בננות - בלוגים / / הפיפי והפופו שלנו
הפינה של נעמי
  • נעמי לויצקי

    נעמי לויצקי החלה את דרכה כעיתונאית בשבועון הפוליטי 'כותרת ראשית', והיתה עיתונאית בכירה ב'חדשות' וב'ידיעות אחרונות'.  ספריה: 'כבודו: אהרון ברק, ביוגרפיה'.  "העליונים: בתוככי בית המשפט העליון"  בחמש השנים האחרונות לימדה בבית-הספר למשפטים במכללה למנהל קורס הבוחן את השפעת הביוגרפיה האישית של השופט על הכרעותיו.

הפיפי והפופו שלנו

 

הפיפי והפופו שלנו

 

מחקתי את הפוסט אמריקה כמשל.  הוא היה, כך הסתבר לי, מיותר כאן. כן, ראו אותו ולא מעטים אבל לאיש, לאף איש או אישה לא היה מה להגיד. אחרי הכל הוא עסק בהיסטוריה של הגזענות נגד השחורים באמריקה ומה זה כבר מעניין בבלוג של יוצרים, זה הרי אמריקה וזה לא הפיפי והפופו שלנו.

 

ראיתי את נאום הניצחון של אובמה בשיקגו, נאום צ"רציליאני ממש, על דם יזע ודמעות שצפויים בדרך לתיקון של שמונה שנים רעות כל כך של בוש. ראיתי שם את  הכומר ג"סי ג"קסון בוכה בדמעות שליש, ונדמה לי שראיתי גם את חברתי דניס ריצ"רדסון באחת השורות הראשון – עיתונאית ניו יורקית שחורה – ודמעות ניגרות על לחייה.  

שנים של מאבק נחוש ועיקש, לא תמיד סימפטי ולא תמיד נחמד נגד הגזענות והדיכוי והאלימות נגד בני עמם והנה הם ניצבים מול המחזה המדהים הזה, נשיא אמריקאי שצבע עורו שחור,  ורעייתו מישל,  נצר למשפחת עבדים שעכשיו היא הגברת הראשונה של המעצמה הגדולה בעולם.  אבל אנחנו לא רואים את הנס שהתרחש כאן, את גדלותו של הרגע, אנחנו שואלים אם זה טוב או רע ליהודים, זה מה שמעניין אותנו כי זה הפיפי והפופו שלנו.

 

כתבתי על המדינה הזאת שבה בית משפט עליון קבע שהעבדות היא חוקית, שעבד הוא לא אדם הוא רק רכוש ולכן אין לו אפילו זכות לפנות לבית משפט פדראלי. כתבתי על מדינה  שבה סנדלר פשוט, שמינית שחור, הורשע בדין והוכנס לכלא משום שנסע ברכבת בקרון שהיה מיועד ללבנים בלבד וגם את זה בית המשפט העליון שם אישר. כתבתי על מדינה שכאשר נשיאה הנבחר נולד אביו לא יכול היה לשבת באוטובוס אלא במושב האחורי.  וזה עוד מבלי להגיד מילה על הלינצ"ים שנערכו בשחורים בדרום וממש לא לפני זמן רב ומי לא ראה את הסרט מיסיספי בוערת.

 

אבל כתבתי גם על מדינה שיודעת לתקן את עצמה. על מדינה שיצאה למלחמת אזרחים עקובה מדם כדי לתקן את עוול העבדות, להתריס נגד מה שבית המשפט העליון שלה קבע. על נשיא שהוביל מדינה למלחמת אזרחים כי הוא לא היה מסוגל להשלים עם  הזוועה הזאת ושילם על כך בחייו.  על בית משפט עליון שהתעשת עם השנים וקבע שההפרדה הגזעית איננה חוקית ואפשר לילדה הקטנה לינדה ללכת לבית הספר הקרוב לביתה שעד אז היה מיועד ללבנים בלבד, על בית משפט שעמד על דעתו גם לנוכח גלי הביקורת הכמעט אלימים נגדו והאלימות בפועל שפרצה כתוצאה מההחלטה שלו ובכך ביטל את ההפרדה הגזעית בפדרציה והעניק רוח גבית למאבק של ארגוני זכויות האדם.  על מדינה שבה צעדו מליון בני אדם לוושינגטון הבירה בדרישה לחירות ושוויון ואיש אחד שהיה לו חלום שילם על כך בחייו.    

 

אבל למה שכל זה יעניין אותנו, זה הרי לא הפיפי ופופו שלנו. 

 

 

 

 

 

63 תגובות

  1. הנחבא אל הכלים

    שלום נעמי

    אני שומע נימה של טרוניה והאשמה בדבריך.
    הפעם הקודמת ששמעתי נימה כזו הייתה כשהמורה כעסה עלי כשלא הכנתי שיעורי בית.
    לגופו של עניין. הפוסטים שלך מעניינים וכתובים היטב. בעצמך ציינת שקוראים רבים נכנסו לפוסט ויש להניח שקראו אותו. לא תמיד יש מה להגיד (ביחוד שאת אומרת את הכל יפה מאד) ולא תמיד גם יש חשק להגיב.
    הייתי מציע להחזיר את הפוסט הקודם ואולי להוריד את הנוכחי שיש בו מידה לא מבוטלת של התנשאות.
    שבת שלום.

