בננות - בלוגים / / על "מכור" של מאט ריכטל – מוקדש לאמנון נבות
רן יגיל

על "מכור" של מאט ריכטל – מוקדש לאמנון נבות

אני יודע שאסור להעלות יותר מפוסט אחד ביום כי זה סותם את החלון ולא אעשה זאת שוב, אבל הפעם תרשו להקדיש את הרשימה השבועית שלי בפייפר קאט לאחד ממוריי ורבותיי בספרות:

אמנון נבות

http://www.nrg.co.il/online/47/ART2/068/020.html

84 תגובות

  1. תגיד,אתה עושה צחוק?

    נבות שוכב בבית חולים!

    עליך נאמר "הרצחת וגם ירשת"

    באמת,עם חברים כמוך מי צריך אוייבים

  2. —–Original Message—–
    From: ענת עינהר [mailto:shamsha@einhar.com]
    Sent: Wednesday, February 24, 2010 3:19 PM
    To: רן יגיל
    Subject: בקשר לאמנון

    היי רני
    מה שלומך.

    התבאסתי לראות את האאוטינג שעשיתם לאמנון בבננות. גם אני זיהיתי את רוב התגובות שלו וזיהיתי את הבוטות שלהן, אבל בניגוד לרוב הבננות לא זיהיתי בהן רוע או שאיפה להתנכלות, אלא צורת חשיבה שאינה מתיישבת עם הקונסנזוס הבנני. ומה כל כך נורא בזה? ומה אם הסווה את הזהות שלו? בננות מתוכנת ככה שכל מגיב יוכל להגיד את אשר על רוחו, והדלת פתוחה כך לכולם (ניתן בהחלט היה לתכנת את זה אחרת). וצריך להבין אחת ולתמיד – אדם שמגיב בשלילה ובעילום שם הוא לא "טרול". הדמוניזציה הזאת היא פרי של חוסר סובלנות קיצוני ולטעמי גם חוסר הבנה של המדיום.
    עצוב שאדם שאמר את אשר על דעתו, וניסה גם לנמק אותה ולהתווכח עליה, מודר עכשיו ומוקע לדיראון עולם. וגם מושמץ. ואתה יודע היטב שלאמנון יש הרבה דברים מקוריים להגיד, ובזמנו, בהתנגחויות עם אילן ברקוביץ', נתת להם לזרום חופשי.
    אתה מכיר את אמנון אולי יותר טוב ממני, ויודע כמה חשוב לו להביע את דעתו וכמה זה בדמו. לא היה אפשר לדבר איתו בפרטיות ולרמוז לו שיוריד מינונים? ואם זה אכן נעשה, בשביל מה היה צריך להוסיף על זה את ההוקעה הציבורית?
    זה מאכזב אותי גם כי אני יודעת שהוא מחזיק ממך חבר אמיתי, ובזמנו עצבן לא מעט מיושבי סוכר כשהצמיד אותם לקיר כדי לערוך לך תרומה לקניית אופנוע.
    חבל לי מאוד.

    ענת

    רני:
    ענת היזהרי מאוד. את מתפרצת לדלת פתוחה ואינך מדייקת. מי שעשה אאוטינג לאמנון נבות הוא נבות עצמו בתגובה אליי. וזוהי האמת ואין בלתה והיא כתובה בבלוג במו מקלדתו. אני מבקש ממך להתנצל ולא אפרסם את התגובה שלך בבננות. כפי שכבר אמרתי. לא יהיה דיון מתחת לשולחן, בפרט לא דיון טעותי ושקרי ואני מאוד כועס על הסילוף המכוער הזה. חבל. רני
    —–Original Message—–

    • לא יהיה יותר דיון מתחת לשולחן בעניין אמנון נבות. כל מייל שאקבל בעניין זה יפורסם בבננות. שימו לב למייל השקרי הזה.

      • רני, מה קורה לך? ענת עינהר חברה ואני חייבת לומר שהתאכזבתי מהתייחסותך כלפיה. היא כותבת את דעתה,
        זאת זכותה, ואף אני הייתי עדה לרצונו החברי של נבות בסוכר. אז מה שקרי פה? חוץ מזה, אם ענת כותבת לך מייל אישי אין לך זכות לפרסם אותו מבלי לקבל את רשותה. אני מקווה שעשית זאת.

        • ללי, אני לא אעבור אצלך סדרת חינוך. מה לעשות. עניין האופנוע הוא קשקוש. מעולם לא נאסף שקל בעניין זה ונבות לא קנה לי מעולם אופנוע. אז אנא ממך אל תתרפצי עלי במיני צדקנות, ואני שוב מתרה. בעניין נבות אין מיילים אישיים. הוא נרצה אאוטינג – יהיה לנו מעתה יופי של אאוטינג. רני.

          • רני, יש כאן עיוות של האמת. כסף נאסף בוודאות. מה נעשה אח"כ עם הכסף הזה, זאת שאלה שאין לי תשובה עליה ומן הראוי לברר.

          • אוי ואבוי, זה נשמע גרוע מאוד, אז איפה הכסף? אני לא קיבלתי ממנו לא אגורה שחוקה ולא אופנוע. ללי, זה נשמע לי רע לי. ובעניין האאוטינג, שימי לב איך ענת עינהר מסבבת את הדברים. הרי נבות בבלוגי חתם בשמו, עכשיו אנחנו עשינו לו אאוטינג? זה נשמע לך הגיוני השקר הזה?

          • רני, אולי הסכום שנאסף עדיין לא מספיק לאופנוע, אלא אם כן תסתפק באופנוע ישן…

          • ללי, איפה הכסף? כמה נאסף? ריבונו ש עולם על מה את מדברת? הייתה בדיחה כזאת שהסתובבה בחבר'ה ואריק א. סיפר לי עליה. רק אל תגידי לי שנתת למישהו כסף שלך כדי לקנות לי אופנוע. מה קורה פה? רני.

          • הנה עוד אנקדוטה לדורות הבאים.
            אין אופנוע רני. תסתפק בקטנוע שלך. גם אני לא הייתי מסרבת לקבל מהברנז'ה איזה ג'יפ אדום.

          • ללי, לו יכולתי הייתי קונה לך במתנה ג'יפ אדום ויפה, אבל האמת היא שאין לי כסף אפילו לתקן את הקטנוע הישן שנשברה לו מראה. כך או כך. לך בהחלט מתאים איזה ג'יפ אדום וחדיש! רני

          • רני יקירי, אל דאגה. כשאקבל פרס נובל, אוכל להרשות לעצמי גם את זה. ואקנה לך גם אופנוע חדש. מבטיחה.

          • ללי, הסיכוי שאת תקבלי פרס נובל על הקשקשת הנלעגת שאת כותבת הוא כמו הסיכוי שנבות יקבל פרס נובל לשלום.

          • ללי, האווטינג שאת עושה לעינת עינהר יותר גרוע מהאווטינג שעשה נבות לעצמו. עכשיו ברור שהביקורת שהיא קיבלה ממנו קשורה לזה שהיא חברה שלו ושהיא חברה שלך וחברה של. נו באמת. ובאמת מה זה היה השיר הטיפשי הזה שפירסמה? היא רוצה לשמוע מה אני חושב עליו באמת? שתפרסם אותו בבננות, נראה מה אמנון נבות יכתוב עליו. אפשר לענות לה שזה העולם הווירטואלי בדיוק. התנגדות לפירסום המייל הזה זה בדיוק "חוסר הבנה של המדיום" זה המדיום. .. לא? כולם יודעים עכשו דברים שאתה לא רוצה שידעו על כל מיני קשרים בחיים האמיתיים. שיוצאים במקרה

          • כשאמנון נבות כתב את הביקורת החיובית על ספרה של ענת עינהר "טורפים של קיץ" הוא לא הכיר אותה. הוא פשוט חשב שהספר שלה טוב מאוד, ולכן בחר לכתוב עליה. לא הייתי בונה את טיעוניי נגד אמנון נבות – ויש לי טענות קשות כלפי האיש דווקא בכל מה שקשור ליחסי אנוש -על הסובייקטיביזם שלו כמבקר. רני.

          • אבל זה וודאי מסביר את החיבה העצומה שהיא רוכשת לאיש ואת ההגנה המגעילה על הדיעות ה"מקוריות" שלו ואם אנחנו מדברים על אווטינג, אז זה אווטינג לצביעות שלה. ברור שאמנון נבות חסך ממנה את הביקורת על השיר שלה… לא?

          • כן, אני מסכים לקביעה הזאת. מי שלא חסך את שבטו מהשיר החלש של ענת עינהר הוא דווקא אני, ויש לכך עדויות בוויינט.

          • בדיוק שמתי לב לזה. מגיע לך כל הכבוד.

          • בולשיט.ישבתי בקפה סוכר לפני חצי שנה
            ושמעתי את נבות קורע לחתיכות סיפור שהביאה לו
            עינהר.היא היתה חיוורת ובהריון והוא התנהג כמו אינקוויזיטור.מחוץ לספרות נבות איש
            נעים ואירוני מאוד כלפי עצמו.אז מי שיש לו אומץ – שילך אל נבות וישמע מה בדיוק הוא שווה בתור סופר .לא שאני ממליץ! אבל הנחות הוא בטח לא עושה – זה בטוח

          • שלום מישהו,
            תגובה מטעם ענת עינהר? אולי עינהר בעצמה?….

          • אסתר עציוני

            זה לא נכון
            בלי קשר לסוגייה
            כשהוציאה את הספר הוא הכיר אותה

          • לאסתר עציוני

            היכרות עם נבות לא עוזרת.אין לו אלוהים ואין לו רחמים כשזה ספרות.הוא למד מקורצוויל והיום
            הוא יכול ללמד את קורצוויל

            ואני רועד כשאני נזכר מה כתב על ספר שלי
            לפני ארבע עשרה שנים

            שלא יהיו לאף אחד אשליות ואין חכם כבעל ניסיון

          • שקר וכזב. נבות הכיר גם הכיר את עינהר לפני פרסום הביקורת המזירה שלו שאין לה דבר עם המציאות – הספר לא רע אבל היא באמת לא כישרון מפחיד. הבולשוויזם של נבות מפחיד יותר.

        • ללי, די כבר. אז מה אם היא חברה? למה גם היא לא מפרסמת את התגובות שלה בשמה? מה הצדקנות הזאת? וגם היא יכולה לפתוח פה בלוג אם יש לה מה להגיד. נראה איך הייתה מגיבה אם החבר שלה נבות היה כותב את הביקורת הארסית שלו ואת האמת על הספר שלה ועל השיר המטומטם שפירסמה בווי נט

    • אמנון נבות עשה אאוטינג לעמצו.מי שרוצה לטעון משהו כנגד מישהו, יואיל נא ראשית לכול לבדוק ולדייק בעובדות.כל התעוד נמצא בפוסט, לא קשה לבדוק."כשהצמיד אותם לקיר"-אכן מתאים מאד ליצור הכוחני נבות כפי שהצטיר ונהג כאן.
      לגבי ענין הסובלנות, אנידוקא חושב שסובלנות-יתר מצד אנשי ונשות בננות, היא שאפשרה את המשך האלימות של נבות.אך הוא הגדיש את הסאה. לא מדובר בדעות, לזה יש הרבה סובלנות. מדובר ברוע ובפגיעה באנשים, מגיע רגע שצריך לצעוק: די!

    • רני,
      מה זה – עינהר מחזיקה אותך בת ערובה – יעני לא יפה מה שעשית כי נבות עשה לך התרמה לקניית אופנוע???
      אתם שם בסוכר בענייני ספרות או מאסחרה? חוץ מזה – היה כל כך ברור שנבות מכיר את עינהר כשהוא כתב עליה את הביקורת המופרכת שלו על הספר שלה שזה היה מצחיק – כי ככה מתנהלת הספרות שלנו – לקק לי ואלקק לך ואם אין לי מה ללקק אין דבר – העיקר שנבות קיבל את רוחב היריעה שהוא רצה.
      ממש מגעיל הכל. מוציא את החשק לקרוא ספרים.

  3. חלפה שעה. התקשרתי לאמנון נבות. הוא לא עונה. צר לי. בשלב זה לא אנסה שוב כדי לא להטרידו חלילה. אני מדווח כאן על כל פעולה שאני עושה בעניין.

  4. בשבוע הבא ב-8 במרץ יחול יום האישה הבינלאומי. הזמן של כולנו לעשות עם עצמנו קצת חשבון נפש ולשקול את דברינו לזולת. רני.

  5. דַּאֲגוֹתֶיהָ שֶׁל אֵם מְסוּרָה

    כִּמְכִירַת מַשְׁקָאוֹת אֲסוּרָה

    עוֹבְרוֹת תַּחַת שֻׁלְחָן

    אֶל סַכִּין הַפּוֹתְחָן

    שֶׁתִּקְלוֹף סְלִיל דִּמְעָה לִקְעָרָה

    ———————
    פשוט אין מילים…

    • וואלה, באמת חרזנית

    • טרוליהו טרולי

      לאן יוליך את חרפתו
      הנבגד
      נשאר לבד
      מול הקיר
      קולו סרוט
      עיניו קמות
      כפות ידיו מזיעות,מזיעות
      צופרי האמבולנס לידו השתתקו
      משתין בקיר מרחרח את כפו
      המוניטור
      המוניטור
      מאותת מעל ראשו
      בחדר המיון
      ועכשיו רופא בלבן מתקרב
      כפות חשמל מחזיק בידו.
      הסלולרי מצלמל
      לשווא
      לשווא
      ולחברי בננות שמחה וצהלה
      ט.ט. טרול הבלוגייה

      • מעניין מאוד
        מכור.
        למה הכוונה? מי מכר את המכור?

        • זה אני אמנון, זה אני. תכף הרי יבוא גם הסיפור מהתנ"ך על נבות היזרעאלי ואחאב ואליהו הנביא בדמות גיורא לשם. וכו' וכו' וכו'. הלו, זה רני. עליי לא תעבוד, אמנון.

  6. די כבר עם זה. יאללה. תחזרו לעניינים. מספיק עם האינטריגות והליכלוכים. לכו לכתוב משהו במקום להתבחבש עם מבקר זקן ומישהי שלא פירסמה כלום חוץ מתרגומים לשירים של אחרים

  7. אני קורא את הפרשיה ואיני מבין אותה. יותר מדי גזרי-רמזים, רמצי-גזרים ופחות מדי אינפורמציה ברורה מה בדיוק עולל מר נבות החביב?
    אני רוצה להיות צד בעניין, אבל כרגע איני מבין מה בדיוק קרה.

  8. הייתי בערב של חנה טואג ומאוד נהניתי. כעת אני בא ורואה שהבלוג כמרקחה. מה קורה בבית החולים בטוסקנה? התחלפה כבר המשמרת או שכולם משוררים וסופרים מן האייטיז עומדים ליד המוניטורים וממלמלים התחכמויות. וצ'יקי כאן. ברוך בואך. אורח בבלוגייתנו. רני.

  9. למה ההיכרות עם נבות צריכה לעזור כדי שהוא יכתוב על מישהו משהו טוב. הבעיה עם נבות אינה קשורה לספרות. הבעיה עם נבות היא שהוא מתחפר בבלוגים של אנשים אחרים, עולב בהם באופן סקסיסטי ושוביניסטי ללא רחם ובשלב מסוים גם בלי הומור. אצלי בבלוג למשל הוא התחפש לחוה זמירי. טוב, נגיד, נחמד שתי תגובות, שלוש תגובות שש עשרה תגובות. לבסוף ביקשתי שיפסיק הדבר כי אמחק תגובות מן הסוג הזה. הפסיק קצת ואז באופן די אינפנטילי, כמו ילד מרדן, דחף עוד תגובה. זה יעלה על הדעת? מה קרה לו? כנראה התבהם. רני.

