בננות - בלוגים / / מאז שהתחתנתי הציורים נעשו קטנים
תנועות גוף מוגזמות
  • עינת אלוני

    כותבת, בעיקר.   עובדת על רומן ראשון, כאשר בכל פעם שנדמה והנה- הנחתי עליו את העמוד הסוגר, רוח פרצים מחוללת סערת מקלדת. פרט לכך,  www.einataloni.com וגם: einataloni@gmail.com

מאז שהתחתנתי הציורים נעשו קטנים

מאז שהתחתנתי הציורים נעשו קטנים. את ציורי הקיר הענקיים שציירתי החליפו ריבועים זעירים וממוסגרים מסגרת עץ עתיקה עם עיטורים זהובים עדינים. צמות-צמות של חבלי זהב עוטפים את איורי הנוף הדוממים בהם ענפי עצים שולחים זרועות אל העמקים הירוקים והרים נוטפי שלג משתקפים דרך אגם מתוח. 
בתחילה ציורי הענק אוחסנו בחצר הבית, בביתן העץ המתפורר שהפכנו למחסן. גברים אפריקנים צבועים בצבעי השמש הלוהטת, מוקפים בצמחייה בוהקת וסבוכה. נשים ירוקות ערומות שוחות בים סגול, כמו מתכסות במצעי סאטן אחרי לילה סוער. את כל אלה נעלתי בתוך הביתן הצר. 
כשהגיע החורף ואל תוך הבית פלש אויר קר ומנורות הפלורסנט החליפו את ההילה הצהובה הרכה באור לבן מסנוור, היה צורך לפנות את בגדי הקיץ ואת המאווררים אל הביתן החנוק שבחצר. מפאת חוסר המקום עברו מסגרות הקנווס העצומות אל הרחוב, נשענות על צפרדעי הפלדה הירוקים. 
שלושה שבועות שאיש לא פינה אותם. שלושה שבועות שדיוקנה של ג"וליאנה, מקסיקנית פראית בגובה ארבעה וחצי מטרים, הביט אל העוברים ושבים ברחוב. ערוותה הצימרית, דומה לשיח קוצני, חשופה לרוח ולעיני העוברים ושבים.  פינת הרחוב המנומנמת התהדרה לפתע בבדים צבעונים. מאחורי גופה הבשרי של ג"וליאנה הציצו פרחי הפסיפלורה, צבועים באדום מלחמה כמו מתגרה בשור לצאת מדעתו. אף על פי שעמדו בדממה, היו הציורים בעלי חיים משלהם, שינו את תנוחתם ואת מיקומם, נפלו למדרכה ושוב קמו לתחייה מפוארת בבוקר שלמחרת, חושפים עוד ועוד שכבות. שדיי ענק בעלי פטמות כהות וכבדות, פני סוסים כחולים בעיצומה של דהירה, שמיים שחורים כמו בולעים את הרחוב. 
בעלי הסיק שאלו פועלי הניקיון שאחראים על התזוזה המתמדת. הוא היה מתבונן מהחלון אל הרחוב ועל פניו הבעת פנים מוטרדת, תמה על שאנשי הלילה חסים על מה שאני ויתרתי ללא מאבק. 

בכל בוקר, בדרכי לעבודה, היו הצבעים העזים מושכים את עיניי ומשהו בי נדרך. כמו ריח שעושה דרכו אל הנחיריים וחודר אל קפליהם החבויים של זיכרונות שנשכחו, מעורר תמונות וקולות. כך צרבו בי הגברים האלימים והמתגרים  שהביטו בי מבט מלא זימה מתוך ציוריי, שולחים אצבעות חודרניות אל זיכרונות עמומים, אל הכאב והעונג.
 
בתום שלושת השבועות נעלמו הציורים מפינת הרחוב.  זה היה בוקר קר וחסר רחמים. הרוחות העזות טלטלו את עצי הפיקוס באכזריות ואור השמש נחלש עד כי נראה שהערב פלש אל תחילת היום. 
בבוקר כזה, בו הצבעים דוהים והכל הופך לאפור כהה, נסתלקו מסגרות העץ, הבדים העבים, כתמי הצבע ששרדו וקווי המתאר של הדמויות ההן. ליד צפרדעי הברזל החיוורים לא נשאר דבר פרט למספר קרשי עץ נרקבים אשר מהווים זכר לזיכרון עמום ונשכח.   

11 תגובות

  1. כמעט מצויין, מתחיל לגעת בדרך האפילה של המוסד הזה. בכלל, אני אוהבת את הסיפורים שלך, לא הזדמן לי לומר, האיחור האופנתי שלי לא תופס ברשת.

    • תודה שלי. זה לא באיחור אלה בדיוק בזמן בו הייתי צריכה

      • אז עוד קצת. הם מינוריים וקורסים בנקודה קטנה, חמקמקה, ריאליסטיים. בשביל ריאליזם צריך ראייה נוקבת, לתפוס אותם. אני מתאמנת על זה בדיוק עכשיו.

  2. משפט פתיחה מצוין. חסר אולי עוד קצת לקשר שלך עם הציורים לפני הנישואים.
    סיפור טוב!

    • תודה איציק, תגובה ממך תמיד מרגשת

      • עודד פלד [מגיב]

        עינת שלום, אוהב מאוד את הסיפור הזה [את האחרים טרם קראתי]. ססגוני, עשיר, טרופי – מזכיר לי מאוד את הסופרים הדרום אמריקאים. עודד

        • מיכל ברגמן

          כמה עצוב . כתוב יפה.

          • תודה עודד ומיכל. אחד הסיפורים הראשונים שלי שהייתי גאה מספיק ,בזמנו, להוציא מהמגירה. יש פעמים שהוא מקסים אותי ויש שהוא מביך אותי. אני שמחה שהוא עובר את מבחן הבננות

  3. עינת! כפרה!
    טוב אני עולה כאן על הרשת עם איחור יותר מאופנתי, אני עדיין לא מחווט לקצב הוירטואלי של ימינו – אבל הסיפור הזה הכניס אותי למשחק…
    טוב, מה שאני חושב על הסיפור הזה והקשרו לימינו אנו את כבר יודעת, לא?
    תמשיכי לכתוב תמשיכי לצייר! בפנדה גואש שמן בלי להתנצל (מותר קצת לפחד, אבל רק קצת)

    🙂

    • עינת אלוני

      הו חנן,
      חיי הנישואים עושים דברים מוזרים לאומנות שלך…יום אחד אתה אוכל שניצל בלניס בפלורנטין ובשני אתה מוצא את עצמך אופה עוגת גזר במושב בהרי ירושלים.
      האדם מתכנן וה" צוחק. ממש כך

      • כל קשר בין הדמויות המופיעות כאן לבין המציאות הינו מקרי בהחלט ועל אחריות הקורא בלבד

© כל הזכויות שמורות לעינת אלוני