    • החובטת בכלים

      מי שמתנשא כאן זה אתה, הנחבא חסר הענווה ואיך את מעז.
      נראה אותך יוצא מקונכיותך הנלוזה

      • הנחבא אל הכלים

        לחובטת
        במומך את פוסלת. מדוע אינך מפרסמת את שמך?
        אני מקפיד בכל תגובותי בין המשבחות ובין הפחות משבחות לשמור על כבודי (גם אם הוא אנונימי) וגם על כבוד מי שאני מבקר אותו.
        שימי לב ,שכל התגובות בלי יוצא מן הכלל חזרו על מה שאמרתי. אנא מצאי בדברי דבר שאינו מופיע אצל האחרים שעליהם לא זעמת כל כך.
        הו זעם קדוש!!

        שבת שלום
        הנחבט מהכלים

        • שולמית אפפל

          נחבא אל הכלים, אני מבדילה ומבחינה היטב בינך לבין האנונימוס למיניהם
          אתה נוהג וכותב ביושר.

      • חובטת יקרה, תודה מהלב על שהגנת עלי כך.

    • לנחבא שלום. מה חבל שאתה מגיב תמיד כמו איזה טוקבקיסט בעילום שם. בעיני זו פחדנות. ואם אתה סבור שהפוסט הזה נכתב בהתנשאות, אתה גם לא חכם גדול. הפוסט הזה נכתב בכאב.

      • הנחבא אל הכלים

        שלום נעמי
        א. את צודקת, אני לא חכם.

        ב.חלק מהיופי באינטרנט הוא היכולת להגיב בלי להזדהות. ל "אי הזדהות" יכולות להיות סיבות רבות מספור ואת כבעלת הבלוג יכולה לעשות עם תגובות שלי כפי שתחפצי.
        כמו שראית, כל התגובות כאן אישרו את תחושתי. מדוע יצא זעמך דוקא עלי, בגלל האנונימיות?

        ג. ברור שהפוסט הזה נכתב מתוך כאב ,אך הוא עדיין לא מרשה לך להכות אותנו בשוטים ובעקרבים בגלל שלא החרנו אחריך ואמרנו אמן.

        ד. כמו שציינתי בתגובתי הראשונה וכמו שציינו גם האחרים: אני מאד אוהב את כתיבתך העיתונאית ואת כתיבתך כאן אבל..

        ה. הסיבה העיקרית לכך שאני "נחבא אל הכלים" היא בדיוק פועל יוצא מתגובתך הכועסת כאן: נוכחתי שהמון פעמים אני מגיב בבחינת "מצוות אנשים מלומדה". אני מגיב כדי "שלא יעלבו" -כמוך.
        בא לי להנות ולהחליט מתי יש לי משהו משמעותי להגיד ומתי לא. וגם אם יש לי מידה של ביקורת אני משתדל לא להיות גס רוח.

        בברכה
        הנחבט

    • דובי דובינה

      ל- "הנחבא אל הכלים"
      עצם האנונימיות שלך מאפשרת לך חופש לפגוע בלי להיפגע. מרגע זה מותר לך לפגוע בכל דבר זז. כאן מתחילה הבעיה שלך. עצם האנונימיות שלך מנמיכה אותך בצורה הרסנית וגורמת לאנשים לא להתייחס אליך באמת. אין לי אוייבים עד כמה שידוע לי, אך אתה מאלץ אותי להיזהר – אולי אתה רוצח שכיר? אולי איש פגוע שיורה לכל כיוון אפשרי? אולי שוטר מאוכזב עם אקדח? וכוי.
      פעם, בימי קדם, הקרב היה פתוח ומוסכם. הקרב החשאי היה פסול מבחינה מוסרית. כאן זה עדיין נכון לדעתי.

      גלה את פניך ודבר ישר. גם יענו לך בצורה גלויה. עדיף לך. כי יתחילו להתייחס אלך כלאדם. אל תהפוך את עצמך למסוכן לציבור.

      שבת שלום
      והרבה בריאות

  2. זה שאנשים מרגישים שאין להם משהו חכם להגיד בנושא, ובגלל זה לא מגיבים, זה לא אומר שזה לא מעניין. לי היה מאד מעניין לקרוא, אבל לא הרגשתי שיש לי משהו לתרום לדיון בנושא, ואם את חושבת שזה חשוב ושלא היתה מספיק התיחסות, אז היית צריכה להשאיר את הפוסט ולהתייחס אליו שוב בהזדמנות.

    ואם את בעצמך אומרת שאנשים נכנסו וקראו, אני לא מבינה מה הכעס הזה על הקוראים. פה בבננות מגיבים הרבה ובהרבה מאד טוב לב. לפני זה ניהלתי בלוג באתר אחר שדוקא על הרשימות היותר מושקעות בו לא היו בכלל תגובות או רק אחת או שתיים, ואף פעם לא חשבתי למחוק את הפוסט ולנזוף בקוראים בגלל זה. אם כבר אני תמיד מתפעלת שאנשים שמשוטטים באינטרנט מרצונם ולא חייבים כלום לאף אחד, יושבים וקוראים את הרשימות הקשות שלי שדורשות הרבה ריכוז ומאמץ.

