בננות - בלוגים / / פרסונה. אמצעי מניעה אלטרנטיבי לנשים.
תנועות גוף מוגזמות
  • עינת אלוני

    כותבת, בעיקר.   עובדת על רומן ראשון, כאשר בכל פעם שנדמה והנה- הנחתי עליו את העמוד הסוגר, רוח פרצים מחוללת סערת מקלדת. פרט לכך,  www.einataloni.com וגם: einataloni@gmail.com

פרסונה. אמצעי מניעה אלטרנטיבי לנשים.

 

 

(בעצם, גם גברים יכולים להשתתף בחגיגה ולהפיץ את הבשורה, למה לא) 

אני אתחיל במילה פרסונה. שמיד מעוררת בי תמונות מהסרט השוודי- PERSONA בבימויו הרגיש של אינגמר ברגמן. שתי נשים – האחת מטפלת והשנייה שחקנית ששוקעת לדכאון ומסרבת לדבר. הסרט עוקב אחר הפרסונה- הקול של המטפלת- שמשמש כקול הדוברת בסרט וגם כקול פנימי שהולך ומטשטש את הגבול בין השתיים ולוקח את הצופה בזיגזוג אל נבכי מורכבות דמותה של השחקנית שקולה נאלם ואל נפשה של המטפלת שהולכת ומתמוססת בתוך מערכת יחסי האהבה-שנאה בינהן.

———————————————————————————————
זוהר (מדריכת טאי-צ"י): הבטן היא המרכז של האישה. כשאת מפסיקה את המחזוריות של הרחם, את קוטעת את המהלך הטבעי של הגוף שלך, את משתקת אותו והעצוב בכל העסק הזה הוא שאת בכלל לא מודעת לכך שאת מחלישה את עצמך.
———————————————————————————————
כל כך הרבה נאמר נגד ובעד ונגד גלולות. מחקרים שמוכיחים שהן מעודדות סרטן השד ומחקרים שסותרים אותם, מחקרים שמראים על החלשות של הבלוטה שמייצרת הורמונים ומחקרים שסותרים אותם, תחושה פמינסטית של שחרור ושליטה לעומת תחושת דיכוי וחוסר מודעות.
———————————————————————————————
יעל: אני לוקחת גלולות כבר 15 שנה, כלומר, כבר 15 שנה שהגוף שלי לא ידע ביוץ. היום, כשאני בולעת גלולה היא נתקעת לי בגרון ונאבקת לרדת למטה. אני לא יודעת אם זה בראש שלי או שבאמת אני עושה נזק לעצמי, אבל אין ברירה, יש לי בן זוג קבוע ושום רצון להכנס להריון בזמן הקרוב.
———————————————————————————————
אמצעי המניעה פרסונה.
כמה הבהרות:
אני לא מייצגת את החברה או מקבלת מהם תמלוגים. הגעתי לפרסונה דרך חברה ואיך שהתחלתי לדבר עליו ראיתי שיש הענות עצומה. כמעט כל הנשים שאני מכירה מרגישות שהן לוקחות גלולות מתוך אין ברירה וברגע שעמדה מולן הברירה, הן העדיפו את האלטרנטיבה הטבעית על פני הפסקת הביוץ ולכן הבנתי שיש להפיץ את הבשורה ומיד.
מדובר במכשיר שבודק את הימים הבטוחים, בדומה לערכת ביוץ, באמצעות בדיקות שתן ידידותיות ולא חודרניות. זהו אמצעי שרמת הבטחון שלו היא : 94 % (כלומר- מכל 100 נשים שמשתמשות בו, 6 נכנסות להריון) אני מצרפת פה לינק לאתר של החברה ובו מפורטים כל ההסברים:
http://www.persona.info/
המכשיר לא נמכר בארץ משום מה, אבל ניתן להזמין אותו מחו"ל באתר:
 
אם יש איזושהי שאלה ניתן לפנות אליי ואני אנסה לעזור מנסיוני כמה שאוכל

 

 

 

10 תגובות

  1. ברוך השם שכבר אחרי… מי צריך בכלל את המחזור. ואת ההריון.

  2. נסי את המדבקות דרך רופא הנשים שלך.

    • יפה ההשוואה בין הסרט לשימוש הציני בפרסומת הגלולות, ואני כמה אוהבת את ברגמן ו"פרסונה" שלו, בכיף הייתי אומרת לו הייתי אומרת לו תעשה לי ילד:)

      • עינת אלוני

        אכן סרט מהפנט. לא בטוח שהייתי עושה לו ילד, אם הייתי רוצה ילד שפוי, כמובן

    • עינת אלוני

      אם אני לא טועה, מדבקות הן עוד שיטה להחדיר הורמונים למחזור הדם. כאמור, לא לטעמי.

  3. עדיין אני בעד הגלולות למניעת הריון, יש היום גלולות מהדור החדש (פמינט) שממש לא גורמות לתופעות לוואי, ובטח ובטח שלא הוכח הקשר בין גלולות לסרטן השד…
    ואחרי הכל זה אמצעי מניעה מעולה (לעומת שאר האמצעים ההורמונליים הקיימים).

    • עינת אלוני

      אולי לא הובנתי נכון, אני מציעה כאן אמצעי שלא דורש צריכת הורמונים, כלומר- שלא מפסיק לך את המחזור החודשי. מה שגלולות, חסרות תופעות לוואי ככל שיהיו, כן עושות. עליי להודות שאחוז הבטחון של הפרסונה נמוך מגלולות, אבל למען האמת אין אמצעי שבטוח במאת האחוזים.

    • מאוד מסכימה איתך, גם אני לוקחת פמינט ומרגישה את הצורך להגן על הגלולות.
      באמת לא נמצא קשר בין סרטן לגלולות
      אבל רק עוד משהו שכדאי לחשוב עליו
      את חיה בסביבה מסרטנת, מכוניות שמזהמות, אוכל מפוצץ בדברים רעים, סגריות ובכלל אורח חיים מודרני מסרטן
      אבל שוב, קל להאשים את הגלולה

  4. קשה לי לסמוך על תכשירים ושיטות מוזרות למיניהן
    אני מעדיפה להשאר עם הפמינט שמגן עלי ואני יודעת שאני בטוחה
    אף פעם לא חשבתי על זה כרעל, ההפך, אני מכניסה לגוף שלי מינון נמוך ואם ארצה להרות מתישהו , אפסיק
    עד אז..

© כל הזכויות שמורות לעינת אלוני