אין דרך שפויה אחרת מאת המשורר דויד מור
אֵין דֶּרֶךְ שְׁפוּיָה אַחֶרֶת
כְּדֵי לְהתִיר
מִתוֹךְ גּוּף הבּשׂר
כְּנָפַיִם
וְלא משׁנֶה עד כּמה
תֵּשֵׁב מִתַּחַת לְשִׁכְמוֹ שֶׁל
הָעֵץ הַמְתֻלְתָּל
כּל מה שיש בידְךָ לעשות
הוא לקחת חלק בּדִמְדוּמִים
ולעשות עצמךָ כְּלִי
להכיל בתוכו את הקולות
שאתה מלקט מתוךְ העצים
שלא יודעים
שׁלְנוֹכח אִוְשת הרוּח
בְּצַמַּרְתָּם
אַתָּה מִתְכַּרְבֵּל בִּסְבָכָיו
הַצְּפוּפִים שֶׁל הַבְּרוֹשׁ
ונעשה צִפּוֹר.
מתוך הספר: התבוננות שקופה בחפצים כהים, עמוד 18, הוצאת עקד, 2002
אוקיינוס הקברניט
חגית זה כל כך יפה, את מפליאה בבחירות שלך
כי לכזה שיר לא הייתי מגיעה גם אינני מכירה את המשורר,
לימדת אותי
להתראות טובה
טובה יקרה, רק בשבילך העלתי שיר נוסף שלו.
יפה, ויש לו עוד יפים.
אמיר, האם קראת את שיריו?
אחדים. גם פרסמתי בהליקון פעם פעמיים.
שיר מופלא.
אכן כך!
אני רואה שגם אתה חיה לילית. דויד ממשיך לכתוב וליצור שירים וציורים ייחודיים.