    באופן טבעי אנשים מגיבים יותר לפוסטים אישיים, כי הם מרגישים שאדם שכותב על עצמו זקוק יותר לתמיכה ועידוד, ומגיבים יותר לנושאים שעומדים במחלוקת קשה, שלא זה המקרה – אף אחד מאיתנו לא תומך בעבדות ובאפליית השחורים, ולא מדובר על עוול עכשווי שצריך להילחם נגדו אלא על עוול היסטורי שתודה לאל כבר עבר מן העולם.

    וכמו שיכולת לראות אנשים גם התיחסו לבחירתו של אובמה בפוסטים משל עצמם.

    אז הכעס לא במקומו, המחיקה לא במקומה, והנזיפה לא במקומה.

    • ענת היקרה, קראתי בעניין רב את תגובתך ותודה. יש בינינו מחלוקת פה ושם אבל רק על אחת אגיב. הלוואי וצדקת וכל הגזענות כבר הייתה מאחורינו. אפילו הבחירה של אובמה לא תתקן את הכל במכה, אבל זה צעד כל כך גדול לעולם החופשי וזה בא אחרי שנים ארוכות של דיכוי כה קשה שמאד קוויתי לדיון פה.

    • מסכימה עם ענת פרי.

  3. אוי, נעמי, חבל שהורדת. לא הספקתי לקרוא… חיכיתי לשבת… חבל.

  4. לויצקי, את בחמרמורת או משהו? שתית אתמול יותר מדי? דחילק לויצקי, מצחיקה אחת. תחזירי תכף ומיד את המאמר המלומד. נכון שאנחנו הכי אוהבים את הפיפי והפופו שלנו, אבל זה לא אומר שאנחנו לא קוראים גם דברים גבוהים. רק מה… לא תמיד יש זמן למאמרים ארוכים. בשביל זה יש את הארץ… שמתי לב שאנשים כאן ובכל בלוג אוהבים רשימות קצרות, עדיף אישיות, ושירים וסיפורים קצרים. לזה מגיבים הכי הרבה.

    • ולעניין עצמו, אגב, אני אינני מאלה שמתלהבים מאמריקה, או מכל שיטת שלטון שהיא עלי אדמות. וגם במהפכה הדגולה הזו לדברייך, אינני רואה אלא עוד פופוליזם צרוף.

      • ואין לי בעיה עם נשיא שחור, אבל אדם קרוב אצל עצמו, והייתי מעדיפה שינויים מזעזעים בענייני מגדר, ושתהיה נשיאה אישה, אפילו הקלינטונית שהיא לא הקאפ אוף טי שלי.

      • יעל, את חושבת שהשימחה על בחירתו של אובמה זה פופוליזם צרוף, ולי זהו רגע נדיר שבו אני גאה להיות אדם. הנה חלק מהדיון והשיח שלו קיוויתי כל כך בפוסט שהורדתתי.

    • יעלה יקרה, נכון, שתיתי אמש כוסית או שתיים אבל אין לזה קשר לפוסט. צדקת. אנשים כאן מעדיפים רשימות קצרות אישיות וכמה שורות של חרוזים וזה בדיוק הפיפי והפופו שעליו אני מדברת. הפוסט הזה הוא תוצאה של מחשבה רבה והמאמר מאתמול היה רק הקש ששבר את גב הגמל. את עצמך כתבת בתגובה לפוסט על היונה ואובמה שכולם רק מתעניינים במה טוב ליהודים. כמוך, יקירה, גם אני הייתי שמחה לראות קפיצת מדרגה בנושאי מגדר, אבל זה לא הופך אותי אטומה למצוקות של מיעוטים אחרים. ואת יודעת מה יעלה, בשביל כבוד צריך לעבוד ובשביל מעמד האישה צריך להיאבק, גם אם זה לא נוח.

      • נעמי יקרה, גם רשימות קצרות ו"כמה שורות עם חרוזים" נכתבות לפעמים בדם הלב, וגם אליהן רוצים כולם התיחסות, אני מעריכה את כתיבתך קראתי את העליונים בענין רב וכן מאמרים שלך, גם את הפוסט הנדון, חוסר תגובות לא מורה על חוסר ענין, אבל כן, מותר להעלב ולהתרגז, כי כשאנחנו כותבים אנחנו מצפים להתיחסות, זה אנושי ואדם הרי קרוב אצל עצמו ותמיד נדמה לנו, וזה בסדר, שמה שאנחנו כותבים זה הכי חשוב, אפילו אם אלו כמה שורות מחורזות או לא… בקצור אני רואה כרגע שגם אני נעלבתי, אז אפסיק בזמן… שבת שלום! והרבה פוסטים מענינים בעתיד, אני מחכה

        • חני יקירתי, לא לא, אנא אל תעלבי, זו באמת לא הייתה הכוונה. בוודאי שכמה שורות חרוזות גם הן נכתבות בדם לב ולפעמים הן אפילו מעולות ונדמה לי שגם את שמעת ממני פה ושם. לא בכעס הגבתי כך ולא מעלבון, אלא מסוג של תסכול שכאשר דבר כל כך גדול מתרחש עלינו, אנחנו עוסקים רק בעצמנו ודווקא בפוסט של יוצרים קיוויתי לדיון של ממש. מוישלה בתגובה שלו לפוסט שלי ביטא את הדברים טוב ממני
          שבת שלום יקירה.

