בננות - בלוגים / / ההוא-הזה-שלך. חוצפה.
אני והעיר הקדושה
  • רונית בר-לביא

    חוזה השכירות שלי מצביע על כך שאני מתגוררת כרגע בירושלים. זה אומר שחם לי בקיץ אבל נסבל, שאני מוצאת את עצמי חלק ממיעוט קיצוני ומסוכן שהולך ונכחד בעיר הזו, שאני מעדיפה שקט כפרי ופסטורלי על פני צפיפות ורעש של עיר, שאין לי יותר מושג ממקומות חדשים לבילוי בעיר הזו, כי הפסקתי לחלוטין לצאת בה, ושבאופן כללי אני עדיין מעדיפה כאן על פני שם, אולי כי שם יותר פיח ויותר לחות ויותר רעש וצפיפות ולחץ, ונכון שגם הרבה יותר בנים שהם סינגלים ושווים לכאורה וכל זה, אבל כשיש הרבה ממילא לא מוצאים, אז מה רע לי פה בינתיים עם כל הנזירים המורמוניים,  הנוצרים-אוהדי-ישראל, המשיחיים למיניהם מכל קצוות תבל, ונציגי העיתונות-העוכרת-ישראל מכל אירופה רבתי ?? אחרי הכל, כשאת יורדת לך בכפכפים לקנות לחמנייה ושוקו בפיצוציה בתל אביב, איזה מיזוג אתני  כבר נכון לך ? מקסימום פועל רומני דלוח לרפואה. אבל בירושלים, כל גיחת סרק לרחוב מניבה מיזוג גלויות שלם שמהווה עילה לועידת פסגה אזורית לפחות. אז מי אני שאוותר על כובד אחריות שכזה, שלא להזכיר, על ההנאה המשונה שבזכות לגור במקום הדומה ביותר לעזה, בתחומי הקו הירוק ?? ובכן, לא אני. לא ולא. על כך ועוד, בטורים הבאים.

ההוא-הזה-שלך. חוצפה.

 

 

 
ירושלים היא עיר של קצוות.

קצת קשה להיות בה סתם בנאדם.
וזה לא שהיא עצמה מביעה מחאה, או שזה מנוגד לאיזה חוק עירוני,
אלא שבירושלים, עצם מגוריו של אדם בה כבר נחשבים
לסוג של התרסה.

אם אתה מת, זה עוד מילא. 
במצב כזה אתה מן הסתם תופס חלקה באחד מבתי הקברות, כבר לא עושה
הרבה רעש, לא נמנה על מגזר מסויים, לא מתנגד למגזר אחר, לא משלם או בלתי משלם
ארנונה, לא שולח או לא שולח את ילדיך לבית ספר ממלכתי או דתי או חרדי,
בקיצור, אתה בעיקר לא, מה שלגמרי מקובל בירושלים. בינתיים לפחות.

לא כך לגבי האדם החי, או אם לא נרצה ממש להתריס, האדם הלכאורה-חי, כלומר
זה שרשום במשרד הפנים כתושב ירושלים, ודר בין ארבע קירות בשכונה מסויימת,
שזה כבר נחשב סוג של חוצפה, כי מה פתאם אתה גר בשכונה מסויימת,

מה כבר לא נאה לך לגור בשכונה אחרת  ?

למה שתתנגד לחרדים/חילוניים/ דתיים צרפתים מיליונרים בשכונות רפאים/ערבים/ערסים ?

ברגע שאתה דר, אתה מהווה איום.

עצם התגוררותך איפשהו מביעה מחאה אדירה,
שלא לומר מבטאת חוצפה אדירה וחוסר סובלנות משווע כלפי הדרים במקומות אחרים
משלך והחושבים אחרת ממך,

עוד מעט אתה תתחיל לרצות להשפיע על אחרים שדרים במקומות אחרים וחושבים אחרת ממך,
ותיעשה אנטי לא-משנה-כלפי-מי ותילחם ותעשה דווקא ותאיים בלא לשלם מיסים ואפילו בלעבור עיר
אם לא יתחילו להקשיב לך,
אז מי בכלל צריך שתדור ??

