בננות - בלוגים / / סיכום דברים
אוקיינוס
  • חגית גרוסמן

    נולדתי בשנת 1976 בעיר אחת לצד הים התיכון. בנעוריי עזבתי והלכתי מעירי. בבגרותי שבתי אליה. אינני רואה את כחול הים מחלוני או שומעת את רחשיו. יותר מכל אני רוצה עכשיו להפליג, לשבת בתא נידח, לשתות כוס יין, להצית סיגריה ולכתוב. ספריי: 2007 - תשעה שירים לשמואל, הוצאת פלונית 2010 - לויתני האפר, הוצאת קשב לשירה

סיכום דברים

ברצוני לסכם דברים בנוגע לפוסט קודם שהעליתי: "איך להציל את חייך במו ידייך" אשר התקבל בדעות חלוקות. ככל הנראה מחוסר הבנה. 

אין הכוונה בטקסט זה, למתן אישור לגנבת יצירות של אחרים, רעיונות, מלים וכו". אלא להעמיד את העיקר שבחיי יצירה. והוא שאין הכתיבה מטרתה לטפח את האגו. ואין היצירה אמורה להחסם על ידו. ואל לאדם ליצור רק כדי לטפח את שמו. העיקר ביצירה הוא הקשר עם הקורא והשתקפות פניו בה. זה הכל. זה העיקר בדברים שנאמרו. 
כל שאר הפרשנויות סטו מן העיקר. 

תודה לכל המגיבים על הויכוח הסוער. אחרת לא היינו עומדים על עיקר הדברים.

2 תגובות

  1. נראה לי שלא לשווא העליתי את הפוסט. אני חושבת שהוא יכול לשמש כתרופה מחזקת לרגעי חולשה הנובעים ממחשבות קטנות. זו בעצם הייתה כוונת המשוררת שכתבה את הדברים. ואני מקווה שאכן הוא ילקח ומשוררים ישתמשו בו לרגעים של חוסר ביטחון בעתיד. לרגע לא הייתה כוונת המשוררת לגניבה ספרותית. לא בכך היא עוסקת. אלא בכך שבמלים וביצירה יש משהו טהור ועליון יותר מפוליטיקה והתעסקות בקטנות. היא מכוונת לכך שהיצירה היא תקשורת לשם תקשורת ומתן ביטוי למי שאינו יכול לבטא את עצמו. חבל שמפרשים זאת אחרת.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לחגית גרוסמן