    • גם לא.

      • למשה גנן, האם התכוונת להגיב לפוסט שלי? משהו השתבש בשתי התגובות שלך, גם אלי וגם ליעל, ואני לא מצליחה להבין אותן. אתה מוכן לכתוב אותן שוב?

    • ליעל.
      תגובתי אליך ירדה 20 שורות.

  5. שולמית אפפל

    נעמי יקרה, פרסמתי כאן מאמר מעניין של חני שטרנברג מ"רשימות" ואיש לא הגיב וגם אצלה באתר השני לא הגיבו מי יודע מה, והרי ענינו הנאום של טוני מוריסון בעת קבלת פרס נובל והכל בהקשר להבחרו של אובמה. לא נעלבתי והשארתי את הפוסט במקומו. אני עצמי מפרסמת ב"רשימות" ונח לי מאד עם אי-התגובות או התגובות המעטות ואין מחויבות ודי לי בקוראים הרבים, ואני שמחה ל"דיאלוג" השקט הזה כי עד עידן הבלוגים הייתי לגמרי מבודדת שנים רבות. אז באשר תלכי נלך נעמי…כלומר השארי והשאירי והחזירי את המילים הטובות. שבת שלום

    • שולמית יקירה, לא מדובר בכעס או עלבון. הסיפור שלך על הסופרת טוני מוריסון רק מחזק את דעתי ותגובתי אחת: I rest my case .
      אני אגב אשמח לקרוא את הדברים, את יכולה להפנות אותי?

  6. איריס קובליו

    נעמי יקירתי, ואני קראתי את הפוסט שלך ודמעות זלגו על לחיי כמו למישל. אהבתי את מישל והמשפחה הזו נגעה ללבי, ובנאום הנצחון של ברק אובמה הרגשתי אושר של עידן חדש (כתבתי לך על זה) ובאותו בוקר באתי לקבוצת המדיטציה שלי והייתי זורחת ושאלתי את המורה שלי מה דעתה, האם העידן החדש זורח והיא ענתה: את זורחת. ואני רוצה להסביר את מה שהיא הסבירה:
    אף אחד מנשות הקבוצה שהשתתפתי בה, זה לא הזיז לה, מה לנו ולאמריקה ולכושים ושאבא שלו מוסלמי ומי יודע מה טוב ליהודים וכו, ואחת שאלה: מה, היה בחירות באמריקה? והשניה אמרה: אוי אולי זה אומר שאצלנו ליבני תיבחר, מה זה מזיז לי בכלל, והשלישית אמרה שבלאו הכי לא הנבחרים הם הקובעים, וכאן עצרה המורה ואמרה שאכן לא הנבחרים הם הקובעים אבל הם ביטוי תופעה של תנועות קוסמיות שחייבות להתרחש, אך רוב האנשים לא רואים את זה. הם חושבים שמה שהם רואים זו המציאות. ואז היא אמרה שאין "מציאות אחת" שזה שאני כל כך זורחת ומאושרת מאובמה זה השתקפות של העולם הפנימי שלי, כי אני נמצאת במקום כזה שמוכן לקלוט שמחה ושינוי ומישהו אחר נמצא במקום של חרדה או ביקורת ולכן באה התנגדות או ספק… וכו" וכו"
    ואף אחד לא ממש הבין וקיבל את דבריה.
    אבל נעמי, אני הייתי כל כך מאושרת מזה
    ומזה ששמת פה את הפוסט שלך שכתבת במילים כה רגישות ונוגעות (באופן אישי) בו סיכמת את ספרך ודעתך, והיית ישירה ואמיתי.
    ולכן אולי מזל שאף אחד לא הגיב לך, כדי שתכתבי את זה שוב.
    אוהבת
    איריס

    • מירי פליישר

      הגיעה השבת אבל הפוסט הלך .
      מקווה שישוב
      ותודה נעמי על ההתרגשות והשמחה שלך . אני כמו שכתבתי לך מפחדת אבל שמחה שאחרים שמחים .

    • איריסיתי היקרה, איזה תגובה מדהימה כתבת לי, כמה חום הרעפת עלי וכמה יפה כתבת על תחושתייך שלך. תודה, תודה ושוב תודה. יקירה, בפוסט שהורדתי ממש לא ציפיתי שכולם יסכימו איתי, רציתי מאד שיתקיים דיון, רציתי לראות מעורבות. לא בכעס הורדתי אותו וגם לא מעלבון, רק מעצב וכאב ואכזבה מסוימת ואת כבר יודעת שהיו לי מחשבות על העניין גם קודם.
      אבל את, לך יש יכולת נדירה לנחם ולהציל את המצב.
      אוהבת אותך,
      נעמי

  7. נעמי יקרה, חבל להוריד. הצדקנים היו ויהיו כנראה עד לבואו של המשיח. שמעתי דעה פשוטה שמלך המשיח יגיע רק כאשר נהיה מוכנים לקבל אותו. ואם להתחשב בדעת החכמים מהמזרח, יקח לא עוד כמה מאות אלפי שנים. לכן, חבל להוריד. בבקשה, אל תורידי כלום. מבט רחב עד כמה שאפשר יעניק לו גם ראייה אמנותית אנושית ורחבה יותר. לא רק בארה"ב, כל מה שמתרחש בעולם נוגע בנו אישית. אני מאחל לכל אחד לב איכפתי וכואב כמו שלך, רק טוב ייצא מזה.
    אנחנו עדים לאירוע מדהים, אחד האירועים המרכזיים של עשור האחרון. עצם בחירתו של אובמה הוא מדהים כל-כך, שכבר לא משנה יותר מדי מה יעשה בעתיד – הוא כבר הסטורייה מרגשת ביותר. במיוחד ליוצרים.