מישהו ביקש ממך את זה ?

במקום שתדור ותעלה בכך את חמתם של כל כך הרבה אנשים, 
עדיף בהרבה שתדיר.

תדיר את רגליך מכאן וכמה שיותר מהר, לא צריך תמיד לעשות דווקא ולדבוק במקום ולהיאחז
באבנים כאילו אתה תלוי בהם בחייך,

אפשר לחשוב,
סך הכל יש עוד המון מקומות

בהם אתה יכול לדור,
עם כל הדעות האלו-ההן-שלך,

אז אם לא קשה לך,
תנענע את עצמך מכאן,
כי הדור הבא כבר לא ידור, אז למה סתם להתעמר בגורל ובמה שמכתוב ?

ותן גאז,
אתה מסתיר את הנוף עם הלבוש ההוא-הזה-שלך.

 

42 תגובות

  1. אם ניקח ממך בדיקת דם, נמצא את ירושלים במבחנה, דבקה במשימה. המשיכי.

    • רונית בר-לביא

      תודה, לבנה.

      רק הכי לא הייתי רוצה לייצג את ירושלים. ברררררררר

      אני איתה מוכנה להיפגש בקוקטייל כמו בפוסט הפתיחה שלי כאן, עיר ואישה מתקנות ליפסטיק בקוקטייל.

      ויש מקום שנקרא "המעבדה" שהוא שווה, כמו "המבחנה".

  2. רונית רונית, למה באמת להתעמר בגורל? במקומך הייתי מקבל את עצתך ונשאר איפה שאני משני טעמים:

    ראשית, פליטים מכל סוג לא מלקקים דבש במדינה הזאת
    ושנית, זה יהיה המצב בכל מקום. עניין של זמן

    http://www.blogs.bananot.co.il/showPost.php?itemID=12264&blogID=182

    • רונית בר-לביא

      אמירוש, זה מוזר.
      היית בפוסט שלי המון זמן, כי כבר החלפתי את הכותרת הרבה קודם לתגובתך ..
      :)) נרדמת בשמירה ?

      עצתי היא להדיר, לא לדור..

      קראתי את הפוסט ההוא שלך על עורו החרדים, וזה הוסיף לי המון לידע.
      תודה.

  3. אכן חוצפה ולכן גם נוקטים צעדים נגד האלה שגרים ברחוב כזה ועושים להם אדום לבן בכל המדרכה שלא יוכלו לחנות ליד הבית שבו הם דרים בחוצפתם, ושבהולכם עם ילדתם השוקלת כבר 16 קילו עד האוטו (שבו נמצאת גם העגלה) יישבר להם הגב כפי שהקש שבר את גב הגמל. (וגם נתנו להם כבר דוח חניה של 500 שקל.)

    • רונית בר-לביא

      לי.

      אוייי, כמה מרגיז,
      שמעתי על זה מעוד אנשים.

      מצד שני, דבר כזה יכול לקרות גם בערים אחרות.

      דווקא בירושלים יש פחות בעית חנייה בוודאי מבתל אביב.

      יש כמה יתרונות בירושלים על פני תל אביב, בעיקר בקיץ…

      בעקרון, הייתי מחליפה את שתי האוכלוסיות זו בזו ובא לציון גואל.

      • יש אוויר בדירה שלך? כי אני גרה בתנור.
        בשפלה לפחות אין כמעט דירות בלי מזגן :))

        • רונית בר-לביא

          הי לי.

          לא יודעת, יש כאן הרבה אויר.

          ואפילו לא הוצאתי מאוורר עוד השנה.

          פותחת את כל החלונות החל מהערב, והדירה נשארת קרה בשל האויר הקר שממלא אותה עד השעות הקטנות.

          אזור השפלה בין יוני לאוקטובר ?
          נוט פור מי …

          תקנו מזגנון קטן, יש כאלו לא ?

  4. חני ליבנה

    נכון רונית בירושלים בעיקר, או אולי רק, עצם נוכחותך ברחוב היא הצהרה..

