בננות - בלוגים / / הפחד שלה, הגדול והטוב
vice verses and otherwise
  • גלי-דנה זינגר

    נולדתי בסנקט-פטרבורג (רוסיה) שמספר פעמים שינתה את שמה היפה ואז ניקראה בשם פחות יפה, לנינגרד. משנת 1988 אני גרה בירושלים שניקראה גם היא לא פעם בשמות אחרים. משוררת, מתרגמת, צלמת בתי קברות וכתמי צבע מתקלפים ויחד אם נקודא זינגר עורכת כתב-עת דו-לשוני עברי-רוסי "דבוייטוצ'ייה : נקודתיים" שעתה איבד כמעט את כל תקווה למציאת התקציב, היגר בחציו הרוסי לאינטרנט ונמצא כאן.  עד כה פרסמתי שלושה ספרי שירה בעברית: "לחשוב: נהר" (2000, סדרת "ריתמוס" של ב"ה הקיבוץ המאוחד), "שירים עיוורים" (2002, סדרת "ריתמוס" של ב"ה הקיבוץ המאוחד) ו"צורף מקרים"  (ב''ה "אבן חושן") וארבעה ספרים ברוסית.  פירסמתי בכתבי עתואנתולוגיות רבים בארץ ובחול והשתתפתי במספר פסטיבלים ישראליים ובינלאומיים.   את צילומַי בתערוכה VITA NUOVA אפשר לראותכאן בתחתית העמוד.

הפחד שלה, הגדול והטוב

 

קודם כל, בזהירות, היא פתחה במקצת את הדלת וסקרה בתשומת לב את חדר המדרגות. לא היה אף אחד. לפני כן יכלה פשוט להציץ דרך הזכוכית, אבל אחר כך שבר אותה מישהו, מפחיד כנראה, והיא הוחלפה בחתיכת דיקט עיוור. ובכן, למטה לא היה אף אחד; אבל האמת היא שנשארה עוד פנייה אחת בדרך למעלית, ואותה היא לא יכלה לסרוק מהדלת. היא התגנבה לאורך הקיר. כשהגיעה לפינה נעצרה, נשמה עמוקות והטילה את עצמה לעבר המעלית בנביחות רועשות. . לא היה אף אחד. היא לחצה על הכפתור, ובאפלת חדר המדרגות נדלקה עין קטנה אדומה, מפחידה מאוד. המעלית ירדה, חורקת, מתנענעת ונתקעת בין הקומות. מבעד לרשת המתכת אפשר היה לראות איך יורד מלמעלה זוג נחשי גומי שחורים. בעקבותיו הופיעה המעלית, והעין האדומה נעצמה.  שַאן הקטנה פרצה אל תוך התא, סגרה את הדלת בטריקה ולחצה על הכפתור "6". מתנענעת וחורקת, המעלית נעה למעלה. מקיר המראה, בלי למצמץ, הביטו שתי עיניים שחורות.

"לא אמצמץ", הודיעה שאן הקטנה, סידרה את שיער הקיפוד שלה, גירדה את הקרניים ועשתה פרצוף מפחיד. אחר כך נבהלה – המעלית יכולה להיתקע.

"אכתוב ספר", הספיקה לחשוב, "שמו יהיה עשרים שנה באוויר". באותו רגע נעצרה המעלית בקומה "6". בקומה השישית לא היה אף אחד. היא השקיפה סביבה, הוציאה את המפתח הקשור לסרט על צוורה, והכניסה אותו אל חור המנעול. הדלת נפתחה, ושאן הקטנה התגנבה הביתה.

"הנה", נאנחה, "אנחנו בבית".

ילדות קטנות אף פעם אינן נשארות לבד.

עם שאן הקטנה היה הפחד שלה, הגדול והטוב.

 

 

18 תגובות

  1. מקסים. הלב מתרחב. פרסמתם גם כספר?

  2. אני לא יןדעת מה יותר מקסים, הטקסט או הציורים. אני מאחלת שתמצאו מ"ול מהר מהר. לא יתכן שפיספסו את היופי הזה.

    • בבקשה רבה. לא מצאתם מו"ל?????
      אולי דניאלה די נור? לא יכול להיות שלא יהיה לזה פרסום.

      • גלי-דנה ונקודא

        איזה בית הוצאה שייך לא?
        מזמן התעייפנו מהחיפושים הם לא משאירים כוח לשום דבר אחר.
        היו תקופות שהמו""לים חיפשו מחברים ומאיירים, אולי הן תחזרנה כבר?:-)

    • גלי-דנה ונקודא

      תודה, יעל!
      עכשיו הגיע זמן שהמו""ל ימצא אותנו. זה נכון שלא ניסינו את כל המקומות האפשריים אך אם נחפש שוב לא ישאר לא זמן ולא כוח לדברים אחרים:-)

  3. כמה יפה, שובה לב. הלוואי ותמצאי מו"ל.

  4. אני חושבת שעכשיו שמתי את האצבע על מה אהבתי כל כך בשירים עיוורים שלך ובטקסט היפה הזה. זה הדיוק המילולי הפשוט, הלא מתיפייף וזה המילים הנכונות המונחות זו לצד זו בקלות מופלאה.

  5. ואת זה הרשו לכם להוציא מרוסיה?

  6. מי צייר את הציורים היפים האלה?

  7. אה, יופי של ציורים, אבל למה הקרניים?

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לגלי-דנה זינגר