בננות - בלוגים / / שלוש המלצות שירה לשבוע הספר
תמר משמר משוררת וקוראת
  • תמר משמר

      משוררת, מבקרת, חוקרת ספרות, תרבות ומגדר. עורכת. ילידת 1961.  ספרה עד כה: חיתוך דיבור (צ''''ריקובר ועיתון 77, 1989). החל ב-1979 מפרסמת שירה וביקורת בכל מוספי הספרות של העיתונות היומית, ב"עיתון 77", ב"מאזניים", ב"הליקון", ב"המעורר" ועוד. שירה "קיץ ראשון בתל-אביב" (מתוך חיתוך דיבור) הופיע באנתולוגיה של שירה ישראלית בוונצאולה, בעריכת עודד סברדליק.  עבדה שנים רבות כעורכת, בין השאר היתה שותפה בעריכת "משא" של דבר. חברת מערכת "עיתון 77". אוטודידקטית בעיקר, אך השלימה גם תארים אקדמיים: בוגרת החוג לספרות עברית והחוג לפילוסופיה, האוניברסיטה העברית, 1984. מוסמכת המכון להיסטוריה ופילוסופיה של המדעים והרעיונות, 1999. תחום המחקר: לאומיות ונשיות – רחל איתן ונתיבה בן-יהודה. מאמרים אקדמיים בתחום זה פורסמו בכתב העת "תיאוריה וביקורת". התמחתה בספרות אפרו-אמריקאית של תחילת המאה העשרים ("הארלם רנסנס"), בחוג לאנגלית, אוניברסיטת תל-אביב. בימים אלה כותבת דוקטורט בחוג לספרות עברית באוניברסיטה העברית בירושלים. מרכזת ומנחה קורסים בספרות באוניברסיטה הפתוחה, הנחתה בעבר סדנאות לכתיבה יוצרת (שירה).    

שלוש המלצות שירה לשבוע הספר

 

שתיים ורבע דקות לפני תום שבוע הספר, רשימה קצרה של כמה המלצות שירה פחות שגרתיות:

1.    סדרת  שירת תור הזהב בהוצאת אוניברסיטת  תל-אביב כרכים ערוכים ומוערים על ידי מיטב חוקרי שירת ימי הביניים כישראל לוין, טובה רוזן ומאשה יצחקי, משל שלמה אבן-גבירול, יהודה הלוי, יהודה אלחריזי, שמואל הנגיד וטדרוס אבולעאפיה. סדרת חובה לכל משורר/ת ולכל חובב/ת שירה.   

2.    וילפרד אוון בנג'מין בריטן, רקוויאם המלחמה טקסטים ומכתבים בתרגום רינה ליטוין ובעריכתה, עם הקדמה והערות, בהוצאת אבן חושן. ספר מופת לכל הרואה את עצמו ואת השירה-מוסיקה כבעלי אחריות מוסרית, שפעולתם האמנותית היא גם פעולה במציאות כנגד עוולות המלחמה.

3.    מחמוד דרוויש, כפרחי השקד או רחוק יותר, מערבית: עפרה בנג'ו ושמואל רגולנט, ייעוץ ואחרית דבר: ששון סומך, בהוצאת עיתון 77 ופיתום. 

תודה לכל המקשיבות והמקשיבים,
תמר

 

 

10 תגובות

  1. בדיוק תמהתי היכן את!

  2. טובה גרטנר

    היי תמר
    תודה, מה שמדכא שלא מצליחה להעביר את אבן גבירול במח שלי, אני קוראת ונישברת.
    אולי בזכותך אנסה שוב
    להתראות טובה

  3. שגיא אלנקוה

    פניתי ולא ענית
    חבל

  4. את שירת ימי-הבניים למדתי באוניברסיטה, מאד אוהבת , מומלץ מולחנים שומעת הרבה את הדיסקים. (אתי אנקרי שרה ר' יהודה הלוי, ברי סחרוף שר את אבן-גבירול ובקרוב יצא גם של קובי עוז).
    משל מחמוד דרוויש קראתי את "מצב מצור" אקרא גם את המלצתך.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לתמר משמר