    • רונית בר-לביא

      כן, חני,
      כנראה שבעיקר כאן,

      יותר עוצמתיים כל הניגודים,

      אבל גם יותר מצחיק ואפוקליפטי ..

  5. גב' רונית בר לביא,
    את טועה ברישא דבריך, זה כלל לא קל להיות מת בירושליo, אפילו אני לא הייתי רוצה להיות מת במצב הזה, ימצאו בקבורתי איזה פגם: אם אתה לא לגמרי יהודי לא יקברו אותך בבית קברות המכבד את עצמו: וחסד יעשו עמך אם יואילו לקבור אותך ליד הקיר שם או מחוץ למחנה. גם נוצרי להיות בקבר לא טוב, כל השוכב על משכבו לנצח בירושלים לצנינים, כובש קרקע, ראי מה העיתון כותב על הרחבת בית הקברות המוסלמי, באמת הם חוסמים אפילו את הדרך בפני המשיח. ומה כבר ניתן לבנות על אדמה מלאה עצמות? לדעתי גם המתים בירושלים היו צריכים לקום ממשכבם ולעבור עיר, לפנות מקום לדור הבא. תמהני כמה קברות כבר עיר כזו יכולה במשך הדורות להכיל. הרי באשר נצעד נדרוך על אבותינו!!!

    • רונית בר-לביא

      אדון משה גנן 🙂

      קודם כל אהבתי את פליטת הקולמוס שלך, "ירושליס" עם הס' בסוף, אני מאמצת.

      אתה צודק לגבי בעיות הקבורה, בכוונה לא רציתי בכלל להיכנס אליהן.

      ועדיף לא להתעצבן, אלא להסתכל בשעשוע אם אפשר, כלומר כשאפשר.

      תודה על תגובתך.

  6. יעל רוזן-בר שם

    המחלוקת על ירושלים קיימת מאז ומתמיד, מאז העיר קיימת. ההיסטוריה מספרת את הסיפור שלה.

    ולמה עכשיו משהו אמור להשתנות?

    • רונית בר-לביא

      צודקת יעל רוזן-בעלת שם.

      גם המחלוקת בתוך האדם עצמו קיימת מאז ומתמיד ובקץ הימים הכל ייפתר.

  7. רונית, אני חושב שהצלחת כאן להביע את מחאתך בצורה יפה מאוד באשר לירושלים. האמת, אני לא הייתי דר בירושלים (גם לא בבני ברק, להבדיל, אף כי הייתה לי אופציה כזאת). תמיד שאני בירושלים אני חש את מה שאת מתארת כאן, הלחץ של כל השונים זה מזה יחד וכובד הדורות, אבל אני בהחלט יכול להבין מה גורם לאנשים להתאהב בה. אתמול באתי ל"בית אריאלה" ועל השולחן נתקלתי בשיר של יעקב שבתאי על רחובות תל אביב, אני מניח שהאהבה לירושלים דומה לריגוש שחשתי בקוראי את השיר הפשוט הזה העושה שימוש בשמות הרחובות בתל אביב. זו לא פעם ראשונה שאני קורא אותו. ועוד דבר: לדעתי אם מישהו אוהב מקום מסוים הוא צריך להיאבק עליו. יש לי תחושה שזה מה שאת מנסה להעביר לנו כאן. ירושלים היא לא של שום מגזר, היא של מי שאוהב אותה. ובאשר לחרדים ולחילונים, הרי ברור שיהא עליהם לדור ביחד זה עם זה, אחרת זה יהיה כמו באותו משפט מפורסם: לא תלויים זה בזה אל תלויים זה לצד צד בשל השנאה. דַּבֵּר אליי לא באבנים רק בפרחים. רני.

    • רונית בר-לביא

      הי רן,
      תודה על תגובתך.

      אבל: אני לא מאוהבת בעיר, אתם שומעים ?

      אני בכלל לא מכאן, אני מהמון מקומות ובעיקר משדה בוקר !

      יותר נכון לומר שנתקעתי כאן, כנראה משהו שקשור באבני הכותל או משהו,
      רק כי אני לא מוצאת מקום יותר עדיף כרגע, תל אביב לא.

      אני לא מרוגשת מירושלים, נהפוכו.

      אני יכולה להבין את מי שכן.

      אני יכולה להבין גם ריגוש מרחובות תל אביב, עכשיו אחרי שצפיתי בתוכניות של מאה שנים לתל אביב על כל ההיסטוריה הקצרה והמקסימה שלה.

      אני: מרוגשת מטבע, טבע.
      מדבר שהוא כור מחצבתי בעיקר.

      ואחר כך צפון ומים וירוק….

      תודה לך רני ובכלל, כייף לתקשר.
      🙂

      • רונית, השבוע דפנה שחורי מראיינת ב"מעריב" את המשורר נעים עריידי. הנה שירו מוקדש רק בשבילך, ועם המוזיקה של ערן צור, זאת בכלל חגיגה, אפילו אני נעשה ירושלמי, ושדה בוקר, מקום נפלא! הנה השיר:

        ירושלים אהובתי נעים עריידי

        הָיֹה הָיְתָה יַלְדָה יָפָה
        יַלְדָה יָפָה כְּמוֹ בַּשָּׁמַיִם
        הָיֹה הָיְתָה יְפֵהפִיָה
        וְלָהּ קָרְאוּ יְרוּשָׁלַיִם

        אֶת הַיַּלְדָה אָהֲבוּ כֻּלָּם
        אוֹתָהּ אָהַבְתִי שִׁבְעָתַיִם
        וּכְשֶׁגָדְלָה כֻּלָּם נִיסוּ
        לַחֲתוֹךְ אוֹתָה לִשְׁנַיִים

        וְהִיא בָּכְתָה מֵרוֹב יָגוֹן
        שֶׁלֹא יְקַלְקְלוּ הַמִסְפָּרַיִם
        עַל שְׁנֵי דְּבָרִים הִיא לֹא וִתְרָה
        עַל הַתְּפִלָּה וְהַשָּׁמַיִם

        הָיֹה הָיְתָה יַלְדָה יָפָה
        עַכְשָׁיו יָפָה כִּפְלַיִם

        http://www.youtube.com/watch?v=6Ptt73oRF2A

        • רונית בר-לביא

          הקשבתי, רני.

          בוא נאמר …
          שהמילים יפות בעיני,
          ולגבי המנגינה והערן צור:

          רק שיר על ירושלים כנראה יכול להישמע כמו שיר ליום השואה או יום הזכרון.

          ומצחיק לאללה לשמוע תל אביבים שרופים שרים ומתפייטים על ירושלים,
          היש תל אביבי טיפיקלי יותר מערן צור ?

          שדה בוקר הוא בהחלט מקום.
          ימי בינימינה..

          • רונית, אני רואה שלא תהיה ברירה ונצטרך לחזור ל"אני ירושלמי" של יהורם גאון כדי להסכים. רגע, אולי "אני וסימון ומואיז הקטן?" על זה בטח יש קונצנזוס. בקשר לערן צור, נראה לי שהוא ניסה ללכת עם הראש של עריידי. הוא יותר מעין צינור או כלי להעברת רוח המילים. ועוד דבר: בקשר לערן צור, פה חביבתי נפלת בגדול כמעט כמו שתלמה ואני נפלנו איתך וירושלים. האיש בכלל בא מקריית ביאליק איזה תל אביב, איזה? רני.

          • רונית בר-לביא

            "אני וסימון" מוסכם עליי ..

            ידעתי שאני אחטוף על מה שאמרתי על ערן צור, לא יודעת מאיפה הוא, הוא לא כוס הנענע שלי.
            לא נכנס לי לנשמה.
            אבל לא מתכחשת לכשרונו.

            ויהורם גאון …
            בוא נאמר שהשיר היחידי שאני אוהבת שהוא מבצע, אבל ממש ממש ממש אוהבת שהוא מבצע הוא: "קומי צאי אחותי כלה".
            מדהים !!
            והשילוב עם הפוליפים שלו ועבודת האף והגרון מושלמים !

