בננות - בלוגים / / הפחד שלה, הגדול והטוב II
vice verses and otherwise
  • גלי-דנה זינגר

    נולדתי בסנקט-פטרבורג (רוסיה) שמספר פעמים שינתה את שמה היפה ואז ניקראה בשם פחות יפה, לנינגרד. משנת 1988 אני גרה בירושלים שניקראה גם היא לא פעם בשמות אחרים. משוררת, מתרגמת, צלמת בתי קברות וכתמי צבע מתקלפים ויחד אם נקודא זינגר עורכת כתב-עת דו-לשוני עברי-רוסי "דבוייטוצ'ייה : נקודתיים" שעתה איבד כמעט את כל תקווה למציאת התקציב, היגר בחציו הרוסי לאינטרנט ונמצא כאן.  עד כה פרסמתי שלושה ספרי שירה בעברית: "לחשוב: נהר" (2000, סדרת "ריתמוס" של ב"ה הקיבוץ המאוחד), "שירים עיוורים" (2002, סדרת "ריתמוס" של ב"ה הקיבוץ המאוחד) ו"צורף מקרים"  (ב''ה "אבן חושן") וארבעה ספרים ברוסית.  פירסמתי בכתבי עתואנתולוגיות רבים בארץ ובחול והשתתפתי במספר פסטיבלים ישראליים ובינלאומיים.   את צילומַי בתערוכה VITA NUOVA אפשר לראותכאן בתחתית העמוד.

הפחד שלה, הגדול והטוב II

 

ללא ספק היה זה ירי.  בדומה להתפוצצות של קופסת חלב מרוכז שהרתיחו זמן רב בסיר. בקופסה כזאת מוציאים אחר כך ריבת חלב מצוינת. אם לא התפוצצה. זאת התפוצצה. שאן הקטנה נעמדה באמצה המטבח וספקה כפיים. כל המטבח – הרצפה, התקרה, הקירות – כוסה בנתזים של ריבת חלב מצוינת. על התקרה התיישב איזה מקק זר והזיז את שפמו בלי הדף.

"אה,  כן, נהרגתי", נזכרה שאן, בחרה בחלקת הרצפה הנקייה יחסית ונפלה בזהירות.

בעיתון תופיע ידיעה שכותרתה "הרוצח לא זוהה": "אשה צעירה ומקסימה מתה במקום. גופתה נמצאה אתמול שוכבת אפרקדן בין נתזים של ריבת חלב מצוינת. נראה שהקורבן עוד קיוותה ליהנות מאכילתה. עיניה היו פקוחות לרווחה".

"כן", חשבה שאן הקטנה? "פקוחות לרווחה. בסופו של דבר, אינני יכולה לעצום את העיניים, אם אינם נעצמות. האם כבר אי אפשר למות בעיניים פקוחות?"

"עיניה היו פקוחות לרווחה. מה הן ראו שם במרומים?"

"הם הרי לא יכולים לכתוב", חשבה שאן הקטנה,"שראיתי שם מקק. זה לגמרי לא מפחיד".

 שאן הקטנה התמתחה, השליכה את נעל הבית לעבר המקק והתחילה להסיר את ריבת החלב מהרצפה. היא היתה מצוינת.

בעיתון הופיעה ידיעה: "העבריין לא הצליח להימלט".

 

18 תגובות

  1. גלי הציורים מקסימים. החפצים כאילו צפים, מרחפים בחלל החדר, בעולמה של שאן.
    הסיפור כבר משהו אחר, ספק נאיבי ספק מוות- נושא מפחיד. השאלה לאן מועדות פני שאן, מסקרן מאוד.

    בדרך כלל אני קוראת סיפור כזה מהסוף אל ההתחלה:)

    • תודה, תמי.
      לדעתי, הילדים של היום וילדי ישראל במיוחד חווים את זה כל יום ולפעמים בצורה הרבה יותר בוטה, מה אם הטלוויזיה ואפילו סרטי אנימציה עכשויים. והייתי אומרת שדווקא נחוץ לנהל שיחה מישחקית ורצינית בו-זמנית כדי להפיג את הפחדים האלו.

      • גלי אני בטוחה שאת צודקת שצריך לדבר על מוות, בעיקר במדינה שהיום מתחיל בה עם חיסולים ממוקדים בגדה, מוות של חייל בצפון ותאונת דרכים קטלנית בדרום. הבעיה שכנראה מולים לא רוצים להתעסק בנושא בגלל חשש כלכלי לתחתם – ממש חבל.

  2. מהלֵך קסם.

    מתחשק לי לדפדף בַּשבוע ולהציץ בדף של מחר
    או לפחות להפוך-מסך

  3. אהבתי, מין תסריט אימה נגוע בתמימות. אולם בגלל זה כל יפי הנפש לא רצו אותו.
    כאילו שילדים לא חיים תסריטים כאלה.

    • אני מסכימה עם אביטל. המקוריות המרעננת של הטקסט והתחכום הנאיבי של האיורים לא עזרו לו להתקבל. זה בטוח. וזה כ"כ עצוב. אולי תשלחו בשנה הבאה לבולוניה?

      • את תצחקי, מיכל: כבר עשינו את זה לפני שנים. עם שתי תוצאות: גנבו לנו תמונה אחת מחמש שנישלחו והבנו שזה עובד רק כשהמו""לים שולחים. יוזמות פרטיות כבר לא באופנה.

    • את צודקת, אביטל. בדיוק אותן דברים כתבתי לתמי למעלה.
      אני שמחה שאהבת את שאן:-)

  4. זה ספר נפלא אבל אולי צריך לשווק אותו למבוגרים. אני מבינה עכשיו למה לא קיבלו אותו. הוא נעשה אפלולי יותר ויותר. לא אוהבים את זה בארץ.

    אגב, גלי, זה את כתבת וציירת, או שעבדת יחד עם נקודא?

    האיורים הפעם גרמו לי צמרמורת. ישר העתקתי אותם והןם יככבו עכשיו בדסק טופ שלי.

    בראבו!!! הלוואי ויגלו אץ הכישרון הגדול

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגלי-דנה זינגר