הָעִיר הַפְּנִימִית רָעֲדָה
מְכוֹנִיּוֹת נִפְרְצוּ, חֲנוּיוֹת נִשְׁדְדוּ, מִגְדָּלִים הִתְרַסְּקוּ
וְהָיָה צֹרֶךְ לְהִצְטַעֵר מְאֹד וּלְבַקֵּשׁ סְלִיחָה
וְלָדַעַת שֶׁלֹּא תָּשׁוּב הָעִיר לקדמותהּ
כִּי פָּג הָאֵמוּן וְהַשֶּׁקֶט בִּרְחוֹבוֹת הַלֵּב הַחֲשׁוּכִים.
בְּמֶרְכָּז הַסָּלוֹן הֵנַחְנוּ לְמַשְׁקִיפִים מן הַחוּץ לְהִתְעָרֵב
וּלְהִכָּנֵס וְלָשֶׁבֶת עַל הַסַּפָּה הָאֲדֻמָּה
וְהם בּעלֵי מבּע רֵיאלִי שֶׁל מורים לְמתמטיקָה
וְהם קָרִים וּמרְויחִים משְׂכּורוֹת גְּבוֹהוֹת
וְאנוּ עניִים וּסְגוּרִים בְּסִפְרֵי השִׁירָה
וְאנוּ עיר מבוצרת שכּעת חומותיהּ נפְלוּ
כי הנחתי לזעם לִפְרוֹץ וּלְקלל את שׁהיָה.
וְהמשְׁקיפים בּעלי המבּט הַרֵיאלִי
אמְרו שהם באים בְּאהבה
וְהוֹדוּ שֶׁהֵנחְנוּ בְּידם כֹּח רב
לְהחרִיב ערים מְקוּדשׁוֹת
וּכְבר לא הבּטת בעיניי וְהייתַ רחוֹק
וְסגרת את האוֹר וְהלכְתַּ לישׁוֹן
נותרְתי לְיַדְךָ בּחוֹשֶׁךְ
לחשְׁתִי שׁמךָ וְלא ענית
רציתי לְהצְטער מאוד ולהתחנן לִמְחילָה
ונגעתי בְּגופךָ החם ולא נגעת בּי בחזרה.
יפה וכואב השיר?
האם הוא מהספר החדש?
לא. הוא לא מהספר החדש.
תודה לך הנחבא אל הכלים.
או. קי
אז אני יכול לומר שלדעתי הקטע (שמצוטט למטה) של "המתווכים" נראה לי מפריע לתחושת הניכור והעלבון
בְּמֶרְכָּז הַסָּלוֹן הֵנַחְנוּ לְמַשְׁקִיפִים מן הַחוּץ לְהִתְעָרֵב
וּלְהִכָּנֵס וְלָשֶׁבֶת עַל הַסַּפָּה הָאֲדֻמָּה
וְהם בּעלֵי מבּע רֵיאלִי שֶׁל מורים לְמתמטיקָה
וְהם קרים ומרְויחִים משְׂכּורוֹת גְּבוֹהוֹת
ואנו עניים וּסְגורים בְּסִפְרֵי השִׁירָה
וְהמשקיפים בּעלי המבּט הַרֵיאלִי
אמְרו שהם באים בְּאהבה
וְהוֹדוּ שֶׁהֵנחְנוּ בְּידם כֹּח רב
לְהחריב ערים מְקודשׁוֹת
אני שחה שאתה מנסה לשייך את השיר לקריאתך שלך. זו המטרה. אולי תתן לי לקרוא משהו משלך.
כבר קראת (או כך אני מקווה)
הנחבא
כנראה שלעולם לא אוכל לדעת כל עוד שמך מוסתר. למרות שאני מתחילה לנחש מי אתה.
נוק אאוט חגית
מי הסופג את הנוק אאוט?