            אני אנסה למצוא ביוטיוב ואביא לכאן.

            אגב, רני, רק היום קלטתי פתאם את ה"ייחוס" שלך 🙂
            כלומר אם הבנתי נכון,
            "תעמוד ישר, תעמדי ישר" – ?
            אז אני ממש בשוק שאתה הבן שלו,

            איך זה שעד היום לא תקשרנו בקומיות ?
            אני זה הומור וכמעט רק הומור.

          • את, רואה. עלית עליי. אבל אין לי ההומור של אבא שלי. הוא באמת איש מצחיק. גם בחיים. יש קומדיינטים שבחיי היומיום פניהם רציניות, ויש מעטים שהם פשוט מצחיקים ואנשי רֵעים להתרועע. כזה אבי. בעניין ערן צור, צחקתי. אני להבדיל ממך מאוד אוהב את המוזיקה שלו ונכון, הוא אומנם מקריית ביאליק, זו האמת, אבל הוא יותר תל אביבי מיעקב שבתאי, יורם קניוק וגיורא לשם ביחד. לְמה הדבר דומה? לבעלי תשובה אדוקים בדתם שהופכים חמורים עוד יותר מחרדים שבחרדים. רני.

          • רונית בר-לביא

            לא יודעת, פתאם קלטתי משהו,
            אולי בעיניים הן דומות, הסתכלתי בגוגל, ו..בינגו.

            חשבתי אותך מהזה הכי רציני בעולם.
            קראתי נדמה לי ששיחקת וגם אתה קומדיאן וזה הפתיע.

            ולגבי ערן צור: אז לפי מה שאתה כותב, הוא הכי תל אביבי בעולם באמת.
            נכון, כמו חוזרים בתשובה או מהגרים חדשים לתל אביב.

            ואם חסרים לך פוליפים, הנה זה:
            🙂

            http://www.youtube.com/watch?v=KYU_AJjT0qg&feature=PlayList&p=431F331C69C890DC&playnext=1&playnext_from=PL&index=27

            חולה עליו בשיר הזה, בעיקר עם:
            "ואלקטה שם זכריות", צריך לא להסתכל עליו ואז זה בכלל מושלם 🙂

          • הצחקת אותי עם הפוליפים. זה טוב. אני מאוד אוהב את יהורם גאון, לא רק בשיר הזה, בכלל כזמר וכאמן, עד שחשבתי פעם לכתוב עליו איזו מיני-ביוגרפיה. ואיזה מילים יפות של אחד אנונימי שמנחם בן חושב שלמדנו אותו די. אולי נחזיר את ביאליק באס-אם-אס חזרה לתוכנית? ולגבי ערן צור, הוא ודאי הכי תל-אביבי, מאושיות בית הספר "רימון" מלצ'ט-שינקין של סוף שנות ה-80, מועדון "רוקסן", עמליה זיו. באמת צריך לשאול אותו אם הוא זוכר איפה זה קריית ביאליק ואם יש לו ויזה לשם. רני

  8. אני משערת שבמדינה הזאת בכל מקום שאתה דר ומה שלא תעשה זאת מחאה נוראית.
    למשל: בעלי ממשיך להתפלל בספרדי בר"ג אך עבר לבני- ברק והם רואים זאת כסוג של התנשאות מעליהם.
    התחשק לו לעלות כיתה. והוא עוד האשכנזי היחיד שם. למרות שהולנדי גם נחשב ספרדי.
    בקיצור זאת מדינה שמה שלא תעשה בה תדרוך למישהו על היבלת.

    למשל חזרתינו בתשובה דרכה לאנשים על כל מיני יבלות.

    וכשהמצב היה הפוך אזי אולי הרחקנו אחרים.
    כרגע אני חיה ברחוב שהתחרד, וחלקם מזהה על פי בגדי הבוהמים יותר שאיני חרדית אלגנטית רגילה, אז אין בוקר טוב.

