שהוא מחלים על הקיר. אולי כבר החליט לגור אצלי לצמיתות. כבר שמעתי על אנשים שמגדלים גמל שלמה בתור חיית מחמד, ובגלישה קטנה ברשת גיליתי שלא רק אני חושבת שהם אנושיים להפליא. 

כשאני ניגשת לגמלי שלי, הוא מייד מפנה אלי את ראשו ומתבונן בי היטב בעיניו הבולטות, ובאחד הימים הוא טייל על הקיר בסמוך לפגר של איזה זבוב ששכחתי לנקות, וכשראה אותו, רעד בכל גופו ומיהר להתעופף משם בבהלה. מסתבר שגם הוא שונא בתי קברות. 

אחר כך הוא עבר לגור סמוך למשקוף של המרפסת, אז כדי לעזור לו להסוות את עצמו מפני חתוליי המעוצבנים, אני מדביקה שם מדי יום עלה חסה, זר פטרוזיליה, או אגודה של עשבים אחרים, ממש מדביקה עם מסקינג טייפ, הכול כדי לתת לו להרגיש כמו בבית. 

וגמלי באמת נהנה מההסוואה ומשתעשע לו בעלים. כשהם מתייבשים, אני רצה להדביק שם צרור עלים חדשים ולחים, כדי שיהיה לגמלי גם משהו קר לשתות. מדי פעם אני מבחינה באיזה חרק שנקלע לסביבתו, וגמלי אורב לו, בדיוק כמו עבדה ומוטל, ציידי הפרוותיים, שנאלצו לחלק השבוע את אהבתי עם יצור כה נחות ונקלה בעיניהם. 

ויש גם בונוס לדו-קיום המוזר והמופלא הזו בינו לביני: מראשית אפריל אני נעקצת כמו מטורפת מעדרי יתושים, אבל מאז ששלמה בבית אין יותר יתושים, הוא טורף את כולם, עד כי התחלתי לחשוב שנמלאה תפילתי, ושלמה נשלח אליי משמיים כדי להצילני מהעינוי הזה.

אתמול שלמה עזב. אני מרגישה כאילו בני התגייס לצבא. מישהו יכול להשאיל לי שלמה חדש? 
 
                                            ***

אז שתהיה שנה טובה ונהדרת לכולם!!!

11 תגובות

  1. איריס קובליו

    וואו יעלה, איזה פוסט נהדר!!!
    כל כך מצחיק ושמח את כותבת. גמל שלמה זה יצור מרתק בעיני והכי מצחיק איך שהדבקת לו את החסה על המשקוף
    פוסט שבהחלט ממתיק את ראש השנה.

  2. את גדולה! שנה טובה ומתוקה ותודה לכל. אומי.

  3. את מקסימה! איזו זווית ראיה מענינת! והטקסט כתוב נפלא. למה שלא תכתבי ספר ילדים ,יעלה? שתהיה לך שנה נהדרת, שיהיה לך מה שמספיק

  4. עדנה גור אריה

    מקסים.
    שתהיה לכולנו שנה טובה.
    עדנה

  5. שנה של שמחה ויצירה לך, יעלה. שנה ירוקה, בלי יתושים משום סוג ומין 🙂

  6. מירי פליישר

    יעלת הדבש
    שנה נפלאה לך למי שנפשה פתוחה אל יצירי טבע ואדם גם יחד!

  7. שנה שלמה טובה יעל 🙂
    שנה של נחת ושלווה

  8. חחח…
    מקסים. טוב שהבאת את שלמה מ"רשימות".
    שנה טובה ומאושרת, יעלה.

  9. פוסט מקסים. שנה טובה לך, יעל.

  10. הי יעל, אם את רוצה שממית אז חופשי, אצלי יש התנחלות ואני לא חיה בדו קיום מוצלח עם לטאות או גמלי שלמה, מקסימום הייתי מוסיפה לחתול וכלב גם גמל אבל בלי שלמה כבר מתחיל להיות צפוף. אז רק אסיים באיחולי שנה טובה ומרווחת ומעט יתושים וגמלי חדש בשבילך והמון כתיבה כאן בבלוגך ויצירה בכלל וחשוב חיוך, כל הזמן. כמו בתמונה שלך.
    סיגל.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל