בננות - בלוגים / / סיקור השקות – יפה לורנצי
כף האהבה
  • שוש ויג

    סופרת ומשוררת , מבקרת ספרות .  כותבת לאתרי תוכן באינטרנט ,אי-מגו, מחלקה ראשונה,  הפורטל לשיוויון ולצדק חברתי.  מנהלת האתר : ספרשת. פיוטית פרסומים: "דרך העיניים שלי" הוצאת אסטרולוג, רומאן , 2000 "חגיי ועונותיי" הוצאת אסטרולוג , רומאן , 2002 "תבואת השיגעון" הוצאת צור אות, שירים, 2006 "איפה את חיה " הוצאת צור אות שירים 2009   ספרשת

סיקור השקות – יפה לורנצי

 

 

                                                     יפה לורנצי    

סיקור לעיתון ערבי שירה :

בחודשים האחרונים התקיימו בעיר נתניה מספר אירועים ספרותיים. האירועים היו  לכבוד ספרים חדשים שנכתבו על-ידי יוצרים מקומיים שפרסמו בהוצאת "פיוטית" בניהולה של  שושנה ויג. לזכותה של שושנה יאמר שהיא מקדמת ויוזמת אירועים ספרותיים בעיר.

האירוע הראשון התקיים בספרייה העירונית המדיה-טק נתניה בנובמבר 2009. היה זה השקת ספר השירים "הד צעדיי" של יפה לורנצי. האירוע השני התקיים במסגרת אירועי יום ההולדת של העיר נתניה, באולם דורטמונד בהיכל התרבות נתניה בחודש פברואר 2010. בהשתתפות חיה בנצל ויפה לורנצי בשירה וחפציבה גולדנברג בפרוזה.

שני אירועי השקה הפיקה השבוע בתחילת חודש מאי 2010 העורכת והמוציאה לאור שושנה ויג באמצעות "פיוטית" הוצאה לאור שבבעלותה.

ביום שלישי 4 במאי הושק ספר השירים של אורית מרטון "להיות כלואה בגופי". דיירת במעון הנכים בנתניה. אורית נכה בשיתוק מוחין וכמעט עיוורת. היא בת קיבוץ גת שבדרום. ניתן לומר שהנפש הגדולה של אורית ניצחה את הגוף. הדיבור קשה עליה וקשה להבנה, אך המטפלת המסורה מזל עודי, מצליחה לכתוב מפיה את השירים הנובעים ממנה במילותיה שלה. שירים הנובעים מנשמתה, מכיסופיה ומגעגועיה. היא ישבה על כסא הגלגלים בקדמת הבמה, – באודיטוריום הספרייה המדיה- טק נתניה – מאושרת, מחוייכת ושלווה. למשמע הקראת שיריה מפי משוררות שבאו לכבד אותה ביום שמחתה. בין המופיעים הייתה גם סופרת הילדים והנוער זוהר אביב שקראה את סיפורה הנוגע ללב של אורית "חמישים חמישים" שפותח את קובץ השירים "להיות כלואה בגופי".

שושנה ויג העורכת ומפיקת ההשקה הנחתה ברב חן ורגישות. אילנה חן הזמרת הנעימה בשירתה. אחד השירים "הרגע ההוא"  של אורית, הולחן על ידי רינה שטדלר המוסיקולוגית, והושר בהופעת בכורה.

במעמד ההשקה, הודיעו יו"ר אגודת הסופרים והמשוררים המשורר בלפור חקק והמשורר מנחם פאלק, שאורית התקבלה כחברה באגודת הסופרים העבריים, בזכות שני הספרים הראויים שהפיקה והתגברה על מגבלות גופה.  ספרה הראשון ראה אור  ב- 1999 "הגידו בגת", מספר את תולדות קיבוץ גת. סגן יו"ר אגודת הסופרים מנחם פאלק נשא דברים על יצירתה של אורית שהתגברה על נכות קשה באמצעות הכתיבה.

להלן שיר מפרי עטה : "אתמול על ארון העץ הדרדר החול / וחלום העתיד שרקמתי עצומת עיניים / נמוג באוויר והשאירני ריקת ידיים /  מתפללת לשוב אל אסונות האתמול."