    • גרא יקירי, אלף תודות מכל הלב, כמה אתה מקסים לכתוב כך. ואתה צודק כמובן, מה שלא יהיה אובמה כבר עשה היסטוריה ואת זה אי אפשר להחזיר לאחור. אני מקוה שישמרו עליו היטב כי יש לי גם תחושה טובה בקשר לעתיד איתו. אם שמעת או קראת את נאום הניצחון שלו, קשה שלא להתפעל ולהתפלל.

    • הלו.
      נכנסתי לקרוא ומצאתי תגובות על שני נושאים.
      האחד – אובמה. באמת התחדש עלינו עולמנו. קראנו על כך – מעתה בכל אופן תפחת הגזענות והטיעונים הנובעים ממנה. יום גדול וראוי. העמים מתקרבים זה לזה. העיקר שזה לא יביא עויינות אלא שלום בין העמים (פאקיסטאנים בלונדון, בשוויץ, צפון אפריקנים בצרפת, וכו" וכו" – קירוב להבבות ועמים לעומת קסנופוביה. רק כדי להדגים).
      נושא כבד אחר – אנחנו. כוונתי לנו עצמנו (אם אני באמת שייך) כאן בבלוג.
      גם ענין זה מתחלק לשני נושאים.
      האדון הנחבא אל הכלים – נכון אמרה אחת המגיבות – נחבא מפני אחראיות ציבורית. אני נגד אנונימים, נושאי שמות מצוצים מהאצבע, בעלי פסוידונימים שאינם מקבלים בפומבי אחראיות על דבריהם. האדון הנחבא באמת עוד מהטובים יותר מסוג זה – אנונימים ומתחפשים אחרים המשנים מדי יום את כינוייהם הם רעה חולה. הם מנצלים את המעטה הסודי שלהם להשמיץ ולהשחיר את האווירה. (בדידי הווי עובדה, לצערי, ואין כמו בעל הנסיון…)
      ונושא אחר – האם יש מגיבים. לדעתי אין מורידים פוסט על כי אין מגיבים. דוקא הגיבו לפוסט הזה, ולא מעטים, אפשר לקנא…
      בענין הורדות, פוסט קונטרוברסיאלי ומותקף מכל צד שפרסמתי (נשואו היה משורר חקיין ידוע) וקראו אותו מעל 300 נפש החלטתי לבסוף להוריד, כי נמאסה על ההתקפה חזרה וגם חשבתי שלדידי כבר קראו את הפוסט די קוראים (חלקם קורעים).
      ובכלל, היה כאן דיון פורה ומעניין על פוסטים, מגיבים, מידות המגיבים ומידות להן מגיבים, ועוד, אך קצר המצע.
      מ.ג.

  8. נעמי, את נשמעת לי ממש כועסת…
    רק חזרתי, ולא הספקתי בכלל לראות את הפוסט שלך. מבין את התסכול, אבל לא אוהב נו-נו-נו-ים (מי כן?)

    • אמיר, לא כועסת ולא נו נו נו רק תיגר על האסקפיזם שנכנס בנו או בשפתך "רק על עצמי לספר ידעתי צר עולמי כעולם נמלה". בטח שלא כועסת עליך אישית וגם יודעת שלא היית פה. ברוך שובך.

  9. נעדרתי קצת , קורה, עכשיו קראתי את מה שכתבת.
    מעניין, מזדהה עם הכתוב, כתוב היטב,
    ואכן היסטוריה אמיתית התרחשה עכשיו, על כל מה שכתבת.
    אבל יחד עם זה זה מאוד חשוב גם ההקשר אלינו. בדיוק עכשיו אני קורא את הרומן האחרון של פיליפ רות, על נשיא אמריקני במלחמת העולם השניה שתמך בגרמניה בין השאר כי נלחמה בקומוניסטים (דמיוני כמובן, אבל יחד עם זה אפשרי), והוא פשוט לא רצה לערב אצ אמריקה במלחמה, וכמה העם האמריקני העריץ אותו, ואיך זה משפיע על היהודים. משפיע רע.
    בסופו של דבר מה שיקבע זה מה ואיך יהיה בתקופת נשיאותו לעולם, לאמריקה והרבה לנו.

    • לא קראתי את הרומן הזה, אבל מודה שגם סופרים בעלי דמיון חסר אחריות צריכים להתפרנס ממשהו. הרעיון מקומם, מגעיל. אני כותב זאת כמובן כי אני בתור יוצא שואה משוחד. היטלר היה מאניאק גדול, רצה לכבוש את העולם, אחר כיבוש אירופה ואפריקה ואסיה אמריקה היה בתור. לא לצחוק – לחם באפריקה, לחם באסיה ובאירופה – הוכחה. אז לתאר נשיא שהוא, היטלר היה חביבו – מקומם ומפחיד. אני חושב שאין זה ראוי להפיץ דיבה ורעיונות עוועים.
      מ.