    יש אבל גם אחרים.
    שכנה ספרדיה מתוקה ועולים חדשים מצרפת.

    קשה להיות יהודי דווקא בארץ הקודש.
    מי אמר שגטו זה רע?

    • רונית בר-לביא

      היי אביטל.

      מזדהה עם דברייך.

      כל כך קשה לנו לאהוב את מה ששונה.

      לי למשל ממש מפריע שבירושלים הרוב לא כמוני, אני לחלוטין מרגישה זרה בעיר שלי, כמו בארץ אחרת אבל לא מהסוג החביב..

  9. יעל ישראל

    אין מה לעשות, רוניתה, את ירושלמית בדם. תתלונני, לא תתלונני, תסבלי, לא תסבלי, את ירושלמית. כמו שאני תל אביבית כנראה. כל הזמן אני חושבת לי, למה אני צריכה להירקב בעיר עם העשן והרעש והצפיפות, כשאני יכולה לגור באיזה מצפה מרחיב את הלב בגליל, אבל לא מסוגלת להביא את עצמי לצאת מכאן.זן הבעיה של הלוקל פטריוטים. בעצם מדובר באהבה גדולה. מין אהבה שנאה כזו.

    • רונית בר-לביא

      יעל, אני מוחה !!!

      אל תירשלמי אותי, פליז.

      אני מבינה מאיפה את כותבת את זה, אבל אני מתעקשת שלא מדובר באהבה, לפחות אצלי, אלא בהיתקעות.

      איך בדיוק אפשר לאהוב עיר ?
      טבע ומדבר אני יכולה לאהוב, אבל עיר ?
      עם פיח ועשן ושחור ואפור ואספלט ?
      בררר

      היקשרות, תלות, התמכרות, היתקעות,
      כל אלו יותר מתאימות כאן … בעיני.

  10. תַּלְמָה פרויד

    את 'קול ירושלים' שלנו רונית, ולא יעזור לך. לא מסוגלת לתאר אותך זזה משם, אז שיהיה טוב. שם 🙂

    • רונית בר-לביא

      אוקיי, תלמה,

      אני צרודה מלצעוק על אנשים שאני לא ירושלמית שרופה, אז אפסיק.

      אני בהחלט מרגישה "כתבתנו ב..",
      אז קלטת.

      אני עיתונות זרה ועויינת בתוך העיר.

      כאן רונית טוקרית,
      אל קודס !!

      • רונית, רק רגע, יש לנו פה תיאוריה כל כך יפה ואת באה לקלקל לנו אותה עם העובדות? רני.

        • רונית בר-לביא

          צודק.

          בדיוק על סוג ההתרסה הזה אני מדברת.

          הגברת-הקשישה כל כך מעל כל בני התמותה, שאין מקום לחיות בה.

          רק שמבחינתי היא בעצמה דווקא רוצה שנחיה, שנצעיר את העיר,
          נמאס לה מהכבדות, אתמול היא נראתה רוקדת במסיבת טראנס בין החומות..

          לירושלים מזמן נמאס מירושלים.

          🙂

  11. איריס קובליו

    היי רוניתי
    כבר ספרתי לך שדרתי בירושלים 9 שנים וזה עוד היה בזמנים שאפשר היה להסתובב חפשי בכל מקום. עזבתי את ירושלים ב 87 ולא מסוגלת אפילו לבקר, אבל הזכרת כאן את ה"מעבדה" ובאמת חבל שלא בכרנו לפני כמה חודשים, כי הצגתי שם ביחד עם משה יצחקי תערוכה שהיית אוהבת
    אז אולי יום אחד נפגש
    במעבדה או שלא 🙂

    • רונית בר-לביא

      איריס, אני זוכרת שאמרת שגרת בירושלים. אבל הפתעת אותי: למה את לא מסוגלת לבקר כאן היום ??
      טראומה ?

      בתערוכה שהיתה לך במעבדה היית ?
      🙂

      דווקא ירושלים די נעימה לתיירים ובכלל, בעיקר בעונה הזו.