ביום חמישי ה – 6 במאי הושק ספר השירים של חיה בנצל "היושבת בתוכי ". חיה ישבה על הבמה בתוכה, ולצידה מפיקת האירוע העורכת והמנחה המוכשרת שושנה ויג. ההתרגשות הייתה ניכרת בקולה ובתנועותיה של חיה. שהרי לא בכל יום משיקים ספר ביכורים – ספר שירה – "זו כמו לידה של ילד" ציינה. חיה רוצה להשאיר לדורות הבאים, את יבול שיריה וסיפוריה. אותם היא כותבת ומקלידה מזה שנים. הספר הנוכחי הראשון נטע בה תיאבון לספר הבא. אך גם חשש מלווה את הכמיהה, שהספר לא יימכר ויישאר בביתה בערימה. שהרי ספרי שירה כידוע, הם לא משאת כל קורא פוטנציאלי. וחנויות הספרים האמונות על הצגתם, את ספרי השירה דוחקות לפינה או על מדף סמוך לרצפה. חיה בטאה זאת כך: " צעירים שיכולים להתכופף לעבר המדף לא מחפשים שירה, והמבוגרים שאולי שירה מחפשים מתקשים להתכופף לעברה."

הערב לווה בשירת הזמרת אילנה חן ששרה משירי רחל. מנחם פאלק סגן יו"ר אגודת הסופרים הגיע גם לערב זה, ברך קרא וניתח משיריה של המשוררת חיה בנצל. ד"ר אביבית לוי – קאפח, ניתחה, קראה והדגישה את הפואנטה בשיריה.

להלן בית מהשיר: "רק עוד פעם" חיה מבקשת – "אתה שם / המושך בכל החוטים / אבי כל הטלטלות / הממציא הסמוי / של כל המשחקים / הבה לי אות / שאתה מסכים / להעניק לי עוד סיבוב / על קרוסלת החיים."

בחודש הבא, יתקיימו אירועי ספרות רבים, בשמונה ביוני יערכו אירוע מחווה לסופרת הילדים והנוער זוהר אביב כמלאת 20 שנה לספריה, האירוע יתקיים באולם דורטמונד שבהיכל התרבות העירוני. 
בספריה העירונית יערכו בשבעה ביוני ערב שירי לאה גולדברג, בתשעה ביוני יתארחו בנתניה המשוררים ארז ביטון, בלפור והרצל חקק ומנחם פאלק שפרסמו ספרים חדשים בשנה האחרונה. ובחמישה עשר ביוני יתקיים אירוע חגיגי בספריה העירונית ליוצרים מקומיים.  חלק מן האירועים יונחו על ידי המשוררת והסופרת שושנה ויג.  בואו להשתתף בחגיגה הספרותית המתרחשת בעיר נתניה!!!

במהלך שבוע הספר 2-12.6.10 יהיה לפיוטית לראשונה דוכן עצמאי לכבוד שבוע הספר בנתניה, הספרים ירכשו בהנחה, וכן תוכלו להתרשם מההוצאה.

 

 

6 תגובות

  1. ליפה לורנצי
    יישר כוח. תודה על הסיקור הממצה ועל עידכון כל הפעילויות הרבות והמגוונות
    בהוצאת הספרים "פיוטית".
    בתקופה כה קצרה, בוצע כה הרבה וגם תוכנן ועומד להתבצע בתקופה הקרובה .
    כמובן שיש לזקוף זאת לזכותה של שושנה
    ויג,שלעולם אינה "שוקטת על שמריה".
    כישוריה הרבים כמורה, פובליציסטית ומשוררת מוכשרת ועוד כהנה וכהנה, בנוסף לחן הליכותיה,עומדים לרשות כל הפונים הרבים אליה.
    נאחל לה הצלחה. חיה בנצל

  2. לילי לבנון
  3. לילי לבנון

    נעים לקרוא משהו תרבותי בימים
    טרופים אלו של "כלום" כאילו ספרותי.
    תודה

  4. לילי לבנון

    נעים לקרוא משהו תרבותי בימים
    טרופים אלו של "כלום" כאילו ספרותי.
    תודה

  5. לילי לבנון

    נעים לקרוא משהו תרבותי בימים
    טרופים אלו של "כלום" כאילו ספרותי.
    תודה

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לשוש ויג