    • איציק יקירי, תודה על המילים החמות ובוודאי שחשוב לכולם וגם לנו איזה נשיא הוא יהיה. קראתי ביקורת בניו יורק טיימס על הספר שאתה קורא ואני מנסה ולא מצליחה להיזכר אם הביקורת הייתה טובה או לא. ברור שזה לא תסריט מופרך לאמריקאים רבים יש גישה בדלנית. אבל אתה יודע מי היה באמת קצת פרו גרמני והוביל גישה סופר בדלנית אז, ג"וזף קנדי, אבין של הנשיא.

  10. נעמי יקרה, את צודקת לגמרי, אנחנו בעידן מדאיג של אסקפיזם, אובדן סולידריות וחולשת דעת בכל הקשור לסוגיות שבחירתו של אובמה הציפה.
    קראתי את רשימתך הקודמת, אבל עומס החיים והשבוע הראשון לתחילת שנת הלימודים האקדמית מפחיתים את זמן בננות שלי, כך שגם התגובות שלי מופחתות, כי איני יכול להסתפק בתגובה לאקונית. אנא המשיכי לפרסם ולהעלות את הסוגיות הללו, גם אם אין תגובות רבות, זה יחלחל, זה חייב, אחרת באמת אפשר לסגור את הבסטה.
    לא יודע אם ניתן לתלות תקוות כל כך גדולות לתיקון עולם בבחירתו של אדם אחד, אבל אני חש שמחה גדולה ואולי יש בכך תקווה גם לשינוי במעגלי קיום שלנו כאן.

    שבת שלום!

    • מושילה יקירי, תודה על העידוד והמילים החמות ותודה ועל הכישרון הזה שלך להניח כה נכון את המילים על הנייר. ברור שאתה צודק ואדם אחד לא יכול לשנות עולם, אבל מנהיג העולם החופשי יכול להשפיע עמוקות על תהליכים ולהערכתי את זה הוא יעשה. צפיתי בו היום במסיבת העיתונאים הראשונה שלו מאז נבחר, מרשים ביותר ומעורר השראה ותקווה וגם זה כבר משהו שלא חשתי מזמן.
      אגב, מוישלה, בין התכונות הבעיתיות שלי שמניתי לך אז, שכחתי להגיד שאני גם פייטרית 🙂

  11. לוינצקית מאמי, כתבתי לך תגובה ממעמקי ליבי האפל והגזעני.
    היא נקראת "כשאמריקה תבחר אישה…"

    http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=8180&blogID=23

    בכבוד!

  12. שולמית אפפל

    נעמי, לבקשתך

    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?blogID=136&itemID=8143#post8143

    ואם את מתקשה לפתוח, זה הפוסט האחרון כאן אצלי
    יום נעים

  13. המגיב והמגיף

    לנעמי,
    מצטער, הבלוג מסדר תגובות בסדר שהוא רוצה.
    יעל ישראל כתבה לך: "שמתי לב שאנשים כאן ובכל בלוג אוהבים רשימות קצרות, עדיף אישיות, ושירים וסיפורים קצרים. לזה מגיבים הכי הרבה".
    עניתי: גם לא.

    תשובה ארוכה יותר כתבתי בתגובה לשחיה המתנהלת בלוג שלך. האם זה יצא יותר ברור?
    כתבתי על התרשמויותיי על השיחה – כי העיקר בבלוג הזה הוא השיחה בין 180 המשתתפים/ות וכו" -. הגבתי על הענין המדיני, ולחוד על ענין רגשות הקיפוח בבלוג.
    האם זה יותר ברור עכשיו?
    מ. גנן

    • הנחבא אל הכלים

      משה גנן היקר. תודה על המחמאות שחלקת לי כמה תגובות למעלה. אם כי לא נמלטה ממני מנת התוכחה. כך כתבת:

      "האדון הנחבא אל הכלים – נכון אמרה אחת המגיבות – נחבא מפני אחראיות ציבורית. אני נגד אנונימים, נושאי שמות מצוצים מהאצבע, בעלי פסוידונימים שאינם מקבלים בפומבי אחראיות על דבריהם. האדון הנחבא באמת עוד מהטובים יותר מסוג זה – אנונימים ומתחפשים אחרים המשנים מדי יום את כינוייהם הם רעה חולה. הם מנצלים את המעטה הסודי שלהם להשמיץ ולהשחיר את האווירה. (בדידי הווי עובדה, לצערי, ואין כמו בעל הנסיון…)"

      אך ראו נא איזה פלא: משה גנן עצמו מגיב (כנראה בבלוגים אחרים) בעילום שם.
      כאן הוא מבקש לתקן את "המגיב והמגיף" סרח העודף שנשאר במסכו- לשמו האמיתי.

      אני שמח מר גנן שאתה לומד את תורת הבלוגים , זה לגיטימי בהחלט מה שאתה ואני עושים.

      אבל הצביעות… אנא תוליך את הבושה?

