בננות - בלוגים / / לאחר כל המאבקים
אוקיינוס
  • חגית גרוסמן

    נולדתי בשנת 1976 בעיר אחת לצד הים התיכון. בנעוריי עזבתי והלכתי מעירי. בבגרותי שבתי אליה. אינני רואה את כחול הים מחלוני או שומעת את רחשיו. יותר מכל אני רוצה עכשיו להפליג, לשבת בתא נידח, לשתות כוס יין, להצית סיגריה ולכתוב. ספריי: 2007 - תשעה שירים לשמואל, הוצאת פלונית 2010 - לויתני האפר, הוצאת קשב לשירה

לאחר כל המאבקים

 

לאחר כל המאבקים

 

 

 

לאחר כל המאבקים על חדר משלי, מחשב, שולחן, כיסא, מכונת כתיבה. אני מוצאת עצמי בפינת המרפסת על כיסא עץ מתקפל. מעלי השמים מחווירים מול אורו הירוק של מגדל דיסקונט. אני כותבת על שולחן קטן וירוק שמצאתי ברחוב. שמידותיו נבנו לילד בכיתה א'. ומדף קטן לספרים יש לו, מוכן כלשון חרוצה מתוך פה נדהם. טיפות מים זעירות נושרות מן הגג. אני יושבת בפינת מרפסת הפונה לרחוב דומם. כל דוכני התבלינים סגורים ואפשר לדמיין צחוק ילדים מהבהב מרחוק. אין לי דבר בעולם הזה מלבד אהבה לילדה בת שנה וחצי אשר נמה בחדרה ולאיש הישן בחדר השני.

הרי זה ארמון. ועוד מעט אבוא אל יהונתן, אשכב על המיטה ואצפה את גופי באהבתו. בינתיים השד גונב אותי בלילה. דורש את שנתי ומשכנע שאכתוב בזמן שמיטת יהונתן קרה. אני במרפסת, אחוזת שד חרוץ ופיקח, דופקת על מכונת הכתיבה ומרעידה את הרחוב.

פעם רציתי להיות דבר שהוא כבשונו של עולם, המתחייב בנפשו לסטות מן התלם. לפתל את המותניים ולסובב סביב צווארי גלגל בוער. לבטל כל סייג. להתחמם כנגד אורו הכחול של הבוקר ולהתכונן להיכנס לטרקלין. כעת אלך אל יהונתן ואסגור את הדלת. הלילה לבן והילדה ישנה. אנו מדברים על שירה ובחוץ יורד גשם. אני נושמת את האור הבוקע ממילותיו. בלילה כזה אנחנו קרעים קרעים של גן עדן, בתוך גרביים ישנים אנחנו נתפרים נתפרים.

 

15 תגובות

  1. נורא יפה ! שבת טובה לכולכם 🙂

  2. חגית יקרה
    גם כשאת מקישה בקצה הציפורן על מכונת הכתיבה שלך יוצאת שירה. ואני מאושרת לקרוא שחייך חיים טובים. את נפלאה המשיכי כך.

  3. גרשון גירון

    נפלא!!!

    • גרשון גירון

      לרוב איני מתפעל מהפרוזה שלך, אבל הפעם יצאה לך ממש petit poeme en prose, יפה מאוד

      • חגית גרוסמן

        גרשון אתה חייב לאהוב את הפרוזה שלי. יום אחד אולי אצליח להוציא את העוקץ שלך. נראה לי שאני בדרך הנכונה וכמעט הצלחתי. אני מקווה שאתה מרגיש טוב.

  4. זה ככ מרגש ומקסים!

  5. מדהים ביופיו

  6. חגית,
    נפלא,אפשר לשמוע את נקישות מכונת הכתיבה,לראות את הרחוב ,המרפסת שאת מתארת.
    ואת אהובייך.
    שני המשפטים האחרונים מאוד מרגשים ומיוחדים בעיניי.

  7. צלול ויפה ומרגש מאוד.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחגית גרוסמן