      לפעמים כשאני חוזרת ממקומות אחרים לכאן, אני ממש שמחה על חלקת אלוהים הקטנה שלי.

      • איריס קובליו

        באיזו שכונה את גרה?
        אני ומשה היינו ביומיים הראשונים בתערוכה במעבדה. זה היה קצר.
        לא היתה לי טראומה פשוט החיים שלי שם נגמרו ואני לא אוהבת את כביש 1 לירושלים ואת מערכת הכבישים המטורפת שם
        אני גרתי בבית הכרם רב הזמן

        • רונית בר-לביא

          איכשהו פספסתי את זה שהיתה לכם כאן תערוכה.

          אני גרה… בדיוק היכן שאת גרת אז.

          במקום מלא צמחיה וגינות וכפריות כזו.

          התנועה כאן פחות בעייתית מבתל אביב, כלומר פחות פקקים וקצת יותר חנייה..
          אבל כל עניין בניית הרכבת קצת מעיב.

          חוצמזה, לרוב מי שעוזב את ירושלים, קצת קשה לו לבקר בה אחר כך.
          אני שומעת על זה מהרבה אנשים.

          • איריס קובליו

            האשה הכי יקרה ללבי גרה בבית הכרם, ברחוב שליין, היכן שאני גרתי, היא בת 92 והיא הסיבה היחידה שאני נוסעת מדי פעם לשם כדי לבקרה

          • רונית בר-לביא

            באמת, איריס ? מעניין מי זאת.

            נדמה לי שזה די קרוב אליי.

  12. היי רונית אומרים( ממשנתו של הא"רי הקדוש זצ"ל) שבמקום שם הכי קשה לי שם תיקוני ועוד גורסת תורת הקבלה ,שכל האנשים סביבנו קיימים ככוחות בתוכנו- אנחנו עולם קטן, כך שאולי אנחנועוברים כאן את אחד השיעורים הכי חשובים בחיינו – שיעור בהכלה ,הכלת האחר , אז לא להדיר אלא להכיר ולהכיל!!! מי יתן שכולנו נוכל לעמוד בשיעור הקשה הזה משני עברי המתרס כמובן- הם ואנחנו, הרי צריך תמיד שניים לטנגו

    • רונית בר-לביא

      נכון, מסכימה איתך, חנה,

      אם כי סבל גם לא חייב להיות ערך עליון לכשעצמו.

      אני לאחרונה התחלתי להיות בעד שמחה, ואם אדם מרגיש ששינוי מקום או מצב יגרמו לו שמחה, זה מעולה !!

      • האם השמחה היא ענין של גאוגרפיה, רונית? הרי בכל מקום בארץ נפגש באותם אנשים שקשה לנו להכיל אלא אם כן שינוי הסביבה קשור לשינוי סביבה רוחנית ,ואז בסביבתנו החדשה נמצא יותר אנשים הדומים לנו מבחינת השקפת עולם. השמחה האמיתית באה מבפנים ואינה קשורה לגאוגרפיה פיזית.לכל מקום שאליו אנו הולכים ניקח את עצמנו איתנו ,אין מנוס!

        • רונית בר-לביא

          הי חנה.

          אני מסכימה איתך שלרוב השמחה היא לא עניין של גיאוגרפיה, השמחה בתוכנו.

          רק ש: יש גורמים חיצוניים שיכולים להשפיע לטובה או לרעה על המצב היותר חיצוני שלנו, כמו למשל: האפשרות למצוא מקומות עבודה, האפשרות למצוא אנשים שדומים לך, האפשרות לחיות בחופש מסויים ללא כפייה מוגזמת,
          גורמים שכרגע נמצאים במבחן רציני בירושלים.

          אני אישית מוקפת רוב הזמן בחרדים, דתיים וחוזרים בתשובה. אנשים שקרובים רוחנית להשקפות שלי הם ממש מיעוט בסביבתי.

          וזה מקשה, אולי לא משפיע ישירות על השמחה האישית הפנימית, אבל בהחלט יכול להעיב.

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

*


*

© כל הזכויות שמורות לרונית בר-לביא