      • נחבא נכבד,
        רק עתה שמתי לב לדבריך, הנחבאים בין יתר התגובות…
        אתה צודק ב-99 %. לא 100%, כי התגובה בעילום שם בטעות יסודה, המתוקנת בגוף התגובה, עליה חתתמתי בגוף הטקסט בשמי המלא.

      • תגובה ב"
        אך בוא נחדל נא להתמקח (מ=ו) על אתרה הנכבד של נעמי, שלהוותי הפך גל אשפתות. ואולי נמצא לנו מקום מכובד יותר מזה לוויכוחים ושטנה ש-שוב להוותי – אני מוצא בדבריך הנכוחים.

  14. לנעמי, סליחה. התוכלי למחוק את התגובה שתחת שם לא נכון…?)

    מצטער, הבלוג מסדר תגובות בסדר שהוא רוצה.
    יעל ישראל כתבה לך: "שמתי לב שאנשים כאן ובכל בלוג אוהבים רשימות קצרות, עדיף אישיות, ושירים וסיפורים קצרים. לזה מגיבים הכי הרבה".
    עניתי: גם לא.

    תשובה ארוכה יותר כתבתי בתגובה לשחיה המתנהלת בלוג שלך. האם זה יצא יותר ברור?
    כתבתי על התרשמויותיי על השיחה – כי העיקר בבלוג הזה הוא השיחה בין 180 המשתתפים/ות וכו" -. הגבתי על הענין המדיני, ולחוד על ענין רגשות הקיפוח בבלוג.
    האם זה יותר ברור עכשיו?
    מ. גנן

  15. מיכל ברגמן

    נעמי שבוע טוב, צר לי שמחקת – היה לי שבוע טרוד ומדאיג ואמרתי – יגיע סופשבוע ואתפנה לקרוא והנה – אין.

    רגע היסטורי ללא ספק.
    ובכל זאת הרבה סימני שאלה יש לי על יועצי התדמית, על הדמגוגיה הסוחפת והסקסית, על קשריו ועל יכולתו לגייס תרומות בסך כזה ובעיק על הטירונות הפוליטית המדאיגה מאוד. אני לא נסחפת בהתלהבות. מפרידה בין עצם היכולת של אדם לא לבן להיבחר לבין הדמות עצמה.

    • מיכל היקרה, תודה רבה לך ואני מזדהה איתך לחלוטין. כמובן שההוכחה היא בפודינג, כמו שאומרים, ומעכשיו האחריות מוטלת עליו. אבל אני אופטימית ולך אני מאחלת שבוע טוב ופחות מדאיג.

  16. נגעת בנקודה אמיתית וברחת… רוב הפוסטים זה שירים סיפורים נרציסטיים ברמות. הגרפומניה חוגגת

    • הנחבא אל הכלים

      שלום גדי
      הנקודה העיקרית אצל נעמי לא הייתה איכות הפוסטים המתפרסמים כאן (על כך בהמשך). בעיניה שום דבר לא שווה ערך למאמריה (והם באמת טובים מאד). הזלזול שלה היה כללי כלפי כותבי השירה למינם ,שהרי היא לא טרחה להבדיל ולהבחין בין הפוסטים השונים.
      נעמי מלינה על כך שלא היו מספיק תגובות למאמרה .האם היא טרחה להתייחס ליצירותיהם של אחרים?. האם טרחה להכנס ולהגיב לפוסטים של לא "מאנשי שלומה"?
      ובקשר לאיכות הפוסטים, אני נאלץ להסכים אתך. אבל גרפומניה היא עניין של גאוגרפיה , כלומר :מי שכותב ,בטוח שמה שכתב הוא איכותי והוא בודאי לא יזהה את עצמו כגרפומן. כך שגם עניין זה נתון לויכוח. כל מה שאנחנו יכולים לעשות זה לשמוח שאנחנו לא צריכים לשלם עבור הסחורה הזו בכסף ,ועומדת בפנינו האפשרות שאני אימצתי והיא להגיב בעילום שם- לא מתוך פחדנות כמו שחושבת נעמי אלא כי זו הדרך שבה אני יכול להגיב על מה שאני באמת רוצה בלי להיות כבול למחויבויות לא רצויות.

  17. בעודי חוזרת מהעצרת לרבין (בכל זאת מסתבר שגם לי יש מצפון פוליטי), ראיתי אצלי מלא תגובות. הגבתי לך גם אצלי, אבל למקרה שלא תמצאי מרוב תגובות, אז הנה גם כאן.

    נעמי היקרה, אכן הצלחת לעשות פרובוקציה, וזה אחלה, אבל למה על חשבון קוראייך ועמיתייך הבלוגרים? את זה אני רואה שאני לא מצליחה להעביר לך. עקרונית, אני נגד להעליב קוראים, ונגד שקוראים יעליבו בלוגרים. אפשר להיות שנון ופרובוקטיבי וחד ומעורר מחלוקת גם בלי להעליב. זו דעתי בכל אופן. אני לא חושבת שהקוראים חייבים לי משהו, לא לקרוא אותי ולא להגיב, ואם הם לא עושים זאת אינני עומדת מיד בעמדת התקפה או מגננה. אני פשוט מנסה להעביר טוב יותר את האג"נדה שלי בפעם הבאה. זה בסך הכול מה שניסיתי להגיד כאן בפוסט שלי.

