בננות - בלוגים / / *ציטות לשיחת טלפון ברכבת מבאר שבע לתל אביב
אוקיינוס
  • חגית גרוסמן

    נולדתי בשנת 1976 בעיר אחת לצד הים התיכון. בנעוריי עזבתי והלכתי מעירי. בבגרותי שבתי אליה. אינני רואה את כחול הים מחלוני או שומעת את רחשיו. יותר מכל אני רוצה עכשיו להפליג, לשבת בתא נידח, לשתות כוס יין, להצית סיגריה ולכתוב. ספריי: 2007 - תשעה שירים לשמואל, הוצאת פלונית 2010 - לויתני האפר, הוצאת קשב לשירה

*ציטות לשיחת טלפון ברכבת מבאר שבע לתל אביב

 

 

"הוא מסתלבט עליי אמרתי לו, נכון, הוא מעצבן אותי, עלק מה הוא אומר לי, הוא אומר לי אאאאההה איך הוא אמר לי את זה , אה, הוא אומר לי אני חתיך והוא מכוער טיכו, ברור שאתה חתיך, ברור, הקיצור חברה שלי הביאה לי מישהו מתוסבך, בקיצור אני אומרת לו ככה, לא מתאימה לך, רד ממני עזוב אותי, לורט, נו תגידי לי מה אני עושה נראה לי שהמאהבת סובבה לו ת'מוח, לא אני לא רוצה אותו, שלא ידבק אלי, מחר הוא לא בא, מחר אני הולכת להשתולל חבל על הזמן, חינה מחר והוא לא בא, יש לו אירוע משפחתי מחר, אבל נראה לי התאונת דרכים סובבה לו ת'מוח, כן, בקיצור מה שאני באה להגיד לך בחתונה אני הולכת להגיד לו: חיים, מה נשמע דורית, אני לא רוצה לרקוד, הוא יבוא ופתאום לא בא לי לרקוד, על'ק חברה שלי אמרה בחור טוב, רציני, חבר של חבר שלה, היא לא אמרה לי שהוא מתוסבך, מה? מבחינת מראה? היא חמודה מינוס, כאילו לא יפה מדי וגם לא מכוערת, יש לה חן, ניתקתי קשר עם כל החברות האלה רק בגלל שהיא קרובת משפחה שלי נשארתי איתה בקשר. אני לא מתכוונת להישאר בחתונה המעפנית הזאת, המאהבת סובבה לו ת'ראש, מישהי מארצות הברית הייתה אצלו שבועיים והיה לו כיף, הוא חולה נפש, הקיצור אני צריכה לנפנפו, את יודעת איזה מזל הוא? מזל הכי נאחס, עקרב, מה זה אחלה, אנשים מתהפכים כל שנייה, נכון, אבל עזבי את זה הם מתוסבכים, הם כן מתוסבכים, לא בא לי, לא בא לי, לא בא לי לראות אותם, עלק הוא חושב שאני יגיד לו בוא לנתניה נראה אותך, אמרתי לו שיש לי סידורים בבאר שבע, איזה יהיה בסדר, מה יהיה בסדר, תארי לך מחר הוא בא, לא בא לי שיבוא מחר כי מחר בא לי להיות תימנית, אין לי בגדים בכלל לא יודעת מה אני לובשת, אני גם ככה הולכת לעזור שם גם, טוב חבל שהיא אמרה בכלל שהיא תכיר בינינו, אני הולכת לייבש אותו, נראה לי אני הולכת לעשות את הצד של הייבוש, אני יגיד לו תקשיב לי לא נראה לי הקשר הזה, אני לא יודעת מה רעות רצתה בינינו אה , חכי שנייה אני כבר חוזרת אלייך. לורט, אני ידבר אתך יותר מאוחר יאללה ביי.

