בשל הצטרפותן יחדיו של סיבות אחדות ושל מחשבות אחדות יש בדעתי לצאת ל"חופשה וירטואלית". כלומר, בזמן הקרוב (אני מניח) לא אעלה פוסטים חדשים. אין לי מושג בכמה זמן מדובר. המדד המהותי מבחינתי הוא אחר, לא זמן. אין זה אומר כמובן שלא אקרא דברים של אחרים. בינתיים, אפשר להשיג אותי דרך הקישור הרגיל ליצירת קשר אישי. הנה שורת קישורים לגוף המרכזי-להבנתי של הפוסטים שהעליתי (70 בסך ...
קרא עוד »ארכיון חודש: יוני 2008
איך בונים ספינה? – מכתב סיום שנה לתלמידי כיתה ט'6
נפל לידי היום מכתב שכתב אתמול מורה של כיתה ט" 6 בבית הספר קלמן לתלמידיו עם סיום לימודיהם. המורה הזה, לפני שהיה מורה, היה איש מסעות כזה שנדמה לי שהיה מוזר אז לחשוב שיהיה מורה תיכון בישראל. נדמה לי שמדובר במורה מסוג אחר, למרות שלמען מערכת החינוך אני באמת מקווה שלא אחר מדי. מערכת חינוך אמיתית הרי לא יכולה להיות ...
קרא עוד »והמנצח/ת ב"תחרות המשפט הקצר" הוא/היא… (ההכרזה הרשמית והסופית)
תאריך הכרזת התוצאות ב"תחרות המשפט הקצר" נקבע ל-6 ביוני. כמו ב"מסביב לעולם בשמונים יום", למרות הכיתוב בפוסט המורה על השעה הראשונה של ה-7 ביולי, התוצאות נשלחות מפריז (החיה לה ברגיל שעה מוקדם מישראל) ולכן מגיעות במועד ועל פי התקנון. כפי שנאמר מראש, האתגר של הרכבת משפט עומד המורכב מעשרים ושתיים אותיות שונות זו מזו אינו קל. יחד עם זאת, נשלחו ...
קרא עוד »"תחרות המשפט הקצר" – 15 המשפטים המועמדים. מי המנצח שעליו יוכרז מחר?
לפני כחודש הכריזה מערכת "הנמל" על ["תחרות המשפט הקצר"http://blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=4997&blogID=97], בה הוזמנו הכותבים לחבר משפטים בני עשרים ושתיים אותיות שונות (כל אות פעם אחת). למערכת הגיעו חמישה עשר המשפטים המופיעים מטה (נכתבו בידי עשרה כותבות וכותבים). מחר, יום ו' (ה-6 ביוני) יוכרז שם הזוכה בתחרות בהתאם להערכות ועדת השיפוט הפתוחה, כלומר קוראי הפוסט והמגיבים. עד כה שניים מהמשפטים זכו לעיון ולציון מיוחדים בדיונים בפוסט ...
קרא עוד »פוסט שהורד…
*הערה: אני תוהה עם עצמי עדיין לגבי הטקסט הזה ואיני רואה בו טקסט גמור. אני מעלה אותו ברשותכם/ן, במעמד של "בלון ניסוי", או נגיד במידה של שחרור כבתוך הסדנה שלא הייתה לי. ייתכן שבקרוב אוריד אותו ואחזיר אותו למקומו. ההערה שלעליל הובאה בזמנו (בצורה פחות שקשוקאית) בסופו של טקסט, שכמו שהגדרתי, היה בשבילי מין סוג של בלון ניסוי. אני משאיר את ההערה ואת התגובות ...
קרא עוד »