    כשאת כותבת שלפרסם שירה או פרוזה או רשימות אישיות זה פיפי ופופו, את פוגעת, נעמי, גם אם את לא מוכנה לקחת אחריות על כך שפגעת.

    ועוד דבר, למה יש בלוגיות? מפני שאנשים קצו בקשקשת הפוליטית האינסופית שיש בטלויזיה, בעיתונות ובאתרי האינטרנט הגדולים. כשאנשים נכנסים לבלוגיה, הם מחפשים משהו אחר.

    כל זה לא בא להפחית מחשיבות הדיונים הפוליטיים, אלא שיש גם דברים אחרים שאנשים מתעניינים בהם. קחי בחשבון שאת מנת הפוליטיקה שלנו כבר קיבלנו במקום אחר.

    • כותב בחיל ורעדה – מפני המלעיזים. אבל מה זה יעזור לי?
      יעל,
      הכרתיך כאישיות בעלת ערך.
      חבל לי על כל הקצ"קיאדה שעוררת פה – אולי לא באשמתך. אבל – להישאר נאמן לסגנון הכללי שפה – חרה מושך זבובים. (יש שאפילו מעט הנימוס בעיניהם לצנינים).
      מעטות התגובות בעלות ערך פה. – כאלה המתעלות מעל לאישי. באים כל מיני זבובי זבל וניזונים מהזנות הכללית המתגלית בשפה ובתוכן האתר. ושבח אני במעטים המרגישים בזה ומעירים.
      יעל, אולי אין זה מקובל: לבסוף זה אפילו הפך אתרך ולא של נעמי לויצקי המסכנה הסובלת כל זאת איכשהו בשקט : צועקים ומקללים בביתה לתיאבון. אך כיון שכך, כל שאני הייתי חפץ ומבקש ממנה שהיא תמחוק באבחת חרב את כל הקשקשת: את כל הפוגע ומלעיב: את שלי בכל מקרה (אני מייפה כוחה – עם כל הנוגע לי – למחוק), ושל אחרים שאולי, אולי, שמא יימצאו לא נאים בעיניה גם. הייתי במקומה קם על רוצחיו של האתר שלי ומשרש עקבותיהם ומוחק תגובות מכוערות ומכערות שאין הן לכבוד האדם (קרי האתר ולכבוד בעל האתר, לכבוד הכותב והקורא וכל הנוגע בזה).
      אבל אולי טעיתי. אולי אין דעת הבלוגיסטיות הנכבדות, כולן, שהן כולן ,chrysostomo בעלות פה זהב, והדברים יעוררו רק עוד פרקי שטנה ואי הבנה חדשים, ונאצות רבות לתיאבון. זה אולי גם לפאר הבלוג, כזה נחמד ופרובוקטיבי ( כמעט כתבתי פופוקטפטל).בלוגיסטים טובים, אני מבין, עורם כשל פילים בעדר ואין דבר היכול לפגוע בהם. זו כמובן מדרגות התבונה, וממידות אנוש. והחלטתי שמעתה אני מושך את ידי מסחי וריבים חסרי שחר כמו כאן. שהרי מתברר בהחלט שבלוגיסט טוב שומר נפשו וירחק.

      בבנין ירושלים תנוחמו. סליחה שהייתי.

      • משה, כבר הצעתי לכל בלוגר שנעלב מתגובות למחוק. זה לגיטימי ואלה הכללים בכל בלוגיה. אי אפשר לסנן מלעיזים וטרולים, אבל מי שרוצה מוזמן למחוק. אפילו בדה מרקר קפה, שבו יכולים להגיב רק חברים, יש תגובות מגעילות, למרות ששם ניתן "להלשין" על המעליבים ולחסום אותם. בכל שאר הבלוגיות התגובות עולות, והבלוגר מוזמן למחוק אם בא לו. אין דרך אחרת משה. חופש הדיבור, יעני, כלל הזהב של הרשת.

    • יאללה יעל, תרגיעי. את חייבת את המילה האחרונה, לא קיבלת מספיק צומת? כל חיי גברים ניסו לאלף אותי, את האישה הראשונה, חוץ מאמא שלי כמובן, וגם היא הרימה ידיים די מהר. ראינו שהיית בעצרת, אישית הצדעתי לך ואני שוקלת להמליץ עליך להדליק מושאה ביום העצמאות. אז די, בסטה עם הגערות. זה מעייף

  18. תודה. כן אני יודעת רבקה ובניגוד אליך אני גם אמות יום אחד

    • רבקה זוהר, חן חן על התיאור החינני שלי. אני דווקא אוהבת אותך. תשירי לי ירושלים של זהב? או שזה לא את שרת?

      ונעמית, יאאלה סולחההההה!!!! אני פותחת שולחן עם מגוון חומוסי אחלה בחצר. תבואי בהמונייך.

      • רבקה זוהר, חן חן על התיאור החינני שלי. אני דווקא אוהבת אותך. תשירי לי ירושלים של זהב? או שזה לא את שרת?

        ונעמית, יאאלה סולחההההה!!!! אני פותחת שולחן עם מגוון חומוסי אחלה בחצר. תבואי בהמונייך

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לנעמי לויצקי