בננות - בלוגים / / אלבום משפחתי ישן
הכרטסת
  • nekuda

    שמי נקודא זינגר . נולדתי בשנת 1960 בעיר שלגים נובוסיבירסק, בסיביר הרחוקה. למרות זאת שמי הפרטי אינו שם רוסי או יפני, אלא ארמי-תנ"כי, שמופיע בספרי עזרא ונחמיה. למדתי תורת התיאטרון ותולדותיו במכון לתיאטרון, מוסיקה וקולנוע בלנינגרד, והיא סנקט-פטרבורג היום, ועבדתי בתיאטרון אופרה בעיר הולדתי כמעצב במה. בדרך לישראל ביליתי כשלוש שנים בריגה, בירת לטביה, וכיהנתי כ"אומן לטבי עממי". בשנת 1988 סוף-סוף התישבתי בירושלים.

אלבום משפחתי ישן

מעולם לא ראיתי  לא את הדוד מַתיָה ז'וכוביצקי שהביא את החבית, ולא את הדוד מרדכל ז'וכוביצקי הרופא, ולא את הדוד אלטער חייקין הציוני השוודי, ולא את בנו המתפקר פייול-פַּבְלוּשא הקומיסר. לא ראיתי אותם לא בחיים ולא על תצלום בלה כלשהו.
האלבום הישן, שנשאר לי מגלגולי משפחתי הקודמים, אלבום קטן הוא ואנשים בו מעט. אך מכל מקום נס גדול נעשה לי שתריסר לוחיות קרטון עתיקות אלה, ועליהן מודבקים תצלומים פנים ואחור, בכלל הגיעו אלי ולא אבדו במלחמות ובמהפכות, ואף לא במעברים שלי עצמי מעיר לעיר ומארץ לארץ.

על הכריכה שלו מופיעה כתובת לטינית שאותה סירטט אבא בדיו כחול. וכשאני רואה אותו אני משום מה תמיד שומע את קולו של אבא, הדומה לזה שלי באופן לא סביר, אומר “Ego” ומגחך.
אני פותח את האלבום, ואבא מסתכל על העולם החדש ועלי מתוך שנת1911. סבתא וילהלמינה מיכאילובנה מסתירה בראשה את השמש העולה של המאה ההיא, המבטיחה רבות. גם את סבתא וילהלמינה מיכאילובנה לא פגשתי בעולם הזה.  בשנת 1942היא מתה במקום עבודתה בבית חולים בלנינגרד הנצורה.
ולמה נקרא שמה וילהלמינה? על שם קיסר וילהלם הראשון אשר נתן זכויות שוויוניות ליהודי גרמניה.
וילהלמינה מנדלבנה ז'וכוביצקיה ובנה היחיד יְניה זינגר.

(ההמשך יבוא)

 

12 תגובות

  1. יעל ישראל

    מחכה.

  2. כל כך אמנותי. הכיתוב והתמונות.

    להתראות טובה

  3. מעניין ביותר. רוצה עוד.

  4. צופה מהצד

    מעורר תיאבון לקרוא הלאה.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות ל