הלו, שלומי הלו, בסדר, איפה אתה? חיים? חיים? אתה לא ברור לי, סבבה איפה אתה? איפה אתה? אז יש מצב שאתה מגיע? תקשיב שאני יגיע לקרית גת לוד אני ישלח לך הודעה שתצא. ס……בבה, אתה לא בא? זה לא בסדר אתה לא מכבד את המשפחה שלי. טוב תימניה זה סתם, זה סתם, הבנתי, מה שבטוח שאני עם תימני אף פעם לא אתחתן, כי אני לא אוהבת את התימנים הגברים איכססס. הם שתלטנים מדי, הם גם מתייחסים לאישה כמו משרתת, הם אוכלים ולא מנקים בכלל והאישה משרתת, תעשה לי טובה אימאל'ה אתה בְזה, אין מצב שאני עם תימני, חברה שלי התחתנה עם תימני והבן אדם היה חולה נפש, לא עשה כלום בבית, היו לי אשכנזים, פרסים, מרוקאים, אף פעם לא תימנים, טוב חיים יש לי שיחה אני ידבר אתך אחר כך, הלו, רעות, קודם תנשמי נשימות עמוקות, תפסיקי, מה עכשיו קרה? תירגעי, רעות נשמה, קודם כל תרגעי תרגעי. אולי עדיף באמת שלא תדברי אתו, נשמה שלי זה עושה לך רק רע, ממי שלי די תרגעי תנשמי נשימות ארוכות, אני מבינה אותך תאמיני לי שאני מבינה אותך, איפה את עכשיו אצל דודה שלך? מה הוא ניתק לך בפרצוף? מה? תיזהרי להתקשר אליו, תיזהרי, אמרת לו ככה? טוב מאוד, טוב מאוד שאמרת לו כל מה שאת חושבת הוא באמת אגואיסט. בסדר, אל תתקשרי אליו יותר תיזהרי להתקשר אליו, תמחקי את הטלפון שלו, את יודעת מה תכתבי אותו באיזה מקום אבל תמחקי אותו מהפלאפון, תשמרי על הכבוד שלך, זה שהוא אוהב אותך הוא אוהב אותך, זה לא מספיק. הוא צריך להלחם עלייך בשביל להיות איתך, אל תתקשרי אליו, כוס אמא שלהם, מָמִי אחד בא יש חדש, מָמִי יבוא יותר טוב, יותר טוב, הבעיה שאנחנו יותר מדי טובות מהגברים המעפנים האלה, אם הייתי עכשיו בנתניה הייתי באה להיות איתך. הוא לא רוצה כי הוא פחדן, הוא מפחד שהפרידה תהיה לו יותר קשה, הוא מה איכפת לו בסך הכל מי שנפגע זו את, הוא בכלל לא אמר לך את הסיבה האמיתית. הוא אמר לך במלים האלה? איך הוא אמר לך שהוא יילחם עלייך והוא לא נלחם עלייך? הוא זקוק לטיפול פסיכולוגי דחוף, כל שתי דקות הוא מתהפך לך במלים. ברור שאימא שלו מושכת בחוטים, זה ברור היא בטח יושבת לו כאן בקודקוד של הראש. איפה הוא עכשיו בבית המשפט? אין, את חייבת לעבור הלאה תאמיני לי הוא ירדוף אחרייך בסוף. על הניתוק הזה? זה כבר אות גדול שהוא אומר לא רוצה לדבר, אם את כופה עצמך עליו זה עוד יותר מרתיע אותו. האימהות דופקות את הגברים. הן מפנקות יותר מדי את הבנים מהבנות, ממי תרגעי תכיני כוס קפה ותלכי ללמוד, הוא לא ייתן לך את העתיד. הוא לא יביא לך את הציון. יש מבחנים עוד שבועיים, עם כל הכאב עוד שבועיים תתאבלי עליו. אף גבר לא שווה את הדמעה שאנחנו בוכות. כולם זבל. אתמול הוא אומר לי חם לי, מה הוא רוצה שאני יביא לו? מאוורר?"

 

 

 

*לאחר התייעצות קלה עם שמעון ריקלין החלטנו על מילה חדשה המאגדת בתוכה ציטוט + ציתות= ציטות

6 תגובות

  1. אותנטי לגמרי!

  2. בתחילה צחקתי, אבל ככל שהמשכתי לקרוא, השיחה נשמעה לי פחות ופחות מצחיקה. זה נשמע כאילו הדוברת מנסה לז'נגלר עם אלף כדורים ועוד רגע הם נופלים לה.

  3. אחלה של ציתות חגית- זה מה זה עשה לי את הערב – אחרי באסה של יום

  4. חגית, זה פשוט אדיר.
    זה תרגום ישיר של הנפש שלי לשפת בני אדם 🙂

  5. יופי של מילה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחגית גרוסמן