הנחבא כמובן והשיר שלך הוא נוק אאוט בפני עצמו
תודה רבה ונוק אאוט נעים
הנחבא אל הכלים אני מעדיפה את הדרך על פני הסיום ולכן המתווכים אינם נמחקים הם הדרך
לחגית
מכיוון שגיורא לשם קרוב לדעתי. אולי זה מעיד על כך שאת הנשים מעניינת הדרך והגברים מעונינים להגיע ישר לסוף
שיר יפה על חילול הקודש – חילול האינטימיות בין שניים
יפה תארת את העולם הפנימי המטולטל כעיר הנרעדת
לפי הקבלה האדם הוא עולם קטן: עיר ומבואות וסמטאות ושמים ותהום
וכשמופר האיזון הרגשי ורועדת העיר הפנימית והרגישה הזאת , אובדת גם האהבה המזינה אותה ותומכת בה, ורוחות של כפור מתחילות לנשב בה.
חנה, תגובתך היא שירה בעלת רוח חזקה והבנה עמוקה. תודה רבה.
כִּי פָּג הָאֵמוּן וְהַשֶּׁקֶט בִּרְחוֹבוֹת הַלֵּב הַחֲשׁוּכִים. שורה מעולה. שיר מצוין. והערה קטנה: אור מכבים לא סוגרים.
גרשון יקר , אחינו האבוד. כמה טוב לשמוע את קולך. מה שלום הלויתן? לויתני האפר שלי מודפסים ומוכנים בבית ההוצאה. מחר אלך לקחת לראות את הספר בפעם הראשונה.
איזו מדהימה הרשת הזאת שמאפשרת לנו לתקשר בעזרת הישרים. אני כעת מחוברת לעולם בעזרת שיריי. אני מחברת את העולם החיצוני אל פרטיותי. אל יצירתי. אני מפנה גם אותו למקומות משונים ושונים כמו שהוא מכוון אותי. אני והעולם אחד. אינני כותבת עוד רק לעצמי.
חגית,
לי נראה השיר כשלושה שירים שהתחברו להם יחד בלא לדעת מה לעשות זה עם זה:
העיר הפנימית — שיר אחד.
מרכז הסלון — שיר שני.
נותרתי לידך וכו' — שיר שלישי.
ראה תגובותיהן של חנה ואיריס מה שמלכד זו מטפורת העיר, ובתוך העיר גם הבית הפנימי שבו נכלל
ה"סלון" הכל משל לעיר הפנימית, ויש קשר ועוד איך!
איזו התרגשות. בהצלחה לשעה הגדולה הזו
היי חגית, שלומי ושלום הלוויתן כפי שהיו, לא הפלגנו לשום מקום.
שיר יפה.
סבינה היפהפייה טוב לשמוע את קולך. תודה.
חגית, שיר שלם ומושלם בעיניי. את מתחילה מהאפוקליפטי (הרס עולם כמטאפורה להרס יחסים אישיים) והמשקיפים הם כוחות ההרס, הם כמובן יכולים להיות כוחות הנובעים מהיחסים האישיים עצמם (דימויי מדוייק "משקיפים"), ערים מקודשות הן הבית הקדוש, המגן, הפרטי,
ואת מסיימת באמירה האישית הפרטית, עוברת מאנחנו לאני.
ופתאום חשבתי שכתבת את השיר עלי
גיורא היקר, אינני יכולה להסכים איתך כלל, מפני שהשיר נכתב בנשימה אחת. תודה רבה על קריאתך הקשובה.
מה שקובע איכות הוא גיבוש המרקם הסופי גם אם נכתב בשלוש נשימות ויותר.
לחגית,
גם באי-הסכמה אנחנו יודעים לשמור על רֵעוּת עמוקה!
נכון מאוד!!!
יםה מאוד חגיתוש. גם הזכיר לי ספר של מיכל פלג בשם "העיר הפנימית".
צ"ל, יפה מאוד.
יעלושקה תודה רבה. הספר החדש שלי נמצא על המדף. זו תחושה מוזרה מאוד המעלה את השאלה הגדולה: מה עכשיו?
על כריכתו מרחפים ענני חורף לבנים
מזל טוב יקירה
מזל טוב חגית, וכבר המשכת הלאה מכאןוהספר הבא יבוא, אולי הוא כבר בדרך