    • נבות וחוה זמירי? נדמה שטעיתם
      עברו שוב על העניין כהשתלשלותו וראו איך החל ומתי ואולי תעלו בחכה שם אחר שלא הצליח לסכור את שטף תגובותיו 

      • לא. לא טעינו. אנחנו זוכרים היטב את הפרשה. חוה זמירי, שחר-מריו ואמנון נבות. כשחוה הגיבה בגסות מכוערת מאוד לשחר-מריו הנהדר, והחגיגה החלה. פתאום אני מוצא בפוסט שלא קשור בכלל לעניין, אצלי בבלוג, תגובות בשם חוה זמירי שכתב אמנון נבות ועוד אחת ועוד אחת ועוד אחת ולא נגמר. זה היית אתה נבות ולא אף אחד אחר. זה כנראה ייפסק. רני.

  10. זאת דרך הפעולה הנלוזה של אמנון נבות. הוא נכנס לפוסט שלא עוסק בו בכלל ומתחיל לשטוח עניינים שאינם קשורים לפוסט. מה לו ואריה סיון? יש לו חזקה על השיר היפה שכתב סיון? על פרס ישראל? זה כל כך שקוף. רץ לבלוג זה לבלוג זה, מנסה לארגן איזה פטיציה פתטית בשם איוז אמת ספרותית. אח שלי, אני כאן. אל תפחד, עוד לא נשכתי אף אחד. דבר איתי. רני.

  11. הנה התגובות של אמנון נבות בשם חוה. הוא מתחפש לחוה ומה הקשר בכלל לפוסט שכתבתי על הרלן קובן. זה נראה לכם הוגן?

    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=14815&blogID=171

    • הנה בבקשה שכולם יראו איזה חולה נפש כתב את התגובות בשם דר חוה זמירי.האם גברת ענת עינהר עדין חושבת שלא נהגנו בסובלנות מספקת כלפי אמנון נבות הרע והנאור? עכשו את מוזמנת להשמיע שוב אתדברך,

      • נהגנו, נהגנו ולא עוד. יש באמת גבול. גם אם ענת עינהר סבורה שזה חלק מהמדיה. מה שקורה בפוסט על קובן זו אלימות ברוטלית וזה צריך להיפסק. לא תהיה בריונות מילולית מן הסוג הזה. זה פשוט לא הוגן, אמנון. כל הקטע עם השבוע שתיקה הוא כל כך פתטי ומיושן. אין לך משהו קצת יותר מקורי באמתחתך? והבית חולים, נו באמת. זה אני, הלו, זה אני. אתה האיש שכתב את "גנסין, אופציה זנוחה מראש"? אני כאן ואני יודע שזה אתה. דבר. במקום לעשות העתק הדבק. רני.

      • לא עינת אבל רציתי להגיד רק

        שתומרקין בזמנו לא קיבל את הפרס על הרבה פחות התפרעות ממה שנחשפה כאן, "שלוש פנים לחוה" או "למתחזה לחוה") תודה רני שהעזת סוף סוף לפתוח את תיבת הפנדורה……

    • על סמך מה החלטת שזה אמנון נבות???
      כי זה נוח להחליט כך?
      הבנת הנקרא והבנת הסגנון יורו אחרת, לדעתי

  12. מירי פליישר

    רני
    נהניתי מהמאמר. בכיף.
    אגב רני לאחרונה אינך מראה סימן שקראת את תגובותי. לא שאתה חייב אבל זה די עיקבי. יש איזו סיבה מיוחדת?
    אני בכל אופן מעריכה אותך מאוד ככותב וכאדם ,וחושבת שאתה גיבור להתנהל כך בתוך מלחמה ולנסות לשמור על צלם אנוש.

    • מירי, סליחה אם לא ראיתי את תגובתייך. תודה רבה לך על התמיכה. אין שום דברים בגו, חלילה. רני.

  13. מה קורה עם הפטיציה. מתארגנת? רני

  14. אמנון, תשתדל לא לאיים עליי באופן כוחני ושוביניסטי באן-אר-ג'י. לא בבלוג של גל קוסטריצה ולא בבלוג על קרול. בשלב זה רק אכתוב לך שזה לא מוסיף לך דבר וחצי דבר וזה מיותר. נכון שהמדיה מאפשרת את זה וגם ענת עינהר ואני ממש נהייתי חרזן נהדר, מלבד זאת העובדה שהתגובות שם דומות קצת לתחפושת שלך של חוה זמירי בר קצת המדאיגה. שלך כתמיד